نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker دومین فروش برتر روز کریسمس را ثبت کرد

فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker در روز کریسمس و روز پنج شنبه گذشته عملکرد بسیار خوبی داشت و فروش جهانی آن از مرز ۵۰۰ میلیون دلار نیز عبور کرد.

از هفته گذشته فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker (جنگ ستارگان: رستاخیز اسکای واکر) با افتتاحیه ۱۷۷ میلیون دلار کارش را در گیشه آغاز کرد که با اینکه افتتاحیه بزرگی به حساب می‌آید، اما این فیلم افتتاحیه ضعیف‌تری را نسبت به دو قسمت قبلی تجربه کرده است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، قسمت نهم فیلم Star Wars (جنگ ستارگان) عملکرد بسیار درخشانی را در روز کریسمس داشته است. فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker در روز چهارشنبه گذشته که روز کریسمس بود، بیش از ۳۲.۱ میلیون دلار دیگر فروش کرد تا پس از فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) با فروش ۳۸ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵، دومین فروش برتر روز کریسمس را تجربه کند. همچنین فروش بسیار خوب فیلم The Rise of Skywalker در روز پنج شنبه نیز ادامه پیدا کرده و در روز پنج‌شنبه این فیلم بیش از ۳۰.۵ میلیون دلار دیگر فروش کرده است.

فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker

بدین ترتیب مجموع فروش فیلم The Rise of Skywalker در هفت روز اول اکرانش تا بیش از ۲۸۹.۷ میلیون دلار در آمریکای شمالی افزایش پیدا کرد که پیش‌بینی می‌شود در سه روز پایان هفته این فیلم حدود ۹۷ میلیون دلار دیگر فروش کند که درواقع این فروش باعث کمرنگ شدن افتتاحیه ضعیف‌تر این قسمت فیلم جنگ ستارگان در مقایسه با دو قسمت دیگر می‌شود و حتی این فیلم درنهایت تنها ۷ میلیون دلار کمتر از فیلم Star Wars: The Last Jedi (جنگ ستارگان: آخرین جدای) در هفت روز اول اکران فروش کرده که ظاهرا واکنش و جو عمومی مثبت‌تر این قسمت باعث این کاهش اختلاف شده است. نکته جالب دیگر این است که فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker در روز پنج‌شنبه سه میلیون دلار بیشتر از فیلم The Force Awakens کرده است.

همچنین فروش جهانی فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker از مرز نیم میلیارد دلار نیز عبور کرد و تا پایان هفت روز اول اکران، این فیلم بیش از ۵۷۲ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده است که این فروش درواقع یک میلیاردی شدن این قسمت را نیز تضمین می‌کند. حال باید دید که فیلم The Rise of Skywalker در هفته دوم اکرانش می‌تواند به فروش بسیار خوبش ادامه دهد یا شاهد افت فروشی مثل قسمت هشتم خواهیم بود. 


منبع Variety Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده