// پنجشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰

اولین تریلر Tenet پخش شد؛ انتشار اطلاعات جدید فیلم از زبان کریستوفر نولان

همزمان با پخش نخستین تریلر فیلم Tenet به نویسندگی و کارگردانی کریستوفر نولان، خود این فیلم‌ساز و جان دیوید واشنگتن هم برخی اطلاعات تازه درباره‌ی آن را با مخاطبان به اشتراک گذاشتند.

همان‌گونه که انتظار می‌رفت به ترتیب چند ماه و چند روز پس از انتشار نخستین تیزر Tenet در سینماهای آی‌مکس و آغاز پخش پیش‌نمایش‌های اختصاصی آن به‌صورت گسترده در سالن‌های آی‌مکس کشورهای مختلف، بالاخره نخستین تریلر رسمی آن برای همگان نیز در اینترنت پخش شد. تریلری دو دقیقه و هفت ثانیه‌ای که اگر می‌خواهید بیش‌ازپیش اثر مورد بحث را که فیلم‌نامه‌ی آن مرتبط با نظریه کوانتومی فضا-زمان خواهد بود بشناسید، می‌توانید هم‌اکنون به‌تماشای آن بپردازید. اولین تریلر رسمی آنلاین اثر جدید خالق «یادگاری» (Memento)، «بی‌خوابی» (Insomnia)، «تعقیب» (Following)، «پرستیژ» (The Prestige)، سه‌گانه‌ی «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight)، «تلقین» (Inception)، «میان‌ستاره‌ای» (Interstellar) و «دانکرک» (Dunkirk) که شرکت برادران وارنر آن را یک فیلم اکشن، حماسی و رازآلود صدا می‌زند.

دانلود تریلر از آپارات | تماشا در یوتیوب

کریستوفر نولان: نقطه‌ی پرش ما برای شروع ساخت این فیلم، نگاه به آن به‌عنوان اثری با محوریت جاسوسی بود. اما در این مسیر به مقاصد متفاوت و متعددی قدم گذاشتیم؛ با امید به اینکه بتوانیم همزمان از روی چند ژانر به‌شکلی هیجان‌انگیز و تازه گذر کنیم. تهیه‌کننده‌ی این فیلم یعنی اما توماس و من تا به امروز تجربه‌ی پروژه‌های تولیدی عظیمی را داشته‌ایم. ولی این یکی در ابعاد بین‌المللی قطعا بزرگ‌ترین پروژه‌ی ما تا به امروز بوده است. چون فیلم‌برداری طولانی‌مدت آن را در هفت کشور قرارگرفته در نقاط گوناگون دنیا پیش بردیم و در این راه با سکانس‌های عظیم زیاد و گروه بازیگران واقعا گسترده‌ای مواجه شدیم. شکی در این وجود ندارد که «تنت» جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌ی ما تا به امروز به‌حساب می‌آید.

جان دیوید واشنگتن در این فیلم نقش کاراکتری به‌شدت نزدیک به یک قهرمان را بازی می‌کند. او یک نقش‌آفرین بسیار بااستعداد و توانمند از نظر بدنی است. وی که قبلا یک بازیکن ورزش فوتبال آمریکایی بوده، همچنان بدنی ورزشی دارد و از نظر جسمی به سختی می‌شود پا‌به‌پای او در طول پروسه‌ی ساخت فیلم دوام آورد. حتی گاهی دوربین‌ها و وسایل حمل آن‌ها هم برای دنبال کردن وی به چالش کشیده می‌شدند؛ از اتومبیل‌ها تا هلیکوپترها. (با خنده) این مرد واقعا به سرعت جابه‌جا می‌شود.

فیلم Ad Astra

علاوه‌بر شخص نویسنده و کارگردان، جان دیوید واشنگتن هم درکنار آرون تایلر-جانسون، هیمش پاتل، کنت برانا، کلمنس پوئسی، دیمپل کاپادیا، مایکل کین، رابرت پتینسون و الیزابت دبیکی گروه بازیگران اصلی اثر مورد بحث را تشکیل می‌دهد، ساعاتی پیش صحبت‌هایی تازه را درباره‌ی حضور در پروسه‌ی ساخت این فیلم مطرح کرده است:

من سختیِ عادی به‌نظر رسیدن موقع ضبط یک سکانس روی قایق همراه‌با الیزابت دبیکی را به‌خاطر دارم. ترسیده بودم، اما وقتی کریستوفر نولان فریاد زد: «اکشن»، می‌دانستم که باید همه‌ی وحشت خود را کنار بگذارم و درست به‌نظر برسم. لعنتی، این یک قایق واقعی و سریع بود و من هم قایق‌رانی بلد نیستم! اما باید طوری رفتار می‌کردم که انگار کاملا روی انجام این کار تسلط دارم.

با اینکه TENƎꓕ در لغت بیشتر به معنای عقیده، اصول یا قواعد کلی یک دین یا مکتب فلسفی است، احتمالا به مانند آثار قبلی کریستوفر نولان ما باید برای درک معنای دقیق اسم این فیلم جدید با تدوین جنیفر لیم تا زمان اکران آن صبر کنیم؛ فیلمی که در تاریخ هفدهم ژوئیه/ژوئیه سال ۲۰۲۰ (جمعه، ۲۷ تیر سال ۱۳۹۹) به‌روی پرده‌های نقره‌ای خواهد رفت، پرخرج‌ترین فیلم اورجینال/غیراقتباسی/غیربازسازی/غیردنباله/غیرپیش‌درآمد ده سال اخیر است و حتی شاید تبدیل به طولانی‌ترین فیلم کارگردان خود تا به امروز بشود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده