نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۱

کوئنتین تارانتینو ممکن است دیگر یک فیلم Star Trek را کارگردانی نکند

کوئنتین تارانتینو در سخنانی کوتاه راجع به‌ ساخت فیلمی از مجموعه Star Trek، از احتمال لغو شدن این پروژه خبر داد که پیش‌تر اعلام شده بود با درجهٔ سنی R ساخته خواهد شد.

کوئنتین تارانتینو، کارگردان محبوب و متفاوت سینمای هالیوود و برنده جایزه اسکار، در سخنانی کوتاه راجع به‌ ساخت فیلمی از مجموعه فیلم Star Trek (پیشتازان فضا) با سایت خبری ConsequenceOfSound، از احتمال لغو شدن این پروژه خبر داد که پیش‌تر اعلام شده بود با درجهٔ سنی R ساخته خواهد شد. پیش‌تر انتظار می‌رفت اگر این کارگردان بخواهد فیلمی از این مجموعهٔ علمی-تخیلی را کارگردانی کند، شکل مکالمات و دیالوگ‌گویی بازیگران متفاوت از تمامی فیلم‌های پیشین این مجموعه باشد و البته خشونت در فیلم های کوئنتین تارانتینو، که اِلمانی بی‌جایگزین و می‌توان گفت مورد تأیید دوستداران این شخصیت دوست‌داشتنی نیز است، در قسمت جدید «پیشتازان فضا» نقش پررنگی خواهد داشت. تمام این موارد سبب شده بود که حدس‌هایی در مورد درجهٔ سنی R گرفتن این فیلم در صورت کارگردانی تارانتینو زده شود و در نهایت نیز قرار بود این اتفاق بزرگ بیافتد و طرفداران این مجموعه فیلمی متفاوت را روی پردهٔ نقره‌ای سینما تماشا کنند که به‌نظر دیگر نباید چندان امیدی به ساخت آن داشت؛ کوئنتین تارانتینو در سخنان جدید خود در رابطه با شایعات کارگردانی فیلمی از مجموعهٔ «پیشتازان فضا» چنین گفت:

فکر می‌کنم راه من از مجموعهٔ «پیشتازان فضا» جدا شده است، اما هنوز در این رابطه گفتگوی رسمی با مسئولان و سازندگان نداشته‌ام.

صحبت‌های تارانتینو مستقیماً با عوامل سازنده و تولید قسمت جدید مجموعهٔ «پیشتازان فضا» است و باید دید پس از گفتگوهای رسمی، نتیجه چه خواهد بود و این کارگردان دهمین فیلم خود را خواهد ساخت یا خیر. کوئنتین تارانتینو که از سال‌ها قبل گفته بود فقط ۱۰ فیلم بلند را کارگردانی می‌کند و بارها و بارها روی موضع سفت‌وسخت خود در این رابطه تأکید کرده است، چندی پیش در مصاحبه‌‌ای جدید گفت که شاید به این مهم نیز دست پیدا نکند و نهمین (تارانتینو هر دو قسمت Kill Bill درکنار هم را یک فیلم مشخص می‌داند) اثر بلند او، یعنی فیلم Once Upon a Time In Hollywood (روزی روزگاری در هالیوود)، تبدیل به آخرین فیلم کارنامه‌ٔ وی بشود.

تارانتینو در رابطه با این موضوع نیز چنین گفت:

عجیب اینجاست که به نظر می‌رسید فیلم «روزی روزگاری در هالیوود»، آخرین ساختهٔ من خواهد بود... اما موضوع عجیب‌تر این است که این اتفاق به‌نحوی من را از بندی آزاد کرده است. منظورم این است که اکنون هیچ ایده‌ای در مورد اینکه داستان فیلم بعدی چه خواهد بود، ندارم، حتی یک سرنخ کوچک ایده برای فیلم بعدی ندارم.  

تارانتینو در مصاحبه‌ای دیگر از حمایت جی. جی. آبرامز برای ساخت فیلمی متفاوت از مجموعهٔ «پیشتازان فضا» سخن گفت مبنی بر اینکه این کارگردان نیز موافق ایجاد تغییرات کلی بوده است؛ صحبت‌های او را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

فیلم Deadpool (دِدپول) به ما نشان داد که می‌توان در مورد چنین آثاری و ساخت این دست فیلم‌ها به شیوه‌ای متفاوت، بازاندیشی کرد. باید بگویم که جی.جی. آبرامز حتی پیش از آنکه بداند چه ایده‌ای در سر داریم، چنین احساسی داشت که اگر قرار است فیلمی با درجهٔ سنی R ساخته شود، مشکلی ندارد و بسیار هم خوب است.

چندی پیش گزارشکر سایت خبری JOE.ie در طی مصاحبه‌ای از مارگو رابی و برد پیت پرسید که آیا دوست دارند زیر نظر کارگردانی تارانتینو برای حضور در Starfleet ثبت نام کنند یا خیر. آنها برای پاسخ به این سؤال شوق و هیجان بسیار زیادی داشتند؛ به طوری که برد پیت بلافاصله پاسخ داد: «البته که دوست دارم». از طرف دیگر هم مارگو رابی اینگونه به این سوال پاسخ داد: «من حاضرم هر کاری، هر کاری را که تارانتینو انجام می‌دهد، انجام دهم».

Tarantino

آخرین فیلم مجموعهٔ Star Trek، فیلم Star Trek Beyond (فراتر از پیشتازان فضا) بود که در سال ۲۰۱۶ روی پردهٔ سینما رفت. کارگردانی این فیلم بر عهدهٔ جاستین لین بود. کریس پاین و زکری کینتو بار دیگر به‌ ترتیب در دو نقش کاپیتان جیمز کِرک و فرمانده اسپاک در این فیلم به‌ ایفای نقش پرداختند. از دیگر بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به کارل اربن، سایمون پگ، زوئی سالدانا و آنتون یلچین اشاره داشت. فیلم جاستین لین با استقبال خوبی از طرف منتقدان همراه بود، ولی در گیشه فروشی معمولی داشت؛ فیلم Star Trek Beyond با بودجهٔ ساخت ۱۸۵ میلیون دلاری، نزدیک ۳۴۳ میلیون دلار فروش داشت.

تارانتینو در مصاحبه‌ای دیگر از حمایت جی. جی. آبرامز برای ساخت فیلمی متفاوت از مجموعهٔ «پیشتازان فضا» سخن گفت مبنی بر اینکه این کارگردان نیز موافق ایجاد تغییرات کلی بوده است

گفتنی است نوا هاولی، خالق سریال‌های Fargo (فارگو) و Legion (لژیون)، قرار است کارگردانی و نویسندگی فیلم بعدی «پیشتازان فضا» را برعهده داشته باشد. همچنین اعلام شده که هرچند هنوز اطلاعاتی از داستان این فیلم در دست نیست ولی در آن شاهد ایفای نقش بازیگرانی چون کریس پاین، کارل اربن، زوئی سالدانا و زکری کینتو خواهیم بود. به‌‌علاوه شرکت بد ربات که متعلق به جی. جی. آبرامز است، یکی از تهیه‌کننده‌های این فیلم خواهد بود و خود نوا هاولی هم از طریق شرکت 26 Keys یکی دیگر از تهیه‌کننده‌های این فیلم به‌حساب می‌آید. این قسمت از Star Trek، چهارمین فیلم در دنیای سینمایی آن خواهد بود و در نظر داشته باشید که این فیلم، متفاوت از آن چیزی بود که نام کوئنتین تارانتینو برای ساخت آن مطرح شد.

آخرین فیلم تارانتینو، درام، تاریخی، اسرارآمیز، دلهره‌آور، کمدی و جنایی «روزی روزگاری در هالیوود» شرکت کلمبیا پیکچرز بود که این کارگردان ساخت آثاری چون فیلم The Hateful Eight (هشت نفرت انگیز)، فیلم Django Unchained (جنگوی زنجیر گسسته)، فیلم Grindhouse (گرایند هاوس)، فیلم Death Proof (ضد مرگ)، فیلم Kill Bill: Volume 1 (بیل را بکش بخش 1) و فیلم Kill Bill: Volume 2 (بیل را بکش بخش 2) را در کارنامه دارد. این فیلم در جشنواره فیلم کن 2019، نمره‌ٔ هیئت داوران ۳ از ۴ را دریافت کرده و میانگین نمرات این فیلم در سایت راتن تومیتوز نیز ۸۵ از ۱۰۰ است، ۲ ساعت و ۳۹ دقیقه بود. این فیلم امتیازی مشابهی را نیز از سایت متاکریتیک از بین ۵۸ نقد منتشرشده گرفته است و منتقدان آخرین ساختهٔ تارانتینو را یکی از بهترین‌ فیلم‌های امسال و حتی کارنامهٔ کاری این کارگردان دانسته‌اند، با این حال تماشاگران نمرهٔ سینمااسکور B را به فیلم داده‌اند.

لئوناردو دی کاپریو، برد پیت، مارگو رابی، آل پاچینو، تیموتی اولیفانت، دیمون هریمن، کرت راسل، جیمز مارسدن، بروس درن، تیم راث، مایکل مدسن، دمین لوییس، لوک پری، امیل هرش،‌ داکوتا فانینگ، کلیفتون کالینز جونیور، کیث جفرسون، نیکولاس هموند، اسکوت مکنری، جولیا باترز، مایا هاوک، لینا دانم، لورنزا ایزو، آستین باتلر، رافائل زاویروچا، دنی استرانگ، رومر ویلیس، مارگارت کوالی، مدیسن بیتی، ویکتوریا پدرتی، دریما واکر و سیدنی سوئینی، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Once Upon a Time in Hollywood حضور دارند و به‌ ایفای نقش پرداخته‌اند.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده