نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰

آخرین قسمت سریال The Mandalorian موفق به کسب رضایت ۱۰۰٪ در راتن تومیتوز شد

فصل اول سریال The Mandalorian با تعریف و تمجید منتقدان به پایان رسید.

این روزها درکنار اکران جدیدترین فیلم جنگ ستارگان (Star Wars)، با سریالی تلویزیونی از این مجموعه نیز همراه بودیم که به‌نظر می‌رسد توانسته است بیش از محصول سینمایی آن توجهات را به خود جلب کند؛ سریال ماندالورین (The Mandalorian) که با عرضه روی سرویس استریم دیزنی پلاس به موفقیت بالایی دست یافته و آخرین قسمت پخش‌شده از آن هم در سایت راتن تومیتوز موفق به کسب میزان رضایتی معادل ۱۰۰٪ از طرف منتقدان شده است.

قسمت آخر فصل اول ماندالورین با عنوان رستگاری (Redemption) درحالی به‌تازگی پخش شده است که تا این لحظه از مجموع ۱۴ منتقدی که در مورد آن نوشته‌اند، میانگین رضایت ۱۰۰٪ را به‌دست آورده است؛ آمار درخشانی که برای تمام فصل اول مجموعه هم در وضعیت بسیار خوبی قرار گرفته است، یعنی ۹۴٪ رضایت از طرف منتقدان و ۹۳٪ رضایت از طرف بینندگان. یکی از این منتقدان، برندن دیویس نویسنده‌ی سایت کامیک‌بوک است که در مورد قسمت پایانی می‌گوید:

همه‌چیز در این سریال به بهترین شکل ممکن انجام گرفته و باعث شده است با بهترین محتوای مربوط‌به جنگ ستارگان در سال‌های اخیر طرف باشیم. مدل و ریتم داستان‌گویی در ماندالورین واقعاً استادانه کار شده است و سکانس‌های اکشن آن هم فراتر از استانداردهای تلویزیونی هستند. در قسمت آخر هم سرانجام با چهره‌ی شخصیتی مواجه شدیم که در این مدت اجازه‌ی تماشای صورت خود را به دیگران نمی‌داد و درنهایت با انسانی معمولی زیر آن کلاهخود رو‌به‌رو شدیم. همچنین همراهان او نیز هرکدام صحنه‌های درخشان مخصوص خود را داشتند و بچه یودا هم مثل همیشه با لحظات جذاب و دوست‌داشتنی خود حس خوبی به بینندگان داد، مخصوصاً در صحنه‌ای که باعث نجات اعضای تیم شد. در مجموع این سریال را می‌توان یک ماجراجویی خوش‌ساخت کهکشانی دانست که پُر از امید، هیجان و حس پیروزی است.

به‌نظر می‌رسد خود والت دیزنی هم رضایت کاملی از ماندالورین دارد، به‌طوری‌که به‌تازگی زمان شروع فصل دوم سریال را هم اعلام کرده است، یعنی پاییز سال ۲۰۲۰. جان فاورو در فصل دوم نیز مسئولیت تولید سریال را برعهده خواهد داشت؛ کسی که به‌گفته‌ی باب ایگر رئیس دیزنی، بهترین فرد ممکن برای تولید مجموعه‌ای با حال و هوای کارهای جرج لوکاس است. ایگر مدتی قبل در جریان The Star Wars Show چنین گفت:

وقتی در مورد تولید محصولاتی با داستان‌های جذاب برای مخاطبان صحبت می‌کنیم، نمی‌توانم به نمونه‌ای بهتر از جرج لوکاس فکر کنم. او کسی بود که توانست با بهره‌گیری از تکنولوژی به روایت داستان‌هایی شنیدنی بپردازد و در سال ۱۹۷۷ با اولین نسخه‌ی جنگ ستارگان موفق به جذب مخاطبان وسیعی شود. این روزها نیز ما با کمک تکنولوژی‌های جدید قصد ارائه‌ی محتوای جدیدی را به مردم داریم که برای آن‌ها حالتی جذاب و تأثیرگذار داشته باشد و باعث رضایت و خشنودی آن‌ها شود و فکر می‌کنم دیزنی پلاس از این جهت موفقیت‌آمیز عمل کرده است.

در مجموع برخلاف فیلم جنگ ستارگان: ظهور اسکای واکر (Star Wars: The Rise of Skywalker) که منتقدان آن را نپسندیده‌اند و بین علاقمندان جنگ ستارگان هم دو دستگی ایجاد کرده است، در مورد ماندالورین با وضعیت متفاوتی طرف هستیم و تعداد افرادی که از آن رضایت داشته‌اند به‌مراتب بیشتر از مخالفان آن بوده است.


منبع Comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده