نویسنده: بخش تبلیغات
// چهار شنبه, ۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۰

ایران مال، مسجد جامع در قلب بازاری مدرن

نابرو راهنمای ناب گردش در ایران است. نویسنده‌ها و عکاسان نابرو در همه شهرهای ایران مستقر هستند تا گزارش‌های جذاب از بهترین و دنج‌ترین جاذبه‌های محلی هر شهر را برای شما آماده کنند.

در طراحی منحصربه‌فرد مجموعه ایران مال، شما فقط با عناصر یک بازار تجاری روبه‌رو نیستید. درواقع در این پروژه عظیم، به جاذبه‌های گردشگری نیز اهمیت فوق‌العاده‎‌ای داده شده و بسیاری از بخش‌های ایران مال، برای بازدید و لذت از زیبایی محیط طراحی شده‌اند. اگر به سایت ویکی پدیا مراجعه کنید، می‌توانید اطلاعات جامعی در مورد جاهای دیدنی این مجموعه به‌دست آوردید. یکی از جاذبه‌های تحسین‌برانگیز مجموعه ایران مال، طراحی و ساخت مسجد جامع در این بازار ایرانی است که در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد.

مسجد جامع ایران مال به سبک مسجد النبی

مسجد جامع محمد رسول‌الله(ص) یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری ایران مال است که طراحی و معماری آن در یک مجموعه مدرن تجاری، بسیار قابل‌توجه است و به اهمیت و جذابیت این مجموعه اضافه کرده است. مساحتی در حدود ۱۲۰۰ متر مربع به پروژه مسجد جامع ایران مال اختصاص داده شده تا زیبایی‌های خاص معماری ایرانی و اسلامی در این مجموعه مدرن نبض تپنده‌ای داشته باشد. این زیبایی‌ها در بسیاری از قسمت‌ها از مسجد النبی الهام گرفته و شکوه این مسجد تاریخی را می‌توان در سازه مسجد جامع ایران مال حس کرد.

گنبدهایی به سبک حافظیه شیراز

مسجد جامع محمد رسول‌الله‌(ص) ایران مال، پنج گنبد با شکوه دارد که معماری آن به سبک‌وسیاق حافظیه شیراز بنا شده است. این مسجد با تزئینات خاص معماری ایرانی و اسلامی، همچون گچ‌بری و کاشی‌کاری، زیبایی چشمگیری پیدا کرده است. کاشی‌کاری این مسجد بسیار با شکوه است و تنوع چهار رنگ لاجوردی، سفید، فیروزه‌ای و آجری، در زیبایی آن جلوه‌گر است. استفاده از این رنگ‌ها در هنر کاشی‌کاری این مسجد سبب شده، به محض ورود به صحن آن، خود را در یکی از مساجد پر ابهت جهان اسلام احساس کنیم و از تماشای ترکیب زیبای هنر خط و کاشی هیجان‌زده شویم.

چلچراغ مجللی که در مرکز مسجد جامع ایران مال آویخته شده، یکی از عناصر مهم در جلوه بخشیدن به این سازه است. استفاده از چلچراغ در فرهنگ ایرانی نیز مرسوم بوده و عمارت‌ها و کاخ‌های قدیمی به این منبع نور و روشنایی مزین می‌شدند. از دیگر تزئینات مسجد محمد رسول‌الله (ص) در مجموعه ایران مال، می‌توان به درها و نماهای چوبی آن اشاره کرد که با نقوش زیبایی، جلوه مسجد را کامل کرده‌اند.

پیشنهاد می‌کنیم که پیش از رفتن به ایران مال و مسجد با شکوه آن، حتما سری به سایت نابرو، تجرب ناب گردش بزنید تا با جزییات این پروژه عظیم آشنا شوید. شما همچنین می‌توانید در نابرو درباره تجربه حضور در جاذبه‌های گردشگری ایران بیشتر و بیشتر بخوانید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده