نویسنده: مهرداد داودی
// جمعه, ۲۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۳۰

گزارش فروش سینمای ایران؛ از اکران جاندار تا صدرنشینی مطرب

 در گزارش این هفته از تازه‌اکرانِ جاندار صحبت کرده‌ایم و به صدرنشینی فیلم سینمایی مطرب پرداخته‌‌ایم. با زومجی همراه باشید.

فیلم سینمایی «مطرب» پس از گذشت ۶ هفته از اکران همچنان صدرنشین بلامنازع گیشه سینمای ایران است. این فیلم سینمایی با کارگردانی مصطفی کیایی در ششمین هفته نمایش ۱۸۴ سینما در اختیار داشت. نتیجه اکران این هفته «مطرب» فروش هفتگی ۳ میلیارد ۴۲۹ میلیون تومان بوده است. فیلم سینمایی «مطرب» همچنان فروش هفتگی بالایی را تجربه می‌کند. با این تفاسیر، مجموع فروش فیلم سینمایی «مطرب» حالا به ۲۵ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان رسیده است. این فیلم ایرانی به احتمال بسیار بالا در آینده‌ای نه چندان دور به پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۳۹۸ تبدیل خواهد شد. این رکورد اکنون در اختیار فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی با فروشی حدودا ۲۸ میلیارد تومانی است. شاید «مطرب» حالا مسیر سختی برای تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم سال در پیش نداشته باشد، اما با اکران فیلم‌هایی چون «زیرنظر»، کار سختی برای حفظ رکورد مذکور خواهد داشت. رتبه دوم این هفته متعلق به فیلم سینمایی «چشم و گوش بسته» ساخته فرزاد موتمن است. این فیلم کمدی در ششمین هفته اکران ۱۷۴ سینما در اختیار داشته و در هفته گذشته یک میلیارد و ۳۷۱ میلیون تومان فروخته است. تفاوت فروش «چشم و گوش بسته» و «مطرب» نیز قابل توجه است. فیلم سینمایی «چشم و گوش بسته» با این حساب به مجموع درآمد ۷ میلیارد و ۴۹۴ میلیون تومان دست پیدا کرده است.

فیلم مطرب

سومین پرفروش هفته، فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» ساخته‌ی امیر داسارگر است. این فیلم ایرانی در ششمین هفته نمایش خود ۱۹۱ سینما داشت. «مطقه پرواز ممنوع» در هفته گذشته ۸۷۸ میلیون تومان فروخت. این فیلم ایرانی حالا به مجموع درآمد ۳ میلیارد و ۵۳۵ میلیون تومان دست پیدا کرده است. در رتبه چهارم، شاهد حضور فیلم سینمایی «جان‌دار» به کارگردانی مشترک حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری هستیم. این فیلم تازه‌اکران در اولین هفته نمایش خود ۶۹ سینما در اختیار داشت. فیلم سینمایی «جاندار» که با بازی بازیگران سرشناسی چون فاطمه معتمدآریا و حامد بهداد ساخته شده، در اولین هفته اکرانش ۷۳۰ میلیون تومان فروخته است. جایگاه پنجم این هفته به انیمیشن «بنیامین» ساخته محسن عنایتی تعلق دارد. این انیمیشن ایرانی در ششمین هفته نمایش ۱۵۰ سینما در اختیار داشته است. انیمیشن «بنیامین» در هفته اخیر ۶۳۷ میلیون تومان فروخت. مجموع فروش انیمیشن «بنیامین» حالا به ۲ میلیارد و ۱۱ میلیون تومان رسیده است. در ادامه به مرور آمار ده فیلم پرفروش هفته پیش پرداخته‌ایم.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهتعداد سینمافروش هفتگیمجموع فروش
۱مطرب۶۱۸۴۳,۴۲۹,۷۰۰,۰۰۰۲۵,۰۷۰,۸۳۰,۰۰۰
۲چشم و گوش بسته۶۱۷۴۱,۳۷۱,۷۳۶,۰۰۰۷,۴۹۴,۳۶۱,۰۰۰
۳منطقه پرواز ممنوع۶۱۹۱۸۷۸,۴۴۳,۰۰۰۳,۵۳۵,۱۲۵,۰۰۰
۴جان دار۱۶۹۷۳۰,۳۶۸,۰۰۰۷۳۰,۳۶۷,۰۰۰
۵بنیامین۶۱۵۰۶۳۷,۶۲۲,۰۰۰۲,۰۱۱,۳۸۶,۰۰۰
۶۲۳ نفر۱۲۴۱۷۸,۱۶۱,۰۰۰۱۷۸,۱۶۱,۰۰۰
۷هزارتو۸۵۲۱۵۷,۶۰۶,۰۰۰۵,۳۸۷,۸۰۳,۰۰۰
۸خداحافظ دختر شیرازی۲۴۶۹۷,۲۲۵,۰۰۰۱۹۳,۰۰۲,۰۰۰
۹آخرین داستان۳۳۸۹۴,۳۲۵,۰۰۰۲۸۷,۱۶۷,۰۰۰
۱۰تورنادو۶۷۳۷۹,۴۹۵,۰۰۰۶۳۳,۱۸۳,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده