نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۱

فیلم Richard Jewell بدترین افتتاحیه گسترده در بین‌ فیلم‌های کلینت ایستوود را تجربه کرد

فیلم Richard Jewell با عملکردی پایین‌تر از انتظار، ضعیف‌ترین افتتاحیه گسترده در بین فیلم‌های کلینت ایستوود را ثبت کرده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم Richard Jewell (ریچارد جول) اکرانش را با افتتاحیه‌ای پایین‌تر از انتظار آغاز کرده است. این فیلم در سه روز ابتدایی اکران خود تنها ۴.۷ میلیون دلار فروش کرده تا ضعیف‌ترین افتتاحیه گسترده بین فیلم‌های کلینت ایستوود، کارگردان برنده ۴ جایزه اسکار، را تجربه کند. فیلم ریچارد جول توسط شرکت برادران وارنر در ۲۵۰۲ سالن سینما نمایش داده شده و پیش‌بینی می‌شد حدود ۹ تا ۱۰ میلیون دلار در سه روز اول اکرانش فروش کند. پیش از این ضعیف‌ترین افتتاحیه گسترده فیلم‌های ایستوود به فیلم Midnight in the Garden of Good and Evil (نیمه‌شب در باغ خوب و بد) در سال ۱۹۹۷ تعلق داشت که در اولین پایان هفته اکرانش تنها ۵.۲ میلیون دلار فروش کرد.

فیلم Richard Jewell

فیلم American Sniper (تک‌تیرانداز آمریکایی) که سه هفته اکران محدودی را تجربه کرد، با افتتاحیه گسترده ۸۹.۲ میلیون دلار در ژانویه ۲۰۱۴، بزرگ‌ترین افتتاحیه در بین فیلم‌های ایستوود را تجربه کرده و رکورددار است. فیلم Sully (سالی) با افتتاحیه ۳۵ میلیون دلار، فیلم Gran Torino (گرن تورینو) با افتتاحیه ۲۹ میلیون دلار و فیلم The Mule (قاچاقچی) با افتتاحیه ۱۸ میلیون دلار که سال گذشته اکران شد، از معدود فیلم‌های ایستوود هستند که از ابتدا اکران گسترده‌ای را تجربه کرده‌اند. در یک مقایسه، فیلم Million Dollar Baby (دختر میلیون دلاری) که جایزه اسکار نیز دریافت کرده و در سال ۲۰۰۵ اکران شده، در سه روز اول اکران خود تنها ۱۲ میلیون دلاری فروش کرده و از ابتدا اکران این فیلم نیز گسترده بوده است. 

بااین حال، فیلم‌های ایستوود فروشی آهسته و پیوسته دارند و فیلم The Mule نیز در نهایت ۱۰۴ میلیون دلار در گیشه داخلی فروش کرد. همچنین بیشتر بینندگان او نیز افراد با سن بالا هستند که بیشتر آن‌ها طرفداران قدیمی و سرسخت او به شمار می‌روند و طبق آمار، بیشتر کسانی که برای تماشای فیلم Richard Jewell به سالن‌های سینما رفته‌اند، مردانی با سنی بالای ۵۰ سال بوده‌اند. پاول والتر هاوسر در نقش ریچارد جول، سم راکول، کتی بیتس، جان هم، اولیویا وایلد، ایان گومز، دیلان کوسمن، وین دووال، نینا آریاندا، مایک پنیوسکی، چارلز گرین و کامشا چندلر، از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.


منبع TheWrap
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده