نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۲۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

گوگل Typhoon Studios را به‌منظور تولید بازی برای استیدیا خریداری کرد

استودیوی تازه‌ تأسیس Typhoon از این به بعد تنها برای استیدیا بازی خواهد ساخت.

حدود یک ماه از عرضه‌ی سرویس استریم شرکت گوگل تحت عنوان استیدیا (Stadia) می‌گذرد و به‌نظر می‌رسد این سرویس هنوز نتوانسته است آن‌طور که باید و شاید جای خود را میان بازیکن‌ها باز کند و علاوه‌بر مشکلاتی مثل داغ‌شدن دستگاه کروم‌کست اولترا، فهرست بازی‌های ارائه‌شده برای آن هم با کمبودهایی مواجه است. دراین‌میان گوگل تلاش زیادی می‌کند تا با رفع مشکلات مخاطبان بیشتری به‌دست آورد و یکی از جدیدترین موارد هم به خریداری استودیو تایفون (Typhoon Studios) مربوط می‌شود.

جید ریموند، معاون استودیو بازی و سرگرمی استیدیا با اشاره به خریداری این استودیوی واقع در مونترال می‌گوید:

در گوگل همواره به‌دنبال کار با افرادی هستیم که اشتیاق و دیدگاهی مشابه ما را نسبت به آینده‌ی دنیای بازی دارند.

اگر تا امروز اسم این استودیو را نشنیده‌اید، حق دارید؛ شرکتی تازه‌تأسیس که هنوز اولین بازی خود را هم به بازار عرضه نکرده است. این استودیو در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد و از اعضای ارشد آن می‌توان به یاسین ریاحی اشاره کرد، یکی از مدیران تکنیکی شرکت‌هایی چون الکترونیک آرتز، برادران وارنر و THQ. درکنار او رید اشنایدر هم در تایفون حضور دارد، کسی که پیش از این در الکترونیک آرتز، برادران وارنر و یوبیسافت حضور داشته است. و البته الکس هاچینسون که او هم در الکترونیک آرتز و یوبیسافت مشغول به‌کار بوده است و بیش از هرچیز به‌خاطر کارگردانی بازی‌های Assassin's Creed III و Far Cry 4 شناخته می‌شود.

اولین اثر استودیو تایفون با نام Journey to the Savage Planet در جریان The Game Awards سال گذشته معرفی شد؛ بازی‌ای که قرار است در تاریخ ۲۸ ژانویه ۲۰۲۰ (۸ بهمن ۱۳۹۸) برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و کامپیوتر عرضه شود و به‌گفته‌ی ریموند، خریداری تایفون توسط گوگل تغییری در برنامه‌ی انتشار این بازی برای پلتفرم‌های دیگر ایجاد نخواهد کرد.

گذشته از مشکلاتی که گوگل برای جذب مشتری برای استیدیا با آن‌ها مواجه است، این روزها تعدادی رقبای این شرکت هم روزبه‌روز بیشتر می‌شود و به‌تازگی فیسبوک هم به‌سراغ خریداری PlayGiga رفته است؛ شرکتی اسپانیایی که در زمینه‌ی سرویس‌های پردازش ابری فعالیت می‌کند و احتمالاً این خرید جدید فیسبوک هم در راستای ورود آن‌ها به بازار سرویس‌های استریم بازی‌های ویدیویی باشد.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده