نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۱

واکنش منتقدان به فیلم Jumanji: The Next Level - جومانجی: مرحله بعد

فیلم جومانجی: مرحله بعد (Jumanji: The Next Level) با بازی دواین جانسون اخیرا به روی پرده سینماها رفت و نتوانست نمرات عالی و خیلی بالایی را از منتقدان کسب کند.

فیلم Jumanji: The Next Level یا در زبان فارسی «جومانجی: مرحله بعدی» یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی، فانتزی و کمدی شرکت کلمبیا پیکچرز (Columbia Pictures) است که به‌دست جیک کاسدان، کارگردان فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle (جومانجی: به جنگل خوش آمدید)، فیلم Bad Teacher (معلم بد)، فیلم Walk Hard: The Dewey Cox Story، سریال New Girl (دختر جدید)، فیلم Orange County (اورنج کانتی) و سریال Ben and Kate (بن و کیت) و غیره ساخته شده است. در فیلم جومانجی: مرحله بعدی، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی مانند دواین جانسون در نقش دکتر اسمولدر بریو استون، دنی دویتو در نقش ادی گیلپین، زکری زگگبی در نقش جوانی‌های اسمولدر بریو استون، جک بلک در نقش پروفسور شلدون اوبرون، سردریوس بلین، جک بلک در نقش فرانکلین فینبر، دنی گلاور در نقش میلو واکر، کارن گیلن در نقش رابی راوند هاوس، مورگان ترنر در نقش مارتا کاپلی، نیک جوناس در نقش جفرسون مک‌دانا، کالین هنکس در نقش الکس وریک و مدیسون آیسمن در نقش بتانی واکر و چند تن دیگر حضور داشته و به‌ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم جومانجی: مرحله بعدی در تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۲ آذر ۱۳۹۸) در سینماهای سرتاسر دنیا، به‌نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۵۸ را از بین ۳۴ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. به‌طور کلی می‌توان گفت که این فیلم، نقدها و امتیازات مختلفی را از منتقدان دریافت کرده است که در حال حاضر بخش زیادی از آن‌ها در قسمت متوسط و رو به بالا قرار دارند. تعدادی از منتقدان، نوآوری و مدرنیزه کردن داستان این فیلم را دوست داشتند و تحسین کردند. آن‌ها همچنین از ایفای نقش بازیگران این اثر هم رضایت زیادی داشتند. از طرف دیگر هم ۶۷ درصد از منتقدان سایت راتن تومیتوز هم که این اثر درام را تماشا کرده بودند، آن را دوست داشتند.

از آن‌جا که مدتی است که از نمایش فیلم Jumanji: The Next Level به‌صورت عمومی در سینماهای سرتاسر ایالات متحده می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Jumanji: The Next Level از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

در فیلم جومانجی: مرحله بعد، اعضای گروه ما بازگشتند اما بازی همانند قبل نیست و تغییراتی کرده است. زمانی‌که آن‌ها باری دیگر به جومانجی بازمی‌گردند تا یکی از اعضای گروه خود را پیدا کنند، متوجه می‌شوند که هیچ چیز، آنطور که انتظارش را داشتند، نیست. بازیکنان باید این بار شجاع و جسور باشند و به بخش‌های ناشناخته و همچنین کشف نشده قدم بگذارند؛ از بیابان‌های خشک گرفته تا کوه‌های برفی. آن هم برای اینکه بتوانند از دست خطرناک‌ترین بازی جهان فرار کنند و به دنیای اصلی خود بازگردند.

فیلم Jumanji: The Next Level

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Jumanji: The Next Level بیندازیم:

کارن هان | پولیگان

۸۶ از ۱۰۰

فیلم جومانجی: به جنگل خوش آمدید اصلا نیازی به دنباله نداشت اما فیلم جومانجی: مرحله بعد، واقعا سطح قسمت قبل خود را بالا برد و با نمایش متریال‌ها و عناصر جذاب خود، بازسازی‌های ضعیف دیگر را سرشکسته کرد. این فیلم باعث شد تا بازگشت به این جنگل، یک ماجراجویی دلهره‌آور کرد. این اثر حتی کاری کرد که بازگشت دوباره به آن دنیا، برای دیدن چیزهای جدید بیشتر، راحت‌تر باشد.

ریچارد روپر | شیکاگو سان تایمز

۷۵ از ۱۰۰

در نیمه اول فیلم جومانجی: مرحله بعد، صحنه‌های فوق‌العاده خنده‌دار بیشتری نسبت به قسمت دوم آن وجود دارد. اما اگر بخواهیم نکات خوب را هم بگوییم، من از همین عنصر روحی و معنوی غیرمنتظره‌ای که اواخر داستان وارد بازی شد، خیلی خوشم آمد.

مری سالوسی | اینترتینمنت ویکلی

۷۵ از ۱۰۰

حتی اگر هم فیلم جومانجی: مرحله بعد امتیاز بالای جدیدی را ثبت نکند و رکوردی را نشکند، باز هم نشان می‌دهد که این مجموعه هنوز زنده است و فرصت برای هنرنمایی دارد.

ریچارد ویتاکر | آستین کرونیکل

۶۷ از ۱۰۰

فیلم Jumanji: The Next Level حسی درست همانند بازی BioShock 2 را داشت، آن هم درحالی‌که ما امید و انتظار انتشار بازی BioShock Infinite را داشتیم.

Jumanji The Next Level

کیتی والش | شیکاگو تریبون

۶۳ از ۱۰۰

لذت و زیبایی فیلم Jumanji: The Next Level به جلوه‌های بصری یا حتی داستان آن نیست؛ بلکه جذابیت آن به این است که کل ماجراها، حول محور توانایی‌های هر کدام از ستاره‌های ما و همچنین قدرت آن‌ها در اثرگذاری و انتقال احساسات، می‌چرخد.

جاستین چنگ | لس آنجلس تایمز

۵۰ از ۱۰۰

برای یک ساعت سرگرم شدن، فیلم جومانجی: مرحله بعد، خیلی بد نیست؛ اما اینکه برای ۲ ساعت بخواهید آن را تماشا کنید، افتضاح است.

بیلگ ابیری | ولچر

۵۰ از ۱۰۰

فیلم Jumanji: The Next Level، همان نسخه‌ای را به نمایش می‌گذارد که همه ما از آن وحشت داشتیم. یک قسمتِ بی‌نشاط که تنها بخش‌هایی از آن خنده‌دار بود. این فیلم تنها همان فرضیه منطقی قبل را ثابت کرد که دیگر نباید این مجموعه ادامه داشته باشد.

جیک کول | مجله اسلنت

۲۵ از ۱۰۰

سکانس‌های این فیلم، هیچکدام هیچ وزنی ندارند. از طرف دیگر هم شخصیت شرور جدید بازی که یک فاتح بی‌رحم محسوب می‌شود، هیچ عمق و سنگینی ندارد. این شخصیت به‌نوعی نمایانگر تمام تنبلی‌های نویسنده برای خلق یک شخصیت شرور و منفی جذاب جدید بود؛ نویسنده‌ای که در تلاش بود تا یک شخصیت جدید برای این دنباله‌های عجولانه بسازد.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Jumanji: The Next Level نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای متوسط و تا حدودی سرگرم کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده