نویسنده: نیما احمدی
// شنبه, ۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱

شایعه: پلی استیشن 5 از تکنولوژی Ray Tracing پردازنده AMD استفاده نمی‌کند

طبق گزارش‌ها، کنسول پلی‌استیشن 5 همانند ایکس‌باکس سری ایکس از تکنولوژی پردازنده‌های AMD بهره می‌برد. اما شایعات اخیر نشان می‌دهد که گویا سونی قصد ندارد از قابلیت Ray Tracing پردازنده‌های AMD استفاده کند.

کوماچی انساکا، کسی که در انتشار اخبار و شایعات معروف است، اخیراً اطلاعاتی را از تراشه‌هایی با اسم رمزهای Sparkman، Arden، Oberon و Ariel منتشر کرده است. Sparkman و Arden طبق شایعات به کنسول ایکس‌باکس سری ایکس مربوط می‌شوند، و دو چیپ بعدی مربوط‌به کنسول پلی‌استیشن 5 هستند.

اطلاعات جدید درباره این تراشه‌ها نشان می‌دهد که Sparkman و Arden هردو از قابلیت‌های Ray Tracing و Variable Rate Shading (VRS) بهره می‌برند، در حالی‌که Oberon و Ariel هیچ‌کدام این قابلیت‌ها را ندارند. اگر شایعه‌ها درباره ارتباط این دو تراشه با کنسول پلی‌استیشن 5 واقعیت داشته باشند، می‌توانیم نتیجه بگیریم که سونی از قابلیت‌های RT و VRS پردازنده‌های AMD، استفاده نخواهد کرد.

هنوز اطلاعات کامل از کنسول‌های پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس فاش نشده‌ است، ولی طبق شایعه‌های منتشر شده، هر دو قدرت‌های تقریباً برابری دارند. طبق آخرین خبر منتشر شده، کنسول نسل بعدی سونی عملکرد بسیار بهتری دارد، ولی انتظار می‌رود که این شکاف عملکردی تا قبل از انتشار کنسول‌ها بسیار کمتر خواهد شد.

در حال‌حاضر، عملکرد بازی‌ها در کنسول پلی‌استیشن 5 بهتر هستند؛ احتمالاً به این دلیل که روند توسعه سخت‌افزار و نرم‌افزار کنسول پلی‌استیشن 5 در وضعیت پیشرفته‌تری قرار دارد. انتظار داریم که اسکارلت نیز تا زمان عرضه کیت توسعه و نرم‌افزار، این فاصله را کمتر کند.

این موضوع بیشتر به نرم‌افزار کنسول نسل بعدی ایکس‌باکس مربوط می‌شود، نه به سخت‌افزار آن. احتمالاً مایکروسافت تا زمان عرضه کنسول بعدی خود، نرم‌افزار DirectX بهبودیافته‌تری را برای این پلتفرم منتشر خواهد کرد. بهبود نرم‌افزار می‌تواند به بازی‌ها اجازه دهد تا بهتر روی پلتفرم اسکارلت اجرا شوند.

کنسول پلی‌استیشن 5 سال آینده به‌صورت جهانی عرضه خواهد شد. تا زمان انتشار می‌توانید اخبار مربوط‌به این پلتفرم را ازطریق سایت زومجی پیگیری کنید.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده