بازی اکشن برتر در سال 2018 از نگاه زومجی

بازی اکشن برتر در سال 2018 از نگاه زومجی

پنجشنبه, ۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۱

در بهترین بازی‌های اکشن سال ۲۰۱۹ از نگاه زومجی، نگاهی به چند اثر سراسر هیجان خواهیم داشت و درنهایت هم برنده این بخش را انتخاب می‌کنیم.

در طول سال ۲۰۱۹ شاهد انتشار بازی‌های اکشن بسیاری بودیم که تنوع خوبی از شوتر اول شخص و سوم شخص تا سبک هک اند اسلش و حتی بتل رویال داشتند و بدون شک سال ۲۰۱۹ سال خوبی برای طرفداران بازی‌های اکشن بوده است. در طول سال جاری میلادی شاهد انتشار بازی‌های جدیدی مثل Apex Legends و Astral Chain تا بازگشت مجموعه Devil May Cry و بازگشت کاپیتان پرایس در Call of Duty: Modern Warfare و انتشار قسمت جدید از مجموعه محبوب Gears of War بودیم. پیشنهاد می‌کنیم ابتدا ویدیو زیر را از بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ در ژانر اکشن تماشا کنید و بعد با متن مربوط‌به این بخش همراه باشید:

دانلود ویدیو از آپارات | تماشا در یوتیوب

Devil Mary Cry 5

Devil May Cry 5

پس از بیش از یک دهه انتظار، سرانجام طرفداران سری بازی Devil May Cry توانستند شاهد انتشار قسمت جدیدی از این مجموعه هک اند اسلش بسیار محبوب باشند. هیدئاکی ایتسونو، کارگردان این مجموعه برای کارگردانی بازی Devil May Cry 5 بازگشت تا شاهد اتفاقات آن پس از چهار قسمت اول اصلی مجموعه باشیم. در بازی Devil May Cry 5 شاهد بازگشت شخصیت‌هایی چون دانته تا نرو و حضور شخصیت‌های جدیدی مثل V هستیم که درکنار داستانی جذاب، شاهد گیم پلی عالی، سریع و بسیار جذاب و سرگرم کننده هستیم که درکنار آن تنوع بسیار خوبی از اسلحه و فنون مبارزه درکنار موسیقی متن و طراحی مراحل بسیار خوب و محیط‌های متنوع قرار داده شده تا به صبر ۱۱ ساله طرفداران به بهترین شکل ممکن جواب داده شود.

Gears 5

Gears 5

مقاله مرتبط

استودیوی کوالیشن پس از اینکه با بازی Gears of War 4 ثابت کرد که این مجموعه به دست اشخاص مطمئنی سپرده شده، تصمیم گرفتند تا تغییرات گسترده‌ای را در قسمت بعدی این مجموعه انجام دهند که نتیجه آن بازی Gears 5 بود که درواقع تحول بزرگی در ساختار این مجموعه ایجاد کرده است. از جمله مهم‌ترین تغییرات این قسمت می‌توان به حالت نیمه اوپن ورلد بازی اشاره کرد که به بازیباز این قابلیت را می‌دهد که در محیط بازی آزادنه به گشت‌و‌گذار بپردازند. اگرچه این تغییرات شاید هنوز جای کار زیادی داشته باشد، اما کوالیشن از تغییرات در بازی نترسیده و حتی تغییراتی را در روند گیم پلی بازی داده و دشمنان جدیدی را نیز خلق کرده است. تمرکز بازی Gears 5 روی شخصیت کیت دیاز است تا جواب سوالات زیادی که از قسمت اول بازی Gears of War برای طرفداران ایجاد شده بود و منشا شخصیت ملکه و ارتباط آن با کیت دیاز و مادر کیت نیز داده شود و کوالیشن توانست در بازی Gears 5 به بیشتر این سوالات به بهترین شکل ممکن جواب دهد. درکنار این موارد، بازی Gears 5 دارای بخش چند نفره جدیدی به‌نام Escape نیز است که درواقع نسخه متفاوتی از بخش چند نفره محبوب Horde است.

Astral Chain

Astral Chain

پر بیراه نیست بگوییم که پلاتینیوم گیمز یکی از بهترین هک اند اسلش‌ سازهای دنیای بازی است. پس از موفقیت با مجموعه بایونتا، حال پلاتینیوم در همکاری جدید خود با نینتندو بازی Astral Chain را برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر کردند و توانست مورد توجه طرفداران این سبک قرار بگیرد. بازی Astral Chain با داشتن دنیای جهان باز و شخصیت پردازی قوی توانسته به اثری با ارزش برای کنسول نینتندو سوییچ تبدیل شود و مانند بسیاری از آثار اصلی پلاتینیوم، این بازی نیز دارای گیم پلی و موسیقی بسیار خوبی است تا بازی Astral Chain به یکی از بهترین بازی‌های هک اند اسلش نسل هشتم تبدیل شود.

Apex Legends

Apex Legends

پس از ساخت و انتشار دو قسمت از بازی Titanfall، ریسپاون امسال به سراغ سبک بتل رویال رفت و بازی Apex Legends را ساخت. این بازی درواقع براساس بازی تایتان فال تولید شده، اما توانسته شخصیت و هویت مستقل خود را داشته باشد و تفاوت‌های چشمگیر و بسیاری با منبع اصلی خود دارد. با وجود رقیبان سر سختی مثل فورتنایت، بازی Apex Legends خیلی زود به جایگاه خوبی دست پیدا کرد و با ارائه یک گیم پلی و شوتینگ بسیار بهینه و خوب و همچنین هیروهای متنوع و جذاب، به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های سبک بتل رویال و چند نفره تبدیل شده تا ریسپاون نشان دهد که توانایی بالایی در ساخت بازی‌های شوترهای اول شخص دارد. از نکات بسیار مثبت دیگر بازی Apex Legends می‌توان به پشتیبانی خوب آن اشاره کرد که ریسپاون توانسته در هر فصل هیروهای جدید با قدرت‌ها و توانایی‌های متنوع ارائه دهد و درکنار این موارد، بازی از تنوع اسلحه و تجهیزات بسیار خوبی نیز برخوردار است تا بازیکن بسته به توانایی خود استراتژی مدنظرش را در بازی پیاده کند.

Call of Duty Modern Warfare

Call of Duty: Modern Warfare

یک سال پیش بود که اعلام شد بخش داستانی در بازی Call of Duty: Black Ops 4 قرار ندارد و همین موضوع باعث واکنش‌های منفی طرفداران سری ندای وظیفه شد و حال تنها یک سال پس از انتشار این بازی، Infinity Ward با انتشار بازی Call of Duty: Modern Warfare خبر از بازگشت به ریشه‌های اصلی این مجموعه می‌دهد. اتفاقات بازی پیش از سه‌گانه Modern Warfare جریان دارد و بازی به‌نوعی یک سافت ریبوت برای این مجموعه است و به همین منظور شاهد حضور کاپیتان پرایس جوان در بازی هستیم. Infinity Ward موفق شده با بازی Call of Duty: Modern Warfare یک بخش داستانی درگیر کننده و جذاب را ارائه دهد که مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان نیز قرار گرفته است.

علاوه‌بر بخش داستانی، بخش چند نفره بازی Modern Warfare نیز با تغییرات زیادی نسبت به نسخه‌های پیشین مواجه شده و فاصله زیادی با بخش چند نفره این مجموعه گرفته و علاوه‌بر این، شاهد اضافه شدن بخش جدید چند نفره ۲ علیه ۲ نیز هستیم. درکنار تمامی این تحول در بخش چند نفره و داستانی، بازی Modern Warfare با تحول گرافیکی بزرگی نیز مواجه شده که درواقع Infinity Ward از انجین گرافیکی جدیدی برای ساخت این بازی استفاده کرده که نتیجه آن ارائه یک اثر با کیفیت بسیار بالا شده که توانسته بسیاری را راضی کنند. درکنار این موارد، بخش بازی Modern Warfare نیز پیشرفت بسیار چشم گیری در مقایسه با نسخه‌های پیشین خود داشته و با این بازی، بار دیگر مجموعه Call of Duty به روزهای خوب خودش بازگشته و همین موارد باعث شده تا بازی Call of Duty: Modern Warfare به‌عنوان بهترین بازی اکشن سال ۲۰۱۹ از نگاه زومجی انتخاب شود.

پس بهترین بازی‌های اکشن سال ۲۰۱۹ از دید زومجی، به شرح زیر هستند. همان‌طور که در پست اصلی بهترین‌های سال هم اشاره شد، امسال به جز رتبه نخست، سایر بازی‌ها رتبه‌بندی خاصی ندارند:

  • Call of Duty: Modern Warfare
  • Apex Legend
  • Astral Chain
  • Devil May Cry 5
  • Gears 5

نظرسنجی انتخاب بهترین بازی اکشن سال از دید کاربران زومجی به پایان رسید که بر اساس آن، Call of Duty: Modern Warfare با کسب ۵۵.۱٪ از کل آرا در رتبه نخست قرار گرفت. در ادامه می‌توانید تصویر نتایج دقیق را مشاهده کنید:

بهترین بازی اکشن

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده