بهترین بازی اکشن ماجراجویی سال ۲۰۱۹ از نگاه زومجی

بهترین بازی اکشن ماجراجویی سال ۲۰۱۹ از نگاه زومجی

جمعه, ۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۹

در بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی سال زومجی، آثار مختلفی از Resident Evil 2 Remake و Control گرفته تا Sekiro Shadows Die Twice را داریم.

یکی از سبک‌هایی که هر سال بازی‌های جذاب و متنوعی در آن عرضه می‌شود، اکشن ماجراجویی است. سال ۲۰۱۹ هم از این قاعده مستثنا نیست و بازی‌های اکشن و ماجراجویی متنوع و جذابی عرضه شدند. با نزدیک شدن به پایان سال، زومجی در جریان بهترین بازی‌های ۲۰۱۹ خود به سراغ سبک اکشن ماجراجویی رفته است تا پس از معرفی نامزدها، بهترین بازی این سبک را انتخاب کند. پیشنهاد می‌کنم ابتدا ویدیویی مربوط‌به بهترین‌های این بخش را تماشا کنید تا بعد به سراغ متن مربوط‌به نامزد‌ها و برنده برویم:

دانلود ویدیو از آپارات | تماشا در یوتیوب

Control

Control

مقاله مرتبط

تنها کافی است که چند ساعت ابتدایی Control را تجربه کنید تا متوجه جذابیت و عمیق بودن بازی شوید. استودیو رمدی (Remedy Entertainment)، به‌خوبی از المان‌های نام‌آشنای خود در قصه‌گویی Control استفاده کرده است. همچنین آن‌ها برای ارائه تجربه‌ای غنی‌تر، به‌سراغ المان‌های مترویدوینیایی رفته‌ و جهانی را خلق کرده‌اند که باید به گشت‌وگذار در آن مشغول شوید. ازاین‌رو می‌توانید با پیدا کردن موارد مخفی مختلف، داستان بازی را بهتر متوجه شوید. مبارزات و مکانیسم‌های استفاده از قدرت ماورایی قهرمان داستان هم مورد دیگری است که باعث شده Control به یکی از بهترین تجربه‌های ۲۰۱۹ تبدیل شود. شاید در ظاهر Control به ساخته قبلی رمدی شباهت داشته باشد، اما در باطن دو محصول متمایز از یکدیگر هستند و تیم سازنده، بازی‌ای را ساخته است که می‌توانید از لحظه‌به‌لحظه آن لذت ببرید و سرگرم شوید.

Resident Evil 2

Resident Evil 2 Remake

باتوجه‌به نسخه‌های اخیر Resident Evil و معرفی نسخه ریمیک Resident Evil 2، تعدادی از کاربران تردید داشتند که این بازی نتواند به اندازه نسخه اصلی خود سرگرم کننده و هیجان‌انگیز ظاهر شود. این در حالی است که Resident Evil 2 Remake، یک محصول کاملا جذاب و هیجان‌انگیز است که می‌توانید در آن ترس را به معنای واقعی حس کنید. شرکت کپکام (Capcom) به‌خوبی توانسته است یک بازسازی کامل و بی‌نقص از محصولی را در اختیار کاربران قرار دهد که از آن به‌عنوان یکی از بهترین‌های سبک ترس و بقا یاد می‌شود. همچنین تیم سازنده با اعمال تغییراتی در معماها و گیم‌پلی، سعی کرده درکنار سرگرم کردن کاربران قدیمی، کاربرای تازه ‌وارد رزیدنت ایول را هم هیجان‌زده کند. به‌عبارتی Resident Evil 2 Remake به‌مخاطب نشان می‌دهد که یک بازسازی تمام عیار به چه معنا است و به چه شکل می‌توان پس از گذشت سالیان طولانی، از یک محصول به خوبی یاد کرد.

Star Wars

Star Wars Jedi: Fallen Order

استودیو ریسپاون (Respawn Entertainment) با ساخت Star Wars Jedi: Fallen Order نشان داد که در ساخت بازی در سبک‌هایی به‌جز تیراندازی هم مهارت دارد. فالن اوردر شاید از نظر گیم‌پلی نوآوری کمی داشته باشد، اما به‌خوبی المان‌های معروف و شناخته شده سبک اکشن ماجراجویی را درکنار یکدیگر قرار داده است. بااین‌حال موردی که در Star Wars Jedi: Fallen Order می‌درخشد، داستان‌سرایی و شخصیت‌پردازی کاراکترها است. تیم سازنده بازه زمانی‌ را انتخاب کرده است که در آن فیلم یا سریالی ساخته نشده است. ازاین‌رو شاهد خلق شخصیت‌هایی هستیم که می‌توانید از آن‌ها به نیکی یاد کنید. گیم‌پلی و سیستم مبارزات هم از دیگر نقاط قوتی است که باعث شده فالن اوردر به یک تجربه عالی در میان بازی‌های ۲۰۱۹ تبدیل شود. البته نمی‌توان منکر جهان بازی و طراحی خوب سیاره‌ها هم شد که هرکدام از آن‌ها زیست بوم مخصوص‌به خود را دارند. همچنین ریسپاون از پاداش‌های ارزشمندی در گوشه‌وکنار هر سیاره استفاده کرده است تا بازیکنان به اکتشاف در سیاره‌ها بپردازند.

Death Stranding

Death Stranding

پس از چهار سال انتظار بالاخره Death Stranding در دسترس کاربران قرار گرفت و می‌توان آن را یکی از عجیب‌ترین و متفاوت‌ترین بازی‌های چند سال اخیر دانست. هیدئو کوجیما، کارگردان Death Stranding در خلق این بازی ماجراجویی سعی کرده تعامل کاربران را با یکدیگر به‌تصویر بکشد. جهان دث استرندینگ به‌گونه‌ای طراحی شده که بازیکن باید بسته‌های متعددی را جمع‌آوری و آن‌ها را از یک نقطه به نقطه دیگر برساند. دراین‌میان برای ساده‌تر شدن رفت‌وآمد در نقشه بازی، می‌توانید با جمع‌آوری منابع مورد نظر، وسایل و سازه‌های مختلفی بسازید و ارتقا دهید. موردی که Death Stranding را ارزشمند نشان می‌دهد، نوع تعامل بازیکن‌ها با یکدیگر است. بازیکنان دث استرندینگ می‌توانند سازه‌های ساخته شده خود را با سایر بازیکنان به اشتراک بگذارند. به‌عبارتی در Death Stranding بازیکنان دست‌به‌دست هم می‌دهند تا تجربه‌ی لذت بخش‌تر و ساده‌تری را در اختیار یکدیگر قرار دهند.

Sekiro

Sekiro: Shadows Die Twice

Sekiro: Shadows Die Twice، بهترین بازی اکشن ماجراجویی زومجی در سال ۲۰۱۹ است که فرام‌سافتور (FromSoftware) در خلق آن از ایده‌های متفاوتی استفاده کرده است. درظاهر با یک بازی سولزبورن و چالش‌برانگیز طرف هستیم، اما واقعیت این است که چالش‌های قرار داده شده در سکیرو به هیچ‌وجه به ساخته‌های قبلی فرام‌سافتور شبیه نیستند. مکانیسم‌های گیم‌پلی و نوع شمشیر زنی قهرمان داستان موردی است که شما را به چالش می‌کشد. اگر می‌خواهید یک نینجا و شینوبی ماهر باشید، باید تلاش کنید. بازیکن در سکیرو باید مهارت‌های خود را به‌گونه‌ای از درخت مهارت‌ها انتخاب کند که بتواند از آن‌ها استفاده مناسبی در بازی داشته باشد. همچنین نوع دفاع کردن و ضربه‌زدن در Sekiro: Shadows Die Twice نیازمند شناخت دشمن است. برای مثال بدانید که دشمن مورد نظر در چه زمانی و به چه شکل به شما حمله می‌کند و بهترین راه برای دفع ضربه او کدام حرکت است. دفع مناسب ضربات با یک زمان‌بندی دقیق باعث می‌شود که در کم‌ترین زمان ممکن، آن‌ها را از بین ببرید.

به‌عبارتی زمانی‌که در نحوه مبارزه کردن مهارت پیدا می‌کنید، نبردها برای شما ساده‌تر و لذت بخش‌تر از قبل می‌شوند. این در حالی است که اگر تلاشی در این زمینه نداشته باشید، محیط‌ به محیط دشمنان سخت‌تر و سخت‌تر می‌شوند. در ادامه مبارزات برای شما خسته کننده می‌شود و نمی‌توانید آن طور که باید و شاید از بازی لذت ببرید. مورد بعد سکیرو را بسیار متفاوت‌ نشان می‌دهد، اضافه شدن المان‌های مخفی‌کاری به گیم‌پلی است. بازیکنان جدا از نبردهای تن‌به‌تن، می‌توانند دشمنان را به‌صورت مخفیانه هم از بین ببرند. فرام‌سافتور با ساخت این بازی از المان‌های متنوع و جدیدی استفاده کرده است که در ساخته‌های قبلی شاهد آن‌ها نبوده‌ایم؛ المان‌هایی که به‌خوبی به یکی از نقاط قوت سکیرو تبدیل شده‌اند و مخاطب را حسابی سرگرم می‌کنند.

پس بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی سال از دید زومجی به شرح زیر هستند. همان‌طور که در پست اصلی بهترین‌های سال هم اشاره شد، امسال به جز رتبه نخست، سایر بازی‌ها رتبه‌بندی خاصی ندارند:

  • Sekiro: Shadows Die Twice
  • Death Stranding
  • Star Wars Jedi: Fallen Order
  • Resident Evil 2 Remake
  • Control

نظرسنجی بهترین بازی اکشن ماجراجویی به‌پایان رسید که بر اساس آن، Resident Evil 2 Remake برنده این بخش از دید کاربران شد. در ادامه می‌توانید نتایج دقیق را مشاهده کنید:

بهترین بازی اکشن ماجراجویی

همچنین نظرسنجی مربوط به بهترین بازی اکشن سال هم به پایان رسیده است که با مراجعه به پست مربوطه، می‌توانید نتایج آن را مشاهده کنید.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده