نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۰

نقشه‌ی بتل رویال بازی Call of Duty: Modern Warfare از طریق یک باگ فنی فاش شد

یکی از کاربران Reddit به نام KingBeezoR، از اشکال فنی ایجاد شده در ساختار بازی Call of Duty: Modern Warfare استفاده کرده و به امکان کاوش در نقشه‌ی جدید Vacant از یک ارتفاع بسیار زیاد دست پیدا کرده است.

اخیراً اخبار ضد و نقیض زیادی مبنی بر احتمال انتشار حالت بتل رویال برای بازی Call of Duty: Modern Warfare به گوش می‌رسد اما اکتیویژن تاکنون هیچ‌گونه اظهار نظری مبنی بر تأیید این اخبار ارائه نکرده است. در جدیدترین خبری که در این رابطه منتشر شده، ظاهراً یکی از کاربران Reddit با نام KingBeezoR با استفاده از باگ سیستمی ایجاد شده در ساختار بخش Private Game، موفق به دسترسی به حالت دید از ارتفاع بالای نقشه جدید Vacant شده است.

Vacant یکی از نقشه‌های محبوب Call of Duty است که اولین‌بار برای بازی Call of Duty 4: Modern Warfare منتشر شد. نکته‌ی جالبی که درباره‌ی نسخه جدید Vacant وجود دارد، این است که این نقشه داخل نقشه‌ی آنلاین Port of Verdansk واقع شده است. همین ویژگی، موجب قوت گرفتن شایعات مبنی بر استفاده از Vacant، به‌عنوان نقشه‌ی حالت بتل رویال این بازی شده است.

در ویدیوی منتشر شده، مناطق و نواحی بسیار وسیعی برای کاوش در خارج از مرزهای Vacant به چشم می‌خورد. شما می‌توانید به وضوح قرارگاه‌ها و دیگر ساختمان‌های نقشه را مشاهده کنید. از دیگر مکان‌های قابل مشاهده‌ی این نقشه می‌توان به کمپ زندان Gulag اشاره کرد. براساس ادعای یکی از دیتا ماینرهای حرفه‌ای Reddit، بازیکنان بخش بتل رویال بازی Modern Warfare می‌توانند با ورود به حالت یک دربرابر یک زندان Gulag، یک شانس مجدد برای بازگشت به نقشه‌ی بازی داشته باشند. حالا KingBeezoR نیز امکان کاوش در کمپ Gulag را به دست آورده و با حرکت از میان تونل‌ها، مسیرهای فرعی و راهروها، به منطقه‌ی مرکزی نقشه وارد می‌شود.

به نظر می‌رسد که این بار شایعات بیش‌ازپیش به حقیقت نزدیک شده و واقعاً اتفاقتی در Vacant جریان دارد. اصلاً چرا باید یک نقشه‌ی کوچک در بازی Call of Duty: Modern Warfare شامل این حجم از جزئیات در خارج از مرزهای طبیعی خود باشد؟ شاید بتوان با مراجعه به حالت‌های مختلف چند نفره‌ی Modern Warfare سرنخی برای این معما پیدا کرد. براساس نقشه‌ی فاش شده‌ای که ظاهراً به حالت بتل رویال این بازی تعلق دارد، نقشه‌های Spec Ops و Ground War از طریقی به یکدیگر متصل شده و فضای مورد نیاز برای حضور نزدیک به ۲۰۰ بازیکن به‌صورت همزمان فراهم شده است. ظاهراً هنگامی که شما مشغول بازی در Spec Ops و Ground War بودید، درواقع یک دید بسته از نقشه‌ی بتل رویال این بازی به شما نشان داده می‌شد. بنابراین بازیکنان تا همین الان هم بدون اطلاع از این موضوع، در نقشه‌ی بتل رویال بازی Modern Warfare قرار داشتند.

Call of Duty: Modern Warfare

نقشه‌ی فاش شده از حالت بتل رویال بازی Call of Duty: Modern Warfare

البته شواهد بیشتری برای اثبات این تئوری وجود دارد. حدود دو هفته پیش، یکی از کاربران Reddit با نام Nateberg3، ویدیویی منتشر کرده که نشان می‌دهد قبل از ورود به یکی از مأموریت‌های Spec Ops، به‌طور عجیبی در یک ارتفاع بسیار زیاد از نقشه‌ی بازی قرار گرفته و دید بسیار خوبی از نواحی وسیع اطراف آن دارد. با مقایسه‌ی این ویدیو با نقشه‌ای که بالاتر به آن اشاره شد، می‌توان مکان دقیق نقاطی که روی نقشه نیز مشخص شده را در این فیلم مشاهده کرد.

حالا سؤالی که در این جا مطرح می‌شود، این است که اکتیویژن چه زمانی را برای رونمایی از حالت بتل رویال بازی خود در نظر دارد؟ با اطلاعات جدیدی که مجدداً از این بحث منتشر شده، به نظر زمان زیادی تا این اتفاق باقی نمانده است.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده