اینبار گربه‌های دوست داشتنی به همراه سگ‌ها در بازی Cat Quest II برگشته‌اند و با ماجراهایی جذاب ما را غرق جهان این اثر می‌کنند. با زومجی و بررسی این بازی همراه باشید.

اتحاد و همدلی یکی از کلیدی‌ترین عناصر در موفقیت و پیروزی بر کارهای مختلف است. تیم فوتبالی را فرض کنید که بدون اتحاد بازیکنان و مربیان، چند گل از حریف می‌خورد و آخر به‌دلیل عدم همدلی در تیم، شکست سنگینی را متحمل می‌شوند. حال اگر این تیم با انسجام و اتحاد به مصاف تیم حریف برود، قدرت ویژه‌ای از این تیم را مشاهد خواهیم کرد که منجر به پیروزی و شادی تیم خواهد شد. در هنر هشتم نیز بازی‌هایی وجود داشته‌اند که به موضوع اتحاد پرداخته‌اند که مورد استقبال بازیکنان قرار گرفته‌اند. با این اوصاف، استودیو The Gentlebros بازگشته است و با انتشار بازی Cat Quest II موضوع اتحاد را هدف قرار داده است. اثری خوش‌ساخت و پخته‌تر از نسخه اول که توانسته لحظاتی پر از لذت و هیجان را برای بازیکنان فراهم کند. این بازی با اضافه کردن حالت co-op و داستانی جذاب توانسته اثری به مراتب بهتر از نسخه اول ارائه بدهد. در این مطلب قصد داریم نگاهی مفصل به بازی Cat Quest II بیاندازیم. پس تا پایان همراه زومجی و بررسی این بازی باشید.

Cat Quest II

جهان بازی پر از ماجراهای جذاب و مهیجی است

بازی Cat Quest II اثری در سبک نقش‌آفرینی و جهان‌باز است که ما را به جهان بزرگ تمدن گربه‌ها و سگ‌ها می‌برد. در قسمت دوم این بازی، حکومت سگ‌ها به این اثر اضافه شده است و شاهد کشمکش آن‌ها با گربه‌ها هستیم. داستان بازی روایتگر ادامه نسخه اول است که سگ‌ها و گربه‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند و در یک نبرد سهمگین، شمشیر افسانه‌ای Kingsblade متلاشی و حکومت آن‌ها دچار مشکلاتی جدی می‌شود. در این حین، فرد شروری به نام Aelius دو نفر را به‌عنوان حاکمان سگ‌ها و گربه‌ها با نام‌های Wolfen و Lioner منصوب و آن‌ها را برای جنگ بزرگ سگ‌ها و گربه‌ها آماده می‌کند. کایری، راهنمایی باوفا که با همه پادشاهان در ارتباط بوده است، با دیدن این شرایط خطرناک، با ترفندی اولین پادشاهان حکومت را به زمان حال می‌آورد تا با کمک آن‌ها، Aelius و حاکمان ظالم حکومت‌های Lupus و Felingard را از بین ببرند و جان مردم این سرزمین را از یک خطر بزرگ نجات دهند.

Cat Quest II

داستان بازی نسبت به نسخه اول پخته‌تر و جذاب‌تر شده است و آن روند کند روایت داستانی قسمت اول را ندارد. در طول روایت داستان، اتفاقات غافلگیر‌کننده و جذابی رخ می‌دهد که بازیکن اشتیاق زیادی برای ادامه دادن بازی پیدا می‌کند. شخصیت‌ها با جزئیات بالایی پرداخته شده‌اند و شاهد افرادی تأثیرگذار و مهم در بازی هستیم. یکی از نقاط قوت بازی Cat Quest II، گویش و نوع سخن گفتن خاص شخصیت‌ها است که به خوبی نگارش شده است. همچنین، فرهنگ سگ‌ها و گربه‌ها متفاوت است که در صحبت‌ها می‌توان عقاید آن‌ها را تشخیص داد. به‌عنوان مثال، شخصیت Hotto Doggo علاقه زیادی به ساندویچ هات‌داگ دارد و تمام مثال‌ها و سخنان خود را به هات‌داگ تشبیه می‌کند. مثلا او در قسمتی از بازی در واکنش به نبود شمشیر قدرتمندی برای مقابله با دشمنان می‌گوید: «این کار مثل این می‌ماند که روی هات‌داگ سس گوجه نزده باشی!» از این دست گفتگوها از تنوع بسیار بالایی برخوردار است که استفاده هوشمندانه آن‌ها باعث شده است بازیکن احساس خستگی نسبت به روند داستانی بازی پیدا نکند. پیام اصلی داستان، درباره اتحاد و همدلی است که استودیو Gentlebros به خوبی به این موضوع پرداخته‌ است و به ما یادآوری می‌کند که یکدلی چقدر می‌تواند در طول زندگی ما تأثیرگذار و کمک‌کننده باشد.

حالت Co-op بازی تجربه‌ای سرگرم‌کننده است

گیم‌پلی بازی Cat Quest II همانند نسخه اول روان و ساده طراحی شده که اسلحه‌ها و تجهیزات بیشتری به آن اضافه شده است. بازیکن می‌تواند در طول بازی، بین سگ و گربه جابه‌جا شود و تجهیزات مختلفی را به آن‌ها اضافه کند. اگر بازی Cat Quest را به خاطر داشته باشید،‌ در طول بازی تعدادی اسپل ،که در بازی با نام Mana شناخته می‌شود، به قهرمان بازی اضافه می‌شد که با استفاده از آن‌ها دشمنان راحت‌تر ازبین می‌رفتند. حال، در نسخه دوم تعدادی از این اسپل‌ها به‌صورت پیش‌فرض در ابتدای بازی به قهرمانان داده شده است و برای یافتن سایر اسپل‌ها، باید در جهان بازی گشت‌و‌گذار کرد تا آن‌ها را پیدا کنیم. استفاده از مانا باعث می‌شود نیروی ویژه‌ای مثل آتش یا یخ به سمت دشمنان پرتاب شود تا آن‌ها ازبین بروند. تنوع تجهیزات، اسلحه‌ها و ماناها بسیار بالا رفته است و بازیکن می‌تواند با استفاده از آن‌ها به نبرد با دشمن برود. اسلحه‌ها به سه دسته شمشیر، تبر و شمشیر بزرگ تقسیم می‌شوند که با جمع کردن سکه می‌توان سطح آن‌ها را ارتقا داد. سطح قهرمانان با انجام مأموریت‌ها ارتقا پیدا می‌کند که روند رشد قابل قبولی دارند.

 
 
باس‌های بازی به مرور سخت‌تر و چالش‌برانگیز می‌شوند

با پیشروی داستان و مراحل، سطح دشمنان نیز افزایش پیدا می‌کند که بازیکن نیاز پیدا می‌کند سطح قهرمان خود را بالاتر ببرد. سازندگان مأموریت‌های فرعی و غارهایی در بازی Cat Quest II تعبیه کرده‌اند که بازیکنان با انجام آن‌ها می‌توانند سطح قهرمان خود را افزایش بدهند. کوئست‌ها یا مأموریت‌های فرعی این بازی هیجان‌انگیز هستند که هرکدام ماجراهای جالب توجهی را برای بازیکن فراهم کرده‌اند. ایستر اگ‌های فراوانی در کوئست‌های بازی وجود دارند که جذاب‌ترین آن حضور بتمن است که در بازی با نام The Doge Knight شناخته می‌شود؛ با انجام این کوئست، لباس و سلاح مخصوص بتمن برای بازیکن باز خواهد شد و می‌توان از آن برای قهرمان خود استفاده کرد. همچنین، می‌توان به حضور شخصیت نیتن دریک از مجموعه بازی‌های Uncharted، کلیکرهای بازی The Last of Us و دکتر جکیل و آقای هاید نیز اشاره کرد. شایان ذکر است،‌ چند غار، معبد و منطقه با درجه سختی بالا در جهان بازی وجود دارند که برخی از آن‌ها سطحی بالاتر از ۱۰۰ دارند. این مکان‌ها چالشی جدی برای بازیکن ایجاد خواهد کرد که انجام دادن آن‌ها و محک زدن توانایی بازیکن در این مکان‌ها خالی از لطف نخواهد بود و می‌تواند تجربه جذابی تلقی شود.

Cat Quest II

یکی از جذاب‌ترین موارد بازی Cat Quest II، حالت Co-op بازی است؛ این حالت به نسخه دوم بازی اضافه شده است و بازیکنان به‌صورت محلی می‌توانند با یکی از دوستان خود، این بازی را به‌صورت دونفره انجام بدهند. یک بازیکن در نقش گربه و دیگری در نقش سگ به سمت دشمنان می‌روند و با کمک یکدیگر مشغول به گشت‌و‌گذار در بازی می‌شوند. این حالت بسیار بهینه و روان اجرا می‌شود و توانسته لحظات خوش و سرگرم‌کننده‌ای را به وجود آورد. درمجموع، بخش داستانی و گیم‌پلی بازی Cat Quest II عملکرد درخشانی داشته است و نسبت به نسخه اول به‌صورت قابل توجهی پیشرفت کرده است.

Cat Quest II

موسیقی متن بازی حماسی و دلنشین است

بازی Cat Quest II دارای گرافیکی دو و نیم بعدی و انیمشینی است. محیط‌ها و جهان بازی بزرگ‌تر از نسخه اول شده است و شاهد فضاهایی زیبا و چشم‌نواز در این بازی هستیم. تمام مناطق بازی پرجزئیات و پر ماجرا است و سازندگان در هر نقطه از بازی کوئست‌ها و غارهای مختلفی را تعبیه کرده است. محیط حکومت گربه‌ای Felingard جنگلی و محیط حکومت سگ‌ها یعنی Lupus نیز کویری است که بسیار هنرمندانه طراحی شده است. زمانی‌که در منطقه گربه‌ها حضور دارید، فرهنگ و شرایط این قلمرو حالتی ملوس و مهربان و در منطقه سگ‌ها نیز فرهنگ آن‌ها حالتی بازیگوش و جنگجویانه دارد که در طول بازی به خوبی احساس می‌شود. هر حکومت دارای موسیقی متن مخصوص به خود است. فضای کلی قطعات موسیقی، حماسی طراحی شده است که حال خوبی را به بازیکن منتقل می‌کند. البته سازندگان از تم اصلی نسخه اول در بازی Cat Quest II استفاده کرده‌اند که ایرادی در این مورد دیده نمی‌شود. صداگذاری‌ها با وجود اینکه در نبردهای شلوغ و به‌خصوص در غارها قطع می‌شوند، اما بازی از صداگذاری خوبی بهره برده است. همچنین،‌ صداهای گربه‌ها و سگ‌ها خوب کار شده‌اند که احساسات این حیوانات دوست‌داشتنی را می‌توان با شنیدن صدایشان متوجه شد. باگ‌هایی نیز در طول بازی دیده شده است، اما اختلالی در تجربه بازی ایجاد نکرده است و سازندگان می‌توانند با عرضه یک به‌روزرسانی، این موارد را اصلاح کنند.

Cat Quest II

بازی Cat Quest II ادامه‌ای زیبا و شایسته از مجموعه Cat Quest است که توانسته عملکرد درخشانی در بیشتر بخش‌های بازی داشته باشد. جالب است بدانید، استودیو Gentlebros در انتهای بازی ساخت نسخه سوم یعنی بازی Cat Quest III را تأیید کردند. این اتفاق باعث شده است شوق بالایی برای تجربه نسخه سوم این بازی داشته باشیم. امید است این استودیوی خلاق و با استعداد ماجراهای افسانه‌ای Cat Quest را به خوبی به پایان برساند و ببینیم سرانجام شرارت‌های Drakoth و Aelius چگونه ختم به خیر خواهد شد.

بازی Cat Quest II روی پی‌سی بررسی شده است.


منبع زومجی

Cat Quest II

بازی Cat Quest II اثری خوش‌ساخت و شایسته است که ادامه‌دهنده روند خوب نسخه قبلی آن است. داستان و گیم‌پلی بازی در جهان سگ‌ها و گربه موجب شده است بازیکن از تجربه بازی لذت ببرد. حالت Co-op بازی توانسته لحظاتی سرگرم‌کننده را برای بازیکنان به وجود آورد. این بازی به علاقه‌مندان سبک نقش‌آفرینی و کسانی که علاقه به تجربه فضایی متفاوت را دارند توصیه می‌شود.
سجاد پاک آیین

9

نقاط قوت

  • - روایت داستانی پرکشش و مهیج
  • - گیم‌پلی روان و حالت Co-Op سرگرم‌کننده
  • - تجهیزات و سلاح‌های متنوع
  • - ماموریت‌های چالش‌برانگیز
  • + گرافیک چشم‌نواز و پرجزئیات
  • + موسیقی متن حماسی

نقاط ضعف

  • - قطع شدن صدا در بخش‌هایی از بازی
  • - باگ‌های جزئی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده