نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

فیلم بعدی کارگردان Doctor Strange 2 باز هم فیلمی ترسناک خواهد بود

اسکات دریکسون، کارگردان و نویسنده فیلم Doctor Strange، در توییتی اعلام کرد که پروژه سینمایی بعدی وی نیز فیلمی در ژانر وحشت خواهد بود و سی رابرت کارگیل وی را در ساخت این پروژه همراهی خواهد کرد.

اسکات دریکسون، کارگردان و نویسنده فیلم Doctor Strange (دکتر استرنج) که پیش از ساخت این فیلم برای دنیای سینمایی مارول، با ساخت فیلم‌های ترسناک در سینمای هالیوود معروف شده بود، در توییتی رسماً اعلام کرد که پروژه سینمایی بعدی وی نیز فیلمی در ژانر وحشت خواهد بود و بار دیگر با سی رابرت کارگیل که یکی از اعضای تیم نویسندگی فیلمنامه فیلم «دکتر استرنج» بود، همکاری خواهد داشت و این نویسنده دریکسون را در ساخت این پروژه همراهی خواهد کرد.

اسکات دریکسون در توییت خود این موضوع را فاش ساخت که نگارش فیلمنامه پروژه بعدی خود را که فیلمی ترسناک خواهد بود، با همکاری سی رابرت کارگیل به‌پایان رسانده است. کارگیل نیز پاسخ توییت دریکسون را با توییتی داد و گفت که فیلم جدید، باز هم اقتباسی از آثار جو هیل خواهد بود. اسکات دریکسون در توییت خود چنین نوشت:

اغلب اوقات از خود می‌پرسیدم که آیا می‌شود باز هم به‌ساخت فیلم‌های ترسناک با درجهٔ سنی (R) بازگردم؛ پژواکی که در گوشم می‌پیچد، «بله» است. پس از ساخت فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness (دکتر استرنج در قلمروهای بی‌پایان دیوانگی)، یکراست سراغ ساخت فیلمی ترسناک خواهم رفت که پیش‌تر فیلمنامه آن را نوشته‌ام.

سی رابرت کارگیل نیز در توییت خود چنین پاسخ توییت اسکات دریکسون را داد:

من و اسکات مدت زمانی را روی نگارش این پروژه اسرارآمیز سپری کردیم و از ساخت این پروژه بسیار هیجان‌زده‌ایم و بی‌صبرانه منتظر شروع کار هستیم. بد نیست این موضوع را نیز بگویم که این فیلم اقتباسی از یکی از آثار جو هیل خواهد بود. بیشتر از این حرفی نمی‌زنم و باید تا شروع کار ساکت باشیم.

Scott Derrickson

اولین فیلم ترسناک معروف اسکات دریکسون، فیلم The Exorcism of Emily Rose (جن‌گیری امیلی رز) بود که وی به‌همراه پل هریس درمن، نگارش فیلمنامه را نیز بر عهده داشت و با ساخت این فیلم بود که وی در سینمای هالیوود مشهور شد. در این فیلم بازیگرانی چون لورا لینی، جنیفر کارپنتر، تام ویلکینسون، کلم فیور، مری بت هرت، شهره آغداشلو، کمپبل اسکات و کنت ولش حضور داشتند و به‌ایفای نقش پرداختند. این فیلم امتیازات متوسطی از منتقدان دریافت کرد، اما می‌توان گفت یکی از فیلم‌های متفاوت ژانر وحشت بود. بودجهٔ ساخت فیلم «جن‌گیری امیلی رز» حدود ۲۰ میلیون دلار بود که فروش خوب ۱۴۴ میلیون دلاری در گیشه داشت. از دیگر فیلم‌های ترسناک معروف اسکات دریکسون می‌توان به فیلم Deliver Us from Evil (ما را از شیطان رهایی ده) و‌ فیلم Sinister (شوم) اشاره کرد.

اولین فیلم ترسناک معروف اسکات دریکسون، فیلم The Exorcism of Emily Rose بود که وی به‌همراه پل هریس درمن، نگارش فیلمنامه را نیز بر عهده داشت و با ساخت این فیلم بود که وی در سینمای هالیوود مشهور شد

آخرین ساختهٔ اسکات دریکسون، فیلم «دکتر استرنج» بود که این فیلم چهاردمین اثر دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود و بندیکت کامبربچ به‌عنوان بازیگر نقش شخصیت اصلی داستان به‌ایفای نقش پرداخت. این اثر که در ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ روی پردهٔ نقره‌ای سینما رفت، داستانی متفاوت از دیگر فیلم‌های مارولی داشت و ترکیبی از احساسات ابرقهرمانی، قدرت‌های ذهنی، عناصر فانتزی و جادو بود. فیلم «دکتر استرنج» با استقبال خوبی از سوی منتقدان همراه شد و با بودجهٔ ۱۶۵ میلیون دلاری، فروش بسیار خوب ۶۷۷ میلیون دلاری در گیشه داشت. در این فیلم بازیگرانی چون بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استرنج، ریچل مک‌آدامز، تیلدا سوینتن، چیویتل اجیوفور، مایکل استولبارگ، بندیکت وانگ، بنجامین برت، اسکات ادکینز و مدس میکلسن حضور داشتند و به‌ایفای نقش پرداختند.

اسکات دریکسون، کارگردان و نویسنده فیلم «دکتر استرنج»، برای کارگردانی دنباله آن بازگشته و احتمالاً در نوشتن فیلمنامه فیلم نیز کمک خواهد کرد. جالب اینجا است که فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness قرار است اولین فیلم ترسناک دنیای سینمایی مارول باشد و دریکسون قرار است وحشت را با خود به دنیای فیلم‌های مفرح و فانتزی مارول بیاورد. فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness برای اکران در تاریخ ۷ می ۲۰۲۱ (۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده است. همچنین تاکنون حضور بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استرنج، الیزابت اولسن در نقش واندا ماکسیمف (اسکارلت ویچ) و بندیکت وانگ در نقش وانگ در این فیلم تأیید و اعلام شده است.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده