// چهار شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱

رونمایی از محصولات جدید هواوی در ایران؛ از هواوی Y9s تا میت‌بوک ایکس پرو

هواوی شب گذشته در جریان مراسمی از جدیدترین محصولات خود از جمله لپ‌تاپ میت‌بوک ایکس پرو، گوشی Y9s و Y9 پرایم و همچنین ساعت هواوی واچ GT2 برای ورود به بازار ایران رونمایی کرد.

شرکت هواوی شب گذشته با برگزاری مراسمی در هتل اوین تهران از جدیدترین محصولات تکنولوژی خود در ایران رونمایی کرد. در این مراسم شاهد رونمایی از محصولات مختلفی از جمله لپ‌تاپ، ساعت هوشمند، ایرپاد و دو گوشی میان‌رده بودیم.

در ابتدای مراسم بابک فیاض با اشاره به تنوع محصولات هواوی از حضور این شرکت در بیش ۱۷۰ کشور جهان خبر داد. طبق گفته قائم مقام هواوی در ایران، این شرکت چینی بیش از ۱۸۸ هزار کارمند دارد که در حدود ۴۵ درصد کارمندان در بخش تحقیق و توسعه حضور دارند. به‌گفته‌ی فیاض هواوی تلاش زیادی را برای سازگاری محصولاتش با محیط‌زیست ارائه کرده است؛ در نتیجه محصولات هواوی تا ۸۲ درصد به محیط باز می‌گردند. به گفته قائم مقام هواوی در ایران از ژانویه تا اکتبر ۲۰۱۹، ۲۰۰ میلیون واحد گوشی هوشمند هواوی در بازار توزیع شده است که این به معنی سهم ۲۶ درصدی هواوی در بازار است.

در ادامه امیرحسین قاسمی، مدیر محصول هواوی با بیان اهمیت رضایت مشتری به معرفی محصولات جدید هواوی در ایران پرداخت که بیشتر با هدف رفع نیازهای قشر جوان طراحی و تولید شده‌اند. 

مراسم هواوی Y9s

گوشی هواوی وای 9 اس و وای 9 پرایم از پردازنده کرین 710F استفاده می‌کنند

گوشی وای 9 اس اولین گوشی معرفی شده در رویداد هواوی بود. این گوشی مجهز به صفحه‌نمایش ۶.۵۹ اینچی فوق‌عریض با نسبت نمایشگر به بدنه ۹۱ درصدی است که به‌لطف جایگیری دوربین سلفی با مکانیسم آسانسوری (پاپ‌-آپ) تجربه‌ای تمام صفحه را در اختیار کاربران قرار می‌هد. یکی از خصوصیات وای ۹ اس حضور دوربین سه‌گانه مجهز به حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی درکنار دو حسگر ۸ مگاپیکسلی و ۲ مگاپیکسلی است که هر کدام از این سنسورها دیافراگم متفاوتی را برای شرایط متفاوت در اختیار کاربر می‌گذارند.

هواوی در گوشی وای ۹ اس از پردازنده میان‌رده کرین 710F به همراه ۶ گیگابایت حافظه رم بهره‌ برده است که به‌لطف ویژگی GPU Turbo 3.0 امکان تجربه‌ی بهبودیافته بازی‌ها را با نرخ‌فریم بالاتر می‌دهد. ویژگی گیم توربو ۳.۰ نسبت به گیم توربو ۲.۰ تا ۱۰ درصد عملکرد بهتری را به نمایش می‌گذارد. هواوی همچنین فهرست بازی‌های پشتیبانی شده‌ی گیم‌توربو را در نسخه سوم تا ۸۵ بازی افزایش داده است. هواوی Y9s از باتری قدرتمند ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت بهره می‌برد و طبق گفته هواوی وای۹ اس در دو رنگ آبی و مشکی وارد بازار ایران می‌شود.

هواوی Watch GT2

هواوی واچ جی‌تی 2 در دو مدل ۴۲ و ۴۶ میلی متری وارد بازار ایران می‌شوند

شرکت چینی هواوی درکنار هواوی Y9s، گوشی هواوی Y9 پرایم 2019 را نیز با نمایشگر ۶.۵۹ اینچی فوق‌عریض وارد بازار ایران می‌کند. وای ۹ پرایم ۲۰۱۹ از لحاظ سخت‌افزاری مشابه با وای ۹ اس است با این تفاوت که هواوی در این گوشی میان‌رده از سه دوربین ۱۶، ۸ و ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. به‌لطف فناوری تشخیص صحنه و هوش مصنوعی در وای ۹ پرایم ۲۰۱۹ شاهد عکاسی بهبود یافته هستیم. هواوی ادعا می‌کند که دوربین سلفی پاپ-‌آپ استفاده شده در گوشی‌های وای ۹ پرایم و وای ۹ اس عمر مفید بیش از ۱۰۰ هزار بار باز و بسته شدن را دارند و در کمتر از ۱ ثانیه آماده به کار می‌شوند. هواوی وای ۹ پرایم ۲۰۱۹ با حافظه رم چهار گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت وارد بازار ایران می‌شود.

درکنار گوشی‌های همراه هواوی دو ساعت از سری واچ جی‌تی ۲ را نیز به رویداد خود آورده بود. Watch GT2 در دو مدل ۴۲ میلی‌متری و ۴۶ میلی‌متری تولید شده است. هر دو ساعت طراحی ساده‌ای دارند و دارای مقاوت بالا دربرابر نفوذ آب (5ATM) خواهد بود. به‌لطف ویژگی پایش ضربان قلب، کاربر می‌تواند در هنگام شنا و کوهنوری و زیر آب از ضربان قلب خود مطلع شود. ساعت‌های هوشمند هواوی مجهز به تراشه کرین A1 هستند که طبق ادعای هواوی نخستین تراشه اختصاصی ابزارهای پوشیدنی محسوب می‌شود. به‌لطف فضای داخلی چهار گیگابایتی با قابلیت ذخیره حدود ۵۰۰ آهنگ MP3، در هرزمان می‌توانید با نسخه ۴۶ میلی‌متری جی تی ۲ به موسیقی‌های مورد علاقه خود گوش دهید. البته این ویژگی در نسخه ۴۲ میلی‌متری لحاظ نشده است. هواوی همچنین امکان مکالمه ازطریق بلوتوث را نیز تنها در مدل ۴۶ میلی‌متری لحاظ کرده است.

میت بوک ایکس پرو / Matebook X Pro

بعد از معرفی ساعت‌های هوشمند، نوبت به معرفی هواوی میت‌بوک ایکس پرو (MateBook X Pro) رسید. این محصول دارای نمایشگر ۱۳.۹ اینچی لمسی با نسبت ۳ به ۲ و زاویه دید ۱۷۸ درجه‌ای است. نمایشگر میت بوک ایکس پرو رزولوشن ۲۰۰۰ در ۳۰۰۰ پیکسل دارد و قادر است تا ده لمس همزمان را تشخیص دهد. میت بوک ایکس پرو به‌طور خاص از دو پردازنده‌ نسل هشتم اینتل Core i7-8565U یا اینتل Core i5-8265U روانه بازار شده است. هر دو مدل از پردازنده گرافیکی انویدیا جیفورس MX250 با ۲ گیگابایت حافظه GDDR5 تولید شده‌اند. چینی‌ها همچنین از حافظه ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایت یا یک ترابایتی SSD از نوع NVME PCI-E در میت بوک ایکس پرو بهره برده‌اند. این لپ‌تاپ همچنین از رابط تاندربولت ۳ درکنار یک رابط USB 3.0، یک رابطه تایپ سی با قابلیت شارژ و جک ۳.۵ میلی‌متری پشتیبانی می‌کند.

درکنار میت بوک ایکس پرو، میت بوک ۱۳ نیز در مراسم هواوی برای ورود به بازار ایران معرفی شد. این محصول نمایشگری ۱۳ اینچی از نوع IPS با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل دارد. شدت روشنایی نمایشگر میت بوک ۱۳ در حدود ۳۰۰ نیت است که در مقایسه با شدت روشنایی ۴۵۰ نیتی میت بوک ایکس پرو در جایگاه پایین‌تری قرار می‌گیرد. میت بوک ۱۳ پردازنده و تراشه گرافیکی مشابه میت بوک ایکس پرو است.

فری بادز ۳ / FreeBuds 3

FreeBuds 3 از سیتم حذف نویز فعال هواوی پشتیبانی می‌کند

آخرین محصولات رونمایی شده در مراسم هواوی به ایربادها و هدفون اختصاص داشت. هواوی دو ایرباد فری‌باد ۳، فری بادز ۳ لایت را درکنار FreeLace را برای ورود به بازار ایران در نظر گرفته است. هواوی فری‌بادز ۳ که در نمایشگاه IFA 2019 جایزه بهترین محصول نمایشگاه را از آن خود کرد در دو رنگ سفید و مشکی به بازار ایران می‌آید. این ایرباد دارای درایورهای ۱۴ میلی‌متری با تنظیم دقیق و صدای استودیویی است. نکته مهم در رابطه با ایربادز ۳ استفاده این ایرباد از تراشه کرین A1 است. پشتیبانی از فناوری True Wireless Stereo، استفاده از تکنولوژی اختصاصی انتقال هم زمان ۲ کاناله هواوی با حداقل تأخیر و تجربه شنیداری خالص به‌لطف سیستم حذف نویز فعال هواوی (Huawei ANC) از جمله‌ی دیگر خصوصیات هواوی FreeBuds 3 هستند. FreeBuds 3 به‌طور خاص ۴ ساعت شارژدهی پیوسته دارد که با استفاده از شارژ کیس محصول این زمان به ۲۰ ساعت افزایش می‌یابد.

از طرفی Huawei Freebuds Lite نیز دیگر محصول مشابه هواوی بود. این محصول نیز در دو رنگ مشکی و سفید به همراه درایورهای ۷ میلی‌متری با تنظیم دقیق و صدای استودیویی روانه بازار می‌شود. فری‌بادز لایت همچنین از فناوری True Wireless Stereo و فناوری انتقال هم زمان ۲ کاناله هواوی پشتیبانی می‌کند. فری بادز لایت سه ساعت شارژدهی پیوسته خواهد داشت و با استفاده از شارژ کیس محصول می‌توانید به مدت ۱۲ ساعت شارژدهی داشته باشید.

مراسم هواوی Freelace

اما آخرین محصول هواوی FreeLace با انحنای ۲۸ در‌جه‌ای ایربادها بود. طبق گفته هواوی این ایرباد دارای گواهی IPX5 است که به معنای مقاومت دربرابر نفوذ آب و مقاوم دربرابر تعریق و باران است. سیستم کاهش نویز برای تماس‌های واضح‌تر، شارژدهی چهار ساعتی تنها با پنج دقیقه شارژ، ۱۸ ساعت شارژدهی پیاپی یا ۱۲ روز به‌صورت استندبای و درایورهای ۹.۲ میلی‌متری با کیفیت از جمله خصوصیات هواوی FreeLace هستند. این هدفون در سه رنگ مشکی، نارنجی و سبز زمردی وارد بازار ایران خواهد شد.

هواوی در مراسم رونمایی از محصولات جدید خود اطلاعاتی در رابطه با تاریخ دقیق ورود این محصولات به بازار ایران و همچنین قیمت هر یک از محصولات ارائه نکرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده