نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۲۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۲

خبر رونمایی از کنسول Xbox Series X تا آخرین لحظه به صورت یک راز حفظ شده بود

فیل اسپنسر برای تمرین سخنرانی خود در مراسم Game Awards از یک متن جعلی استفاده کرده بود تا خبر غافلگیر کننده‌ی رونمایی از کنسول جدید ایکس باکس اسپویل نشود.

فیل اسپنسر، برای جلوگیری از فاش شدن خبر رونمایی رسمی از کنسول جدید ایکس باکس سری ایکس در مراسم Game Awards 2019، تمرین پیش از برگزاری مراسم خود را با یک متن سخنرانی جعلی انجام داده بود. جف کیلی، مجری و برگزار کننده‌ی مراسم سالانه‌ی The Game Awards، در مصاحبه با وبسایت Variety می‌گوید:

فیل اسپنسر به جهت جلوگیری از انتشار این خبر، از یک متن ساختگی برای تمرین سخنرانی خود استفاده می‌کرد.

معمولاً با نزدیک شدن به زمان انتشار یک خبر بزرگ، اطلاعات به‌صورت اجتناب ناپذیری در فضای عمومی فاش می‌شوند. حالا این اطلاعات بسته به ماهیتِ خبر، می‌تواند از یک تصویر بی‌کیفیت تا طرح اولیه‌ی یک دستگاه که در فروم‌ها یا شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، متفاوت باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، می‌توان تلاش مایکروسافت برای حفظ خبر محرمانه‌ی رونمایی از نسل جدید کنسول‌های خود را کاملاً درک کرد.

مطمئناً خبر رونمایی از ایکس باکس سری ایکس، یکی از بزرگترین اخبار مراسم Game Awards 2019 بود و از زمان انتشار اسم رمزِ پروژه‌ی اسکارلت در کنفرانس E3 2019 و همچنین اعلام خبر عرضه‌ی رسمی این کنسول در سال ۲۰۲۰، این اولین بازی بود تصویری از ظاهر جدیدترین کنسول مایکروسافت به نمایش عموم گذاشته می‌شد.

Xbox Series X

مراسم معرفی بهترین‌های دنیای بازی در سال ۲۰۱۹ با رونمایی از بازی‌هایی همچون Senua's Saga: Hellblade 2 و دیگر بازی‌های کنسول جدید ایکس‌باکس مانند Halo Infinite، در مجموع رویداد بزرگی برای مایکروسافت و ایکس‌باکس به‌شمار می‌رود. مایکروسافت علاوه‌بر کنسول جدید و برخی از اولین بازی‌هایی که به‌همراه آن عرضه خواهد شد، اخبار مهمی دیگری از جمله قابلیت پشتیبانی کنسول جدید ایکس باکس از تمامی بازی‌های نسل قبلی خود و همچنین نام اصلی این کنسول در کنار تأیید ادامه‌ی روند ساخت نسل‌های بعدی این پروژه را به اطلاع مخاطبان رساند.

همانطور که قبلاً هم در قالب خبری به اطلاع شما رسید، نحوه‌ی نام گذاری کنسول‌های جدید ایکس باکس روند گیج کننده‌ای را در پیش گرفته است. بعد از نام‌های ایکس باکس، ایکس باکس 360، ایکس باکس وان و ایکس باکس وان ایکس و با وجود اعلام نام ایکس باکس سری ایکس در زمانی رونمایی از این کنسول، حالا به‌نظر می‌رسد که کنسول جدید مایکروسافت مجدداً با نام «ایکس باکس» عرضه خواهد شد.


منبع gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده