نویسنده: نیما احمدی
// دوشنبه, ۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱

سیستم اچیومنت به گوگل استیدیا اضافه شد

پس از گذشت یک ماه از عرضه کنسول استیدیا (Stadia)، درنهایت گوگل تصمیم گرفت تا سیستم دستاوردها (اچیومنت‌ها) را به این سرویس استریم بازی اضافه کند.

سیستم دستاوردها که مربوط‌به انجام چالش‌های هر بازی است، در تمامی پلتفرم‌ها وجود دارد. حال گوگل نیز این سیستم محبوب را پس از گذشت یک ماه به سرویس استریم استیدیا اضافه کرده است. گوگل در اکانت رسمی توییتر خود اعلام کرد:

سیستم دستاوردهای ما فعال شده است و با انجام چالش‌ها می‌توانید اعلان مربوط‌به دستاورد خود را در پلتفرم‌های لپ‌تاپ، تلویزیون و کامپیوتر دریافت کنید. فهرست تمام دستاوردهای دریافتی را می‌توانید ازطریق وب‌سایت مشاهده کنید، تمام دستاوردهایی که از زمان شروع بازی در استیدیا به‌دست آورده‌اید نیز در این فهرست حضور دارند.

اگر از زمان عرضه کنسول استیدیا، از آن استفاده می‌کنید، نگران دستاوردهای خود نباشید. گوگل در تلاش است تا با بررسی بازی‌های شما، تمام دستاوردهایی را که تاکنون دریافت کرده‌اید به اکانت شما انتقال دهد. گوگل اطمینان داد که برای به‌دست آوردن دستاوردهای قبلی، نیازی به اجرای مجدد بازی‌ها نخواهد بود. طبق گفته‌های نماینده‌ی گوگل، این ویژگی «نسخه اول سیستم دستاوردها» است و در حال‌حاضر تنها روی مرورگر کروم و کروم‌کست کار می‌کند. صاحبان برنامه موبایلی برای دریافت سیستم دستاوردها، باید تا سال ۲۰۲۰ صبر کنند. همچنین گوگل ادعا کرد که ویژگی‌های بیشتری از سیستم دستاوردها هنوز اعلام نشده است.

اخیراً گوگل پس از شروع کار خود Buddy Passهایی را برای تمام بنیان‌گذاران استیدیا فرستاده است. در حال‌حاضر بازی‌های Dragon Ball Xenoverse 2 و Borderlands 3 برای کنسول استیدیا در دسترس قرار گرفته است. این دو بازی را می‌توانید با قیمت اصلی خود از فروشگاه استیدیا خریداری کنید. اگر از خدمات استیدیا پرو استفاده می‌کنید، می‌توانید برای خرید بازی Borderlands 3، از تخفیفات این سرویس استفاده کنید. هنوز به حضور سیستم کراس‌پلی یا ذخیره بین‌پلتفرمی در بازی Borderlands 3 هیچ اشاره‌ای نشده است. بازی Ghost Recon Breakpoint را نیز می‌توانید با قیمت اصلی ازطریق فروشگاه استیدیا خریداری کنید. برای این بازی نیز از سیستم کراس‌پلی یا ذخیره بین‌پلتفرمی هنوز هیچ خبری منتشر نشده است.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده