نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۱

کارگردان اقتباس سینمایی Stealth انتخاب شد

قرار است اقتباس سینمایی از کامیک Stealth (پنهان‌کاری) رابرت کرکمن ساخته شود و حال اعلام شد که لی دنیلز، کارگردان فیلم Precious، این پروژه را دست خواهد گرفت.

طبق گزارشی که سایت خبری دِدلاین منتشر کرده است، لی دنیلز، بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان سینمای هالیوود که با ساخت فیلم‌های Monster's Ball (مهمانی هیولا) و Precious (گران‌بها) شناخته می‌شود و نامزدی جایزه اسکار را نیز در کارنامه دارد، برای ساخت اقتباس سینمایی از کامیک Stealth (پنهان‌کاری) رابرت کرکمن انتخاب شده است و شرکت یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) این پروژه را در اختیار گرفته است.

Kirkman

کامیک Stealth را رابرت کرکمن با همکاری مارک سیلوستری خلق کرده‌ و داستان آن در مورد قهرمانی خوش‌نام بوده که دهه‌ها با مجرمان و خلافکاران شهر دیترویت مبارزه کرده است، اما ناگهان اتفاقی پیش می‌آید که وی مجبور می‌شود برای برقراری عدالت از خطوط قرمزی که دارد رد می‌شود. حقیقت نهفته در افکار جاه‌طلبانه و رفتار بی‌پروای این قهرمان این است که این پیرمرد قهرمان، به‌بیماری آلزایمر دچار است و تنها یک شخص از این موضوع خبر دارد و آن شخص گزارشگری با نام تونی باربر است که پسر همین پیرمرد نیز هست. داستان این چنین ادامه می‌یابد که پیرمرد از آنجایی که احساس می‌کند دیگر شهر دیترویت به او نیازی ندارد، قصد دارد لباس قهرمانی را از تن درآورد و از طرفی با دشمنانی مبارزه می‌کند که دوست دارند هرچه زودتر دوران بازنشستگی وی را نظاره‌گر باشند.

لی دنیلز با با کارگردانی فیلم Precious، نامزد دریافت جایزه اسکار در بخش بهترین کارگردان شد و این فیلم در پنج بخش دیگر نیز نامزد دریافت جایزه شده بود

لی دنیلز با با کارگردانی فیلم Precious (گران‌بها)، نامزد دریافت جایزه اسکار در بخش بهترین کارگردان شد و این فیلم در پنج بخش دیگر نیز نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن، جایزه اسکار را به‌دست آورد. در این فیلم بازیگرانی چون گابوری سیدیب، مونیک، پائولا پاتون و ماریا کری حضور داشتند و به‌ایفای نقش پرداختند. فیلم Precious با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدان همراه شد و در گیشه نیز عملکردی نسبتاً خوبی از خود بر جای گذاشت و با بودجهٔ ۱۰ میلیون دلاری، فروشی ۶۴ میلیون دلاری داشت. دیگر فیلم معروف لی دنیلز ۵۹ ساله، فیلم The Butler (سرخدمتکار) است که در این  فیلم بازیگرانی چون فارست ویتاکر، اپرا وینفری، پاملا رید، الایا کلی، دیوید بنر، ماریا کری، ترنس هاوارد، یایا داکوستا، ونسا ردگریو، کلارنس ویلیامز سوم، کوبا گودینگ جونیور، لنی کراویتز، رابین ویلیامز، جیمز مارسدن، جین فوندا، نلسون الیس، جسی ویلیامز و دنی استرانگ ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم نیز با استقبال نسبتاً خوبی از سوی منتقدان همراه شد و با بودجهٔ ۳۰ میلیون دلاری، فروشی ۱۷۷ میلیون دلاری در گیشه داشت.

لی دنیز به‌همراه رابرت کرکمن، دیوید آلپرت و برایان و شان فرست، تهیه‌کنندگی اقتباس سینمایی Stealth را بر عهده خواهند داشت. فیلمنامه این فیلم را مارک فرگس و هاوک آزتبای خواهند نوشت.

رابرت کرکمن، رمان‌نویس آمریکایی، بیشتر با کتاب‌های کامیک Walking Dead (مردگان متحرک) شناخته می‌شود. شرکت یونیورسال پیکچرز و اسکای‌باند اینترتینمنت (Skybound Entertainment) که متعلق به رابرت کرکمن است، پروژه دیگری نیز در دست ساخت دارند؛ این دو شرکت تصمیم به‌ساخت اقتباس سینمایی از کامیک Oblivion Song (نغمه نسیان) دارند که این کامیک اثری دیستوپیایی و علمی-تخیلی است. مجموعه کامیک‌های Oblivion Song رابرت کرکمن اولین مرتبه در ماه مارس سال ۲۰۱۸ روی ویترین کتابفروشی‌ها قرار گرفتند و تاکنون ۱۲ شماره از این مجموعه چاپ و منتشر شده است. داستان کامیک Oblivion Song در مورد دهه‌ای در شهر فیلادلفیا در ایالات پنسیلوانیا آمریکا است که در آن دهه بدون هیچ دلیل منطقی و به‌صورت کاملاً ناگهانی، ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان این شهر ناپدید و درواقع به‌نسیان سپرده می‌شوند. دولتمردان تلاش بسیاری برای بازگرداندن این شهروندان انجام می‌دهند، اما پس از چند سال تلاش بی‌نتیجه، ناامید می‌شوند و دست از تحقیقات بیشتر برمی‌دارند، اما شخصیت نیتن کول هیچگاه امید خود را از دست نمی‌دهد؛ نیتن کول با سفرهای روزانه خود، جان و زندگی‌اش را به‌خطر می‌اندازد تا آن افراد ترسیده، گمشده و تنها را از آخرالزمانی جهنمی که نسیان است، نجات دهد.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده