نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۱

ویدیو گیم پلی بازی Half-Life: Alyx سیستم تیراندازی در یک بازی واقعیت مجازی را به تصویر می‌کشد

ویدیو Off-Screen بازی Half-Life: Alyx جزئیات جدیدی از حالت تیراندازی و تجربه‌ی هدست‌های واقعیت مجازی روی این بازی را به نمایش می‌گذارد.

بازی Half-Life: Alyx که به‌طور غافلگیر کننده‌ای در ماه نوامبر معرفی شد، سال ۲۰۲۰ به‌صورت رسمی منتشر خواهد شد. تاکنون جزئیات و اطلاعات خوبی شامل قیمت و تاریخ انتشار این بازی به دست ما رسیده، اما این اولین باری است که فرصت تماشای مستقیم تصاویر گیم پلی این بازی برای طرفداران فراهم شده است. به لطف تست حالت تیراندازی این بازی توسط آدام سویج از وبسایت Tested، حالا درک بهتری از گیم پلی Half-Life: Alyx خواهیم داشت.

ویدیوی زیر که در دفتر Valve ضبط شده است، نحوه‌ی کارکرد بازی Half-Life: Alyx با هشت کیت مختلف VR شامل Valve Index را به تصویر می‌کشد. صرف نظر از نقاط ضعف و قوت هر یک از این کیت‌ها، می‌توان در حین تماشای بازی فردی که به آزمایش این بازی می‌پردازد، دید خوبی از ظاهر گیم‌پلی Half-Life: Alyx به‌دست آورد.

 

می‌توان در این ویدیو نحوه‌ی کارکرد حرکات دست و برخی از دستوراتی که از طریق ابزار کیت‌های واقعیت مجازی به سلاح‌های بازی داده می‌شود را مشاهده کرد. این بازیکن، کنترلر مربوط به سلاح بازی را در دست راست گرفته و گاهی اوقات نیز از دست چپ برای ایجاد ارتباط با عناصر محیط اطراف خود استفاده می‌کند. به‌نظر می‌رسد که حرکات و اعمال متنوع و جالبی در سبک استفاده‌ی این بازی از امکانات VR فراهم شده است؛ از جمله‌ی این حرکات می‌توان به گرفتن درب با دو دست و کشیدن و باز کردنِ آن یا هدایت عناصر رابط کاربری بازی با دست‌ها اشاره کرد. در حال حاضر، کلیه‌ی اطلاعات ما از گیم پلی این بازی به این ویدیو و تریلر Half-Life: Alyx محدود می‌شود.

اکثر افراد حاضر در تیم توسعه دهندگان Half-Life: Alyx اعضای گروه سازندگان Valley of Gods را تشکیل می‌دهند. این بازی فقط از طریق کیت‌های واقعیت مجازی قابل استفاده خواهد بود.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده