نویسنده: تیم کجارو
// یکشنبه, ۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۵

برای خرید در ترابزون به کجا برویم؟

در سفر به ترابزون اولین چیزی که به ذهن هر مسافری می‌آید این است که از کدام مراکز خرید دیدن کند و به خرید کردن مشغول شود.

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومجی بازنشر شده است.

ترابزون یکی از شهرهای شمال شرقی ترکیه است که در کرانه دریای سیاه قرار دارد. قدمت این شهر به ۷۵۶ سال قبل از میلاد مسیح می‌رسد. طبیعت بکر و تاریخ غنی این منطقه سبب شده است ترابزون به یکی از مقاصد محبوب گردشگری تبدیل شود. تور ترابزون در میان گردشگران ایرانی با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

معمولا سفر به ترکیه بدون سر زدن به مراکز خرید مدرن و سنتی، تکمیل نمی‌شود. در سفر به ترابزون نیز باید بخشی از زمان خود را به خرید اختصاص دهید. پس بهتر است قبل از سفر، مراکز خرید شهر را بشناسید و از قبل برنامه‌ریزی کنید و از فرصت حضور در ترابزون، بیشترین بهره را ببرید. کجارو در ادامه مهم‌ترین مراکز خرید ترابزون را به شما معرفی می‌کند.

فروم ترابزون (Forum)

مرکز خرید فروم ترابزون

این مرکز خرید در طول سال میزبان فستیوال‌ها، کنسرت‌ها و فعالیت‌های ورزشی مختلف است

مرکز خرید فروم که بزرگ‌ترین مرکز خرید ترابزون محسوب می‌شود، در شمال شهر قرار دارد؛ مکان مهم توریستی با مراکز تاریخی و زیبایی طبیعی صومعه مشهور سوملا. این مرکز خرید در طول سال میزبان فستیوال‌ها، کنسرت‌ها و فعالیت‌های ورزشی مختلف است و سازمان‌دهی این مراسم‌ها را رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، هایپرمارکت میگروس، سالن تئاتر Cinemaximum با هشت سالن و مغازه‌هایی که برندهای بین‌المللی و ملی ترکیه را عرضه می‌کنند، بر عهده دارند.

مرکز خرید فروم ترابزون معماری خاصی دارد که متناسب با هویت شهر است؛ این مرکز خرید چهار طبقه، نمادهایی از ترابزون را در خود جای داده؛ از جمله سقف‌های موجی که نمادی از امواج پریشان دریای سیاه است و چراغ‌ سقف‌ها که به‌شکل فانوس دریایی ساخته شده است. دیوارهای این مرکز خرید نیز با شعرهایی از «بدری رحمی ایوبوغلو»، مشهورترین شاعر این منطقه و یکی از ارزشمندترین شاعران ادبیات ترکی، مزین شده است.

اوت لت جواهر (Trabzon Cevahir Outlet)

اوت لت جواهر ترابزون

اوت لت جواهر یکی دیگر از مراکز خرید مدرن ترابزون است که در سال ۲۰۱۱ افتتاح شده و در یومرا قرار دارد. این مرکز خرید در نزدیکی ساحل قرار دارد و در آن از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب به روی مشتریان باز است. اینجا برندهای مشهور ترک و برندهای بین‌المللی مثل پوما، ماوی، کوتون و... شعبه دارند. اوت لت جواهر هم مثل سایر مراکز خرید بزرگ ترکیه، علاوه‌بر فروشگاه‌های متعدد، دارای فودکورت و مراکز سرگرمی نیز است.

مرکز خرید وارلی‌باش آتاپارک

مرکز خرید وارلی باش ترابزون

مرکز خرید وارلی‌باش آتاپارک (Varlibas Atapark Shopping Center) کوچک‌تر از سایر مراکز خرید مدرن ترابزون مثل فروم و جواهر است؛ شاید برندهای زیادی در این مرکز خرید شعبه نداشته باشند؛ اما قیمت‌ها کمی ارزان‌تر است.

وارلی‌باش آتاپارک در مرکز شهر قرار دارد و به دولموش یا تاکسی نیازی ندارید. در این مرکز خرید، فروشگاه‌های فروش لباس، کیف و کفش، لوازم منزل و... وجود دارد؛ علاوه‌بر این، فودکورت، پارکینگ و زمین بازی کودکان از دیگر امکانات این مرکز خرید برای مشتریانش است.

آوروپا پازاری (بازار روس)

آوروپا پازاری

در شرق میدان آتاتورک ترابزون خیابان‌هایی پر از فروشگاه و مغازه برای خرید وجود دارد که یکی از مشهورترین آن‌ها، بازار روس است؛ به این خیابان آوروپا پازاری (بازار اروپا) هم می‌گویند. صاحبان مغازه در این بازار معمولا اهل روسیه هستند. اینجا هر چیزی که دل‌تان خواست، می‌توانید پیدا کنید، از عروسک‌های زیبای روسی گرفته تا محصولات چرمی.

سارای گوموش (Saray Gumus)

سارای گوموش (که به‌معنی سرای نقره است) فروشگاهی برای انواع محصولات از جنس نقره است که می‌تواند سوغاتی ارزشمندی از سفر به ترابزون باشد. محصولات این فروشگاه ظاهری زیبا و طراحی برجسته‌ای دارد که نظر هر مشکل‌پسندی را به خود جلب می‌کند.

این هنر اصیل که یادگاری از دوران عثمانی محسوب می‌شود، حاصل زحمت هنرمندان روی نقره است. این فروشگاه از سال ۱۹۷۹ در صنعت نقره فعال است. گوموش سارای در محله فاتیح، خیابان ایاصوفیه ترابزون قرار دارد.

مرکز خرید میراپارک

مرکز خرید میراپارک ترابزون

مرکز خرید میراپارک در خیابان ساحل آکچاآباد ترابزون قرار دارد و همچون نگینی در این منطقه می‌درخشد. این مرکز خرید دارای ۴۱ فروشگاه است که در آن‌ها می‌توانید محصولات برندهای ترک و سایر برندهای بین‌المللی را خریداری کنید. از امکانات میراپارک می‌توان به پنج سالن سینما اشاره کرد؛ در فودکورت این مجموعه، برگر کینگ هم شعبه دارد. علاوه‌بر این، کارفور نیز یکی از شعب خود را در میراپارک افتتاح کرده و این امر، خرید را برای اهالی این منطقه و گردشگران، آسان کرده است.


منبع کجارو
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده