نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۱

شوهی یوشیدا از آسان شدن فرایند ساخت بازی‌ ها روی پلی استیشن 5 می‌گوید

تازه‌ترین مقاله‌ی مجله Dengeki PlayStation به مصاحبه‌ای با شوهی یوشیدا در رابطه با ساده‌تر شدن فرایند توسعه‌ی بازی‌ها روی کنسول‌های پلی‌استیشن 5 اختصاص دارد.

آخرین مقاله‌ی مجله Dengeki PlayStation (شماره 683) مصاحبه‌ای را با شوهی یوشیدا، مدیرکل استودیوهای جهانی Sony Interactive Entertainment ترتیب داده است. وی در رابطه با کنسول جدید پلی‌ استیشن 5 و سادگیِ بی سابقه‌ی فرایند ساخت بازی برای این سیستم توضیحاتی را ارائه کرده است.

یوشیدا در خلال گفتگوی خود به از کنسول پلی‌ استیشن 3 به‌عنوان سخت ترین سیستم‌ برای بازی‌سازی در تاریخ پلی‌استیشن یاد می‌کند و عقیده دارد که کنسول‌های پلی‌ استیشن 4 به‌طور ویژه برای جبران این اشتباه طراحی شده بودند.

یوشیدا عقیده دارد که اگر توسعه‌دهندگان بخشی از تمرکز خود را به غلبه بر پیچیدگی‌ها و مشکلاتی که از سوی سخت افزارها به آن‌ها تحمیل می‌شود، اختصاص دهند، کیفیت محصول تولیدی آن‌ها تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. ازاین‌رو، یکی از سیاست‌های سونی ساده‌تر ساختن هرچه بیشتر فرایند توسعه‌ی بازی‌ها روی کنسول‌های پلی‌استیشن است. یوشیدا در ادامه تأکید می‌کند که این روش در ساخت کنسول‌های پلی‌استیشن 4 نیز به کار برده شده و درباره‌ی PS5 نیز صدق می‌کند.

یوشیدا در ادامه به اذعانِ توسعه‌دهندگان بازی‌های پلی‌استیشن 5 به‌سادگی بی‌نظیرِ فرایند بازی‌سازی روی سخت‌افزار این کنسول استناد می‌کند.

تاکنون تصاویر متعددی که ظاهراً به کیت توسعه‌ی کنسول‌های جدید پلی‌استیشن مربوط می‌شدند، از طرق مختلف منتشر شده است. بدون شک، بسیاری از توسعه‌دهندگان بزرگ صنعت بازی‌سازی از هم‌اکنون مشغل ساخت بازی برای نسل جدید کنسول‌های سونی هستند که البته برخی از آن‌ها نیز از همین الان به‌صورت رسمی معرفی شده‌اند. از جمله‌ی این بازی‌ها، می‌توان به Godfall، ساخته استودیوی Gearbox و همچنین Gladiux از شرکت Acquire اشاره کرد. سونی در ماه اکتبر و در خلال برگزاری Famitsu، اعلام کرد که قابلیت پشتیبانی معکوس بازی‌های پلی‌استیشن 5 هنوز آماده‌ی عملیاتی شدن نشده است. همچنین در شبکه‌های اجتماعی کشور ژاپن نیز شایعاتی مبنی بر زمان عرضه و قیمت کنسول‌های جدید سونی دست به دست می‌شد که اخیراً توسط سونی تکذیب شد.

Dengeki PlayStation یک مجله‌ی هفتگی است که توسط وبسایت Dengeki Online منتشر می‌شود. این مجله به‌طور انحصاری به بازی‌هایی که برای پلی‌استیشن منتشر می‌شوند می‌پردازد. مجله‌ی دیگری به نام Dengeki Nintendo نیز توسط این سایت منتشر می‌شود که به‌طور ویژه با بازی‌های نینتندو سوییچ سر و کار دارد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده