بهترین بازی استراتژی سال ۲۰۱۹ از نگاه زومجی

بهترین بازی استراتژی سال ۲۰۱۹ از نگاه زومجی

یکشنبه, ۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۹

در بهترین بازی‌های استراتژی سال ۲۰۱۹ از نگاه زومجی، آثاری چون Total War: Three Kingdoms و Age of Empires II: Definitive Edition را داریم. همراه زومجی باشید.

چه کسی فکر می‌کرد که بازی‌های استراتژی به برخی از مهم‌ترین آثار سال ۲۰۱۹ تبدیل شوند؟ سال‌های اخیر همیشه شایعاتی به گوش می‌رسید که به انتهای چرخه حیات سبک استراتژی نزدیک می‌شویم و دیگر وقت آن رسیده است که سازنده‌ها به ساخت سبک‌های پرمخاطب امروزی روی بیاورند. اما بازیسازان با ساخت نسخه‌های جدیدی از مجموعه‌های Fire Emblem و Anno ثابت کردند که کماکان سبک استراتژی یکی از مهم‌ترین شاخه‌های بازی‌های ویدیویی است و در سا‌ل‌های آینده نیز شاهد بزرگ شدن آن خواهیم بود. زومجی هم تصمیم گرفته‌ است با گرد هم آوردن بازی‌های استراتژی محبوب ۲۰۱۹ به یکی از آن‌ها لقب بهترین بازی استراتژی ۲۰۱۹ را بدهد. به رسم سایر بخش‌ها، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا ویدیویی را که برای این بخش آماده کرده‌ایم تماشا کنید تا در ادامه هم مفصل‌تر به نامزد‌ها و نهایتا برنده این بخش بپردازیم:

دانلود ویدیو از آپارات | تماشا در یوتیوب

Total War

Total War: Three Kingdoms

امکان ندارد که عاشق سبک استراتژی باشید و نام مجموعه توتال وار را نشنیده باشید. استودیو کریتیو اسمبلی جدیدترین نسخه از این بازی استراتژی نوبتی را اوایل بهار گذشته منتشر کرد و توانست عنوان یکی از بهترین نسخه‌های این مجموعه را لقب بگیرد. همانند نسخه‌های پیشین این بازی در سبک استراتژی نوبتی و تاکتیکی ساخته شده است.

همان‌طور که از نام بازی پیدا است، تری کینگدام در دوران فرمانروایی سه‌ امپراتور چین جریان دارد. یکی از ویژگی‌های کلیدی بازی وجود ۱۲ فرقه مختلف است که وظیفه کاربران نابود کردن فرقه‌های دیگر در چین است. این فرقه‌ها به دست سه فرمانده اصلی هدایت می‌شوند. بله، درست حدس زدید سازندگان با اقتباس از داستان سه پادشاهی دست به ساخت این بازی زده‌اند و توانسته‌اند شخصیت‌های اصلی را به زیبایی هرچه‌تمام در بازی پیاده کنند. هر یک از فرمانده‌ها دارای مهارت‌ها و سیاست‌های به‌خصوص خود هستند که هر یک تجربه متفاوتی را به همراه خواهند داشت. همین موضوع باعث شده است که ارزش تکرار بازی بالا برود. جزئيات بالای طراحی شخصیت‌ها و سیاست‌ها فرمانده‌ها موضوعی بود که در نسخه‌های قبلی این مجموعه دیده نمی‌شد و حالا کریتیو اسمبلی با تری کینگدام توانست این موضوع را بیش‌ازپیش به رخ بکشد.

توتال وار تری کینگدام اثری است که تجربه آن خالی از لطف نیست و باتوجه‌به هزینه‌ای که برای خرید این بازی می‌کنید مطمئن باشید که یک تجربه کاملا متفاوت و لذت‌بخشی را خواهید داشت.

Anno

Anno 1800

مقاله مرتبط

شیرین‌تر از ترکیب سبک استراتژی همزمان و شهرسازی در بازی‌های ویدیویی داریم؟ مجموعه Anno که بیش از ۲۰ سال عمر دارد در شرکت محبوب یوبی‌سافت ساخته شده است و به جرات می‌توان گفت که تمامی نسخه‌های این بازی مورد استقبال طرفداران گرفته است.

جدیدترین بازی این مجموعه یعنی Anno 1800 اوایل بهار امسال منتشر شد و یوبی سافت باری دیگر توانست ثابت کند که این سبک هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. حالت کمپین این بازی درحالی‌که بازیکنان را با ساختار کلی بازی آشنا می‌کند، از طرفی شما را به یک سفر در دوره ملکه ویکتوریا دعوت می‌کند.

یکی از رویکرد‌های جالب آنو ۱۸۰۰ این بود که توانست سیستم شهرسازی و مبارزات را با همدیگر ادغام کند؛ موردی که در نسخه‌های پیشین دیده نمی‌شد. Blueprint بدون شک یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌های این بازی است که یک حرکت انقلابی از سوی سازندگان به شمار می‌رود. این سیتسم زمانی به کمک کاربران می‌آید که بودجه کافی برای ساخت شهر و آیتم‌ها ندارند. کاربران با استفاده از بلوپرینت می‌توانند جایگاه ساختمان‌‌های خود را برای ساخت مشخص کنند و در صورت کسب درآمد، بازی به‌صورت خودکار آن‌ها را می‌سازد. این ویژگی به‌طور کلی به کاربران کمک می‌کند که زمان خود را به نحو‌احسن مدیریت کنند. بالانس فوق‌العاده در گیم‌پلی مدیریتی، موسیقی دلنشین و سیستم شهرسازی غنی تنها گوشه‌ای از نقاط قوت Anno 1800 هستند که توانسته است در بهترین بازی‌های سال زومجی قرار بگیرد.

Fire Emblem

Fire Emblem Three Houses

تقریبا تمام آثاری که در نامزد‌های سبک استراتژی ما قرار گرفته‌اند، از بازی‌های قدیمی و مجموعه‌های کارکشته هستند. سری بازی‌های فایر امبلم در سبک نوبتی و تاکتیکی ساخته شده‌اند و آخرین نسخه از این مجموعه نیز امسال به‌طور انحصاری برای نینتندو سوییچ منتشر شد.

بازی Fire Emblem Three Houses دارای یک بخش داستانی گسترده است که چهار خط داستانی مختلف را روایت می‌کند. به جرات می‌توان گفت که هر یک از مسیر‌های داستانی، یک تجربه کاملا متفاوت به‌همراه دارد و ارزش تکرار بازی را چندین برابر می‌کند. از آنجا که با یک بازی استراتژی طرف هستیم تصمیم‌های شما در بازی نقش‌ بسیار مهمی را ایفا می‌کنند؛ به‌طوری که شخصیت‌های مثبت بازی در طول بازی می‌توانند به کاراکترها منفی تبدیل شوند یا بالعکس.

روش‌های جدیدی برای شخصی‌سازی تیم در اختیار بازیکنان قرار گرفته است که گیم‌پلی بازی را بیش‌ازپیش جذاب می‌کند. این موضوع به‌قدری با جزئيات دقیق کار شده است که حتی پس از ۶۰ ساعت تجربه بازی، باز دوست دارید وارد فایر امبلم شوید و به ماجراجویی خودتون ادامه دهید. همچنین باید نگاه ویژه‌ای هم به قهرمان داستان داشته باشید و با انجام مأموریت‌های فرعی و ارتباط با سایرین، نفرات تیم خود را گسترش دهید. به‌عبارتی Fire Emblem Three Houses جدا از اینکه یک بازی استراتژی و نقش‌آفرینی است، یک بازی شبیه‌ساز هم به‌حساب می‌آید و المان‌های این بخش به‌خوبی در دل بازی قرار گرفته است. این‌ها همه مورادی هستند که همیشه ضمیمه یک بازی نوبتی و تاکتیکی می‌شود؛ گیم‌پلی اعتیاد‌آورد.

Civilization

Civilization VI: Gathering Storm

نسخه ششم مجموعه بزرگ و قدیمی Civilization در سال ۲۰۱۵ عرضه شد و با گیم‌پلی روان و سرگرم‌کننده‌ی خود باری دیگر ثابت کرد که این مجموعه هنوز حرف زیادی برای گفتن دارد. ایرادات جزئی مانند عملکرد ضعیف هوش مصنوعی نتوانست ویژگی‌های مثبت این بازی را در هم بکوبد و طرفداران هنوز که هنوز است در حال تجربه‌ی این بازی هستند.

بعد از گذشت ۴ سال سازندگان، بسته الحاقی گسترده Gathering Storm را برای این بازی معرفی کردند و یک محتوای پر و پیمان برای طرفداران خود در نظر گرفتند که بازی اصلی را چندین برابر کرد. همان‌طور که از نام Sid Meier's Civilization VI: Gathering Storm پیدا است، این محتوا چرخه آب‌و‌هوا را به بازی اضافه می‌کند. بلایای طبیعی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که به این بازی آمده است و تاحالا در نسخه‌های پیشین ندیده بودیم. خشک‌سالی، گردباد، طوفان‌های شن و کولاک به طرز غیر منتظره‌ای به سراغ شما می‌آیند و استراتژی شما را به هم‌ می‌ریزند. همین موضوع باعث می‌شود که چالش بازی بالا برود و شما بیشتر با بازی سرگرم و درگیر شوید.

فهرست طولانی رهبران بازی با اضافه شدن محتوای Gatherin Storm به ۴۵ نفر رسید. همین محتوا به‌تنهایی ثابت می‌کند که هزینه‌ای که برای این محتوا می‌کنید واقعا ارزش دارد. از طرفی تغییرات اعمال شده روی سیستم دیپلماسی بازی باعث شده است که ایرادات بازی برطرف شوند و یک روند استارتژی تمام عیاری برای بازیکنان به همراه داشته باشد.

AOE 2

Age of Empires II: Definitive Edition

بالاخره به بهترین بازی استراتژی سال زومجی رسیدیم و این مقام به بازی Age of Empires II: Definitive Edition رسید. دفینیتیو ادیشن درواقع نسخه بازسازی شده بازی Age of Empires II که به جرات می‌توان گفت لقب یکی از بهترین بازی‌های استراتژی تاریخ را بر دوش می‌کشد. مایکروسافت پس از بازسازی کردن اولین نسخه این مجموعه همان موقع تصمیم گرفت نسخه دوم را که بی‌تردید یکی از بهترین نسخه‌های این مجموعه است، بازسازی کند.

مایکروسافت کاری که در نسخه‌ بهبود‌یافته این بازی انجام داد، گرد هم آوردن تمام محتویاتی بود که در گذشته برای این بازی به‌طور جداگانه منتشر شده بود. حتی سازندگان یک سری ساختارهای جدید نیز به بازی اضافه کرده‌اند که کاربران را با یک بازی کاملا جدید رو‌به‌رو می‌کند. در این راستا می‌توان به کمپین‌ و تمدن‌های جدید اشاره کرد که بازیکنان را به قاره‌هایی از آفریقا گرفته تا اروپا و آمریکا می‌برد. از طرفی کمپین دیگری با نام The Last khans نیز ضمیمه این بازی شده است که یک تجربه کاملا جدید به همراه دارد.

سیستم کمپین بازی به‌طور کلی دستخوش تغییراتی شده است؛ به‌طوری که قابلیت کنترلر تمدن‌های مختلف در بخش کمپین برای بازیکنان مهیا شده است. حتی سازندگان روند مأموریت‌های بازی را نیز بهبود داده‌اند تا کاربران آزادی عمل بیشتری در انجام وظایفت خود در بازی داشته باشند. یک انیمیشن ویژه‌ای سازندگان برای هر یک از کمپین‌های بازی در نظر گرفته‌اند که با صداگذاری دلنشین و نقاشی‌های چشم‌نواز به پذیرایی از بازیکنان می‌آیند.

بهبود یافتن هوش مصنوعی نسخه بازسازی شده ایج آف ایمپایرز 2 یکی دیگر از اهداف سازندگان بود که در این راستان توانستند موفق ظاهر شوند. رفتار دشمنان نسبت به نسخه‌ پیشین بهتر و طبیعی‌تر شده است و می‌توانید تعامل قابل‌قبولی داشته باشید. البته هوش مصنوعی نیرو‌های خود شاید به اندازه دشمنان قوی نباشد؛ طوری که مسیریابی برخی از نیروهای خودی می‌توانست بهتر کار شود.

بازی Age of Empires II: Definitive Edition با داشتن محتویات کامل برای یک محصول ۲۰ دلاری عالی به‌نظر می‌‌رسد و به هر نوع مخاطب چه از طرفداران قدیمی و چه کسانی که تصمیم گرفته‌اید این سبک را امتحان کنید، پیشنهاد می‌شود. قیمت منصفانه درکنار یک تجربه تمام عیار از یک استراتژی کلاسیک باعث شده است که این اثر به بهترین بازی استراتژی سال زومجی تبدیل شود و در رتبه اول این بخش قرار بگیرد.

پس بهترین بازی‌های استراتژی سال از دید زومجی به شرح زیر هستند. همان‌طور که در پست اصلی بهترین‌های سال هم اشاره شد، امسال به جز رتبه نخست، سایر بازی‌ها رتبه‌بندی خاصی ندارند:

  • Age of Empires II: Definitive Edition
  • Civilization VI: Gathering Storm
  • Fire Emblem Three Houses
  • Anno 1800
  • Total War: Three Kingdoms

نظرسنجی بهترین بازی استراتژی سال به پایان رسید که بر اساس آن، Age of Empires II: Definitive Edition بهترین بازی این بخش از دید کاربران انتخاب شد. در ادامه می‌توانید نتایج را مشاهده کنید:

بهترین بازی استراتژی

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده