نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۰

شایعه: مایکروسافت به دنبال خرید یک استودیوی لهستانی است

براساس ادعای بوریس نیسپیلاک، کارگردان مستند ساز لهستانی، نمایندگان مایکروسافت اخیراً در این کشور حاضر شده و با یکی از استودیوهای بازی‌‌سازی مذاکره کرده‌اند.

مایکروسافت از یک سال و نیم گذشته به‌طور ویژه به خرید استودیوهای بازی‌سازی و تقویت Xbox Game Studios تمرکز کرده است. باوجود این که این شرکت اخیراً ادعا کرده که از این پس به‌جای خرید استودیوهای جدید بیشتر به تولید محتوای استودیوهای کنونی خود توجه خواهد کرد، فیل اسپنسر در آخرین اظهار نظر خود اعلام کرده که کارِ مایکروسافت با خرید استودیوهای جدید هنوز به پایان نرسیده است. با در نظر نظر گرفتن این صحبت‌ها به‌عنوان موضع کنونی مایکروسافت، به‌نظر می‌رسد که این شرکت جدیداً به‌دنبال اضافه کردن یک توسعه دهنده‌ی لهستانی به مجموعه‌ی استودیوهای بازی‌سازی ایکس‌باکس است.

بوریس نیسپیلاک، فیلم ساز لهستانی که اخیراً مستند We Are Alright را با موضوع توسعه‌ی بازی‌های ایندی (مستقل) منتشر کرده است، در پادکست جدید خود به حضور نمایندگان مایکروسافت در لهستان و علاقه‌ی آن‌ها به خرید یک استودیو جدید اشاره کرده است. یسپیلاک گفته که از گفتگوی مایکروسافت با حداقل یک استودیو خبر دارد، اما هنوز مشخص نیست که به توافق نهایی رسیده یا خیر.

Gears of War: Judgment

از تمامی استودیوهای مطرحی که در این کشور قرار دارند، دو مورد را می‌توان با اطمینان کنار گذاشت. یکی از این موارد CD Projekt است که مشخصاً ارزش مادی بسیار بالایی خواهد داشت. مورد بعدی نیز Techland است که شاید به اندازه‌ی CDPR بزرگ نباشد، اما همچنان یک شرکت بزرگ و مستقل محسوب می‌شود و به‌نظر نمی‌رسد که تمایلی به پیوستن به استودیوهای زیر مجموعه‌ی ایکس باکس داشته باشند.

در لهستان استودیوی Bloober Team را نیز داریم که بازی‌هایی مانند Blair Witch و Layers of Fear را در کارنامه دارد. همچنین استودیوی 11bit Studos  که البته مایکروسافت قبلاً اعلام کرده که تمایلی به خرید شرکت‌هایی که به صورت عمومی به تجارت می‌پردازند، ندارد. از این رو در لیستِ استودیوهای بازی سازی واقع در کشور لهستان، The Astronauts، استودیوی People Can Fly و The Farm 51 باقی می‌مانند که از میان این‌ها، People Can Fly با سابقه‌ی همکاری با مایکروسافت در توسعه‌ی بازی Gears of War: Judgment محتمل ترین گزینه به‌نظر می‌رسد.

اگر این شایعه واقعیت داشته باشد، این گزینه از شانس بیشتری برای پیوستن به تیم مایکروسافت برخوردار خواهد بود. البته فعلاً هیچگونه اطلاعاتی از سوی طرفین تأیید یا تکذیب نشده است. در یکی از خبرهای مرتبطی که اخیراً منتشر شد، فیل اسپنسر در رابطه با احتمال خرید یک استودیوی آسیایی در آینده‌ای نزدیک صحبت‌هایی را مطرح کرده بود. باید دید که نهایتاً کدامیک از این موارد به حقیقت خواهد پیوست.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده