نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

رئیس لوکاس فیلم از تغییرات در فیلم‌های جنگ ستارگان پس از Star Wars: The Rise of Skywalker می‌گوید

کاتلین کندی آینده‌ی فیلم‌های جنگ ستارگان را نسبت به ساختار فعلی متفاوت می‌داند.

پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان (Star Wars) اکران شد و طرفداران این سری می‌توانند به تماشای داستانی بنشینند که قرار است پایان‌بخش حماسه‌ی اسکای‌واکر باشد. دراین‌میان به‌نظر می‌رسد مدیران لوکاس فیلم (Lucasfilm) قصد اعمال تغییراتی را در فیلم‌های بعدی جنگ ستارگان دارند و می‌خواهند از روش سنتی خود در مورد داستان‌گویی در این مجموعه فاصله بگیرند.

کاتلین کندی، رئیس لوکاس‌فیلم در گفتگوی خود با لس‌آنجلس تایمز به صحبت در مورد فیلم جنگ ستارگان: ظهور اسکای واکر (Star Wars: The Rise of Skywalker) پرداخته و از تغییرات آینده‌ی این مجموعه گفته است:

چیزی که در این ۵،۶ سال اخیر روی آن تمرکز کرده بودیم، دنبال کردن داستان خانواده‌ی اسکای‌واکر و ارائه‌ی پایانی مناسب برای این قصه بود. ولی اکنون زمان آن فرا رسیده است که به‌سراغ مواردی کاملاً متفاوت و جدید برویم.

به‌نظر می‌رسد باید به‌زودی منتظر اطلاعات بیشتری از تصمیمات لوکاس‌فیلم در مورد آینده‌ی جنگ ستارگان باشیم؛ موضوعی که مدتی قبل هم بحث آن مطرح شده بود و احتمالاْ‌ طی هفته‌های آینده اخباری در این زمینه منتشر شود. کندی ادامه می‌دهد:

این قضیه به ما امکان قصه‌گویی به شکل‌های جدیدی را خواهد داد و از محدودیت‌های فعلی و روایت داستان‌های جنگ ستارگان با ساختار سه‌پرده‌ای فاصله خواهیم گرفت (نوعی روایت که داستان را به سه بخش آغاز، اتفاقات بزرگ و پایان تقسیم می‌کند).

در این حالت دیگر با مشکلاتی مثل محدود بودن در روایت داستان از طریق چند قسمت از پیش‌تعیین‌شده طرف نیستیم و می‌توانیم ماجراهای مختلفی را با داستان‌های متنوع دنبال کنیم.

البته طبق صحبت‌های رئیس لوکاس‌فیلم، قرار نیست شخصیت‌های سه‌گانه‌ی فعلی جنگ ستارگان برای همیشه به‌دست فراموشی سپرده شوند و شاید آن‌ها را بعدها هم به شکل‌های مختلف در پروژه‌های آینده‌ی جنگ ستارگان ببینیم. کندی در پایان صحبت‌های خود از انتخاب‌های بی‌شماری که برای آینده‌ی این مجموعه در اختیار دارند می‌گوید و دشواری تصمیم‌گیری مناسب در این زمینه:

ما گزینه‌های خیلی زیادی برای دنبال کردن در دنیای جنگ ستارگان داریم و از راه‌های مختلفی می‌توان به‌سراغ این کار رفت. آیا می‌خواهیم به گذشته برگردیم؟ به آینده برویم؟ در همین کهکشان باقی بمانیم یا به‌سراغ کهکشان دیگری برویم؟ دنیای جنگ ستارگان بی‌پایان است و این قضیه به ما امکانات بی‌نظیری می‌دهد که البته درکنار خوبی‌های خود، سختی‌هایی هم به‌دنبال دارد.

فیلم جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر به کارگردانی جی جی آبرامز و بازی دیزی ریدلی، اسکار آیزاک، جان بویگا، مارک همیل و آدام درایور به‌تازگی توسط والت دیزنی اکران شده است و باتوجه‌به نقدهای منتشرشده از آن، به‌نظر می‌رسد آن‌طور که باید و شاید در پایان دادن به حماسه‌ی اسکای‌واکر موفق نبوده است، درحالی‌که از طرف دیگر سریال The Mandalorian با استقبال خوبی از طرف علاقمندان این مجموعه مواجه شده و طرفداران زیادی به‌دست آورده است.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده