نویسنده: تیم کجارو
// سه شنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۵

شیک‌ترین رستوران‌های دنیا که در عین حال عجیب هم هستند

فرض آن را کنید که وارد محلی می‌شوید که بیشتر شبیه خانه عروسک‌ها باشد تا یک رستوران یا رستورانی که فضای داخلی آن تماما از مقواهای بازیافتی تشکیل شده است!

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومجی بازنشر شده است.

اگر دوست دارید به رستوران‌هایی بروید که ظاهرشان درست مثل منوی آن‌ها، خلاقانه باشد، پس شاید با دیدن فهرستی از نامزدهای مسابقه‌ی جایزه Dezeen در سال ۲۰۱۹ برای طراحی داخلی بار و رستوران هیجان‌زده شوید. در این مسابقه که پروژه‌های طراحی داخلی و دیزاین و معماری جدید نوآورنه از سراسر دنیا حضور دارند، رستوران‌های چشم‌نوازی نظیر رستوران زیر آب نروژ و کافه‌ مقوا در بمبئی نیز به چشم می‌خورد.

اگر در حال برنامه‌ریزی سفر با تور مسافرتی به نقاط مختلف جهان هستید و به‌دنبال مناسب‌ترین آفر تور می‌گردید، در کجارو با مشاهده تمامی آن‌ها می‌توانید پکیج موردنظرتان را با پایین‌ترین قیمت از فروشنده‌های معتبر مسافرتی به‌راحتی و در کمترین زمان تهیه کنید.

پیتزا هامبل، لندن

پیتزا هامبل لندن

پیتزا هامبل (Humble Pizza) در جاده‌ی کینگ در منطقه‌ی چلسی لندن واقع شده است. این رستوران صورتی‌رنگ دارای منویی از پیتزاهای منحصراً گیاهی است.

در طراحی پیتزا هامبل که برعهده‌ی استودیوی Child بوده است، کلیه‌ی بخش‌ها به رنگ صورتی هستند، درواقع یک نوع صورتی نسل هزاره در یک کافه‌ی ارزان‌قیمت کلاسیک متعلق به دهه‌ی ۱۹۷۰ به کار رفته است. لامپ‌های نئون، نورپردازی اواسط قرن ۲۰، کف کاشیکاری و شاخصه‌های اصیلی نظیر صفحه‌ی مشبک چدنی، این تصویر زیبا را کامل کرده‌اند.

رستوران Radhaus، سان فرانسیسکو

رستوران سان فرانسیسکو

رستوران و بار جدید Radhaus، دارای یک سالن بزرگ باواریایی با ویژگی‌های سان فرانسیسکویی است که توسط استودیوی Envelope A+D طراحی شده است. این رستوران که در مرکز فورت مانسون قرار دارد، در محل یک پایگاه نظامی سابق ساخته شده است و در منوی آن نوشیدنی آلمانی و شنیتسل وینی دیده می‌شود، هرچند برگ برنده‌ی آن را می‌توان فضایی پرنور با نمایی از ساحل دانست.

رستوران زیرآب، نروژ

رستوران زیرآب نروژ

بزرگ‌ترین رستوران زیر آب جهان در دهکده‌ی دورافتاده Baly در نروژ واقع شده و توسط استودیوی معماری Snohetta طراحی و در مدت‌زمان ۱۸ ماه ساخته شده است. بخشی از این رستوران حدود پنج متر در زیر سطح آب قرار دارد که شامل یک بار در سطح پایین‌تر از آب و یک رستوران در بستر دریا می‌شود، جای که پنجره‌های رستوران مثل یک پریسکوپ غول‌پیکر عمل می‌کنند.

کافه Dandelion Chocolate، کیوتو

کافه Dandelion Chocolate در کیوتو

«Dandelion Chocolate»، یک کافه و شکلات‌فروشی در کیوتو است که کارخانه‌ی تولید شکلات خود را دارد و طراحی آن را استودیوی Fumihiko Sano برعهده داشته است. در این ساختمان نوسازی‌شده از چوب سدار به‌عنوان مصالح اصلی استفاده شده و دارای فضاهای باز است تا مشتریان در میان رایحه‌ی شکلات، احساس آرامش و راحتی داشته باشند.

کافه مقوا، بمبئی

کافه مقوا در مبئی

کافه مقوا (Cardboard) را استودیوی Nudes طراحی کرده و فضای داخلی این کافه‌ی سازگار با محیط‌زیست از مقواهای بازیافتی ساخته شده است. تیم طراحی کافه قصد سنت‌شکنی و کنارزدن مرزبندی‌ها را داشتند و به همین دلیل ضمن بازی با مقوا، فرم‌های مجسمه‌ای و بافتی زیادی خلق کردند. یکی از نقاط برجسته‌ی کافه مقوا، دیواری از پنل‌های مدور است که تأثیر موج‌مانند آرام‌بخشی به کافه می‌بخشد.

اگر علاقه‌مند به سفر به هند و بمبئی هستید، انواع تورهای هند و تور بمبئی را می‌توانید در کجارو مشاهده کرده و بهترین و ارزان‌ترین تور را از فروشنده‌های معتبر همکار کجارو انتخاب و خریداری کنید.


منبع کجارو
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده