// چهار شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۵

تصاویر جدید Tenet منتشر شدند؛ نخستین واکنش‌ها به تریلر اختصاصی فیلم در سینماهای IMAX

همزمان با انتشار سه تصویر باکیفیت تازه از فیلم جدید کریستوفر نولان، مدت‌زمان رسمی اولین تریلر آن هم اعلام شد و سینماروها به توصیف احساسات خود پس از تماشای پیش‌نمایش اختصاصی آن در سینماهای IMAX پرداختند.

نخستین تریلر رسمی فیلم که فردا در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد، مدت‌زمانی ۲ دقیقه و ۷ ثانیه‌ای دارد

TENƎꓕ که به‌گفته‌ی شرکت برادران وارنر یک فیلم اکشن، رازآلود و حماسی خواهد بود، هنوز هیچ اطلاعات خاصی را درباره‌ی خود با مخاطبان به اشتراک نگذاشته است. اما از آن‌جایی که فردا و به احتمال زیاد تا کمتر از ۲۴ ساعت دیگر اولین تریلر آنلاین و رسمی فیلم با مدت‌زمان دو دقیقه و هفت ثانیه پخش می‌شود و به‌تازگی تصاویری اندک و تازه از محصول مورد بحث در اختیار مخاطبان قرار گرفته‌اند، شاید به‌زودی اکثر مخاطبان بیش‌ازپیش فرصت آشنایی با این پروژه را پیدا کنند. پرخرج‌ترین فیلم اورجینال کریستوفر نولان تا به امروز که در تاریخ ۱۷ جولای سال ۲۰۲۰ (۲۷ تیر سال ۱۳۹۹) به‌روی پرده‌های نقره‌ای خواهد رفت، پروسه‌ی فیلم‌برداری واقعا طولانی‌مدتی داشته است؛ شاید به این خاطر که فیلم Tenet هم مطابق گزارش‌های تاییدشده به سان فیلم‌های پیشین کارگردان مورد بحث از جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری فقط در صورت وجود ضرورت مطلق استفاده می‌کند. دو مورد از جملات تبلیغاتی فیلم «تنت» مواردی نیستند جز «زمان از راه رسیدن پروتاگونیست جدیدی شده است» و «زمانه‌ی نوع تازه‌ای از مأموریت‌ها فرا رسیده است» و مطابق نظر مجله‌ی توتال فیلم، این پروتاگونیست جدید نیز همان شخصیت اجراشده توسط جان دیوید واشنگتن در ساخته‌ی تازه‌ی کریس نولان خواهد بود. شخصیتی که در تصویر زیر همراه‌با شخصیت اجراشده توسط رابرت پتینسون دیده می‌شود.

رابرت پتینسون

همچنین در تصویر دیگر منتشرشده از فیلم هم می‌توان کاراکتر بازی‌شده توسط الیزابت دبیکی (بازیگر فیلم‌هایی همچون Widows) و جان دیوید واشنگتن را سوار یک قایق دید. غالب بازیگران دیگر فیلم همچون کلمنس پوئسی و آرون تایلر-جانسون که Tenet را فیلمی آماده برای گسترش دادن حد و مرزها می‌داند هم مثل سه نقش‌آفرین اصلی آن به هیچ عنوان تا پیش از این تجربه‌ی همکاری با کریستوفر نولان را نداشته‌اند. البته که کنت برانا (یکی از بازیگرهای فیلم Dunkirk) و مایکل کین (بازیگر تعداد قابل توجهی از فیلم‌های نولان) از این نظر استثناهای فهرست بازیگران اثر هستند.

الیزابت دبیکی

به‌تازگی پوستر متحرک «تنت» در صفحه‌ی رسمی این فیلم در توئیتر منتشر شده است و همچنین مردم هم طی ساعات اخیر فرصت رویارویی با پیش‌نمایش حدودا شش دقیقه‌ای و اختصاصی آن در سالن‌های پخش فیلم با کیفیت آی‌مکس را داشته‌اند. پیش‌نمایشی که تا چند ماه بعد از اکران خود فیلم هم در اینترنت پخش نمی‌شود و مردم مثل پیش‌نمایش‌های آی‌مکس اختصاصی دیگر نولان برای تماشای آن باید به سینما بروند. اما ظاهرا دسته‌ای از بینندگان پیش‌نمایش اختصاصی این فیلم که با جاسوسی‌های بین‌المللی و نظریه‌ی کوآنتومی فضا-زمان ارتباط دارد، مشغول صحبت راجع به آن در اینترنت شده‌اند و واکنش‌هایی به‌شدت مثبت راجع به محصول مورد بحث را با دیگران به اشتراک گذاشتند.

بسیاری از این واکنش‌ها به تنش‌زا بودن موسیقی متن اثر و جذاب بودن پیش‌نمایش در عین متفاوت بودن آن با اکثر آثار دیگر نولان اشاره می‌کنند و برخی هم تماشای این شش دقیقه را بهترین اتفاق افتاده در طول اکران چند ساعته‌ی «جنگ ستارگان» جدید خواندند. یکی از نکات مشترک دیگر بین این واکنش‌ها هم چیزی نیست جز آن که عده‌ای می‌گویند ترکیب حرکات دوربین با موسیقی متن اثر در طول پیش‌نمایش اختصاصی بدن‌شان را به لرزه انداخته است. حالا باید صبر کرد و دید که آیا تریلرِ طبیعتا کوتاه‌تر و عمومی فیلم هم که فردا در اینترنت پخش می‌شود، می‌تواند چنین واکنش‌های مثبتی را از سوی تماشاگران دریافت کند؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده