نویسنده: بخش تبلیغات
// دوشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۰

یونید بازاری برای خرید و فروش کنسول و بازی ها

جهان بازی‌های رایانه‌ای و کنسول‌های بازی، علاقه‌مندان بسیاری را به خود جذب کرده است. در حال حاضر کنسول‌های نینتندو سوئیچ، PS4 و Xbox1 از محبوب‌ترین کنسول بازی در جهان هستند که علاقه‌مندان می‌توانند در یونید آن‌ها را تهیه کنند.

استفاده از کنسول‌های بازی در آغاز با آنچه که امروزه می بینیم با اقبال عمومی مواجه نشده بود و این کنسول‌ها از ابتدا تاکنون مسیر پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته‌اند. شرکت‌های ابتدایی سازنده کنسول‌های بازی، مدتی فروش بسیاری داشتند و مدتی دیگر، با مشکلات مالی دست به گریبان می‌شدند که حتی برخی از آن‌ها تا مرز ورشکستگی نیز پیش رفتند.

در این میانه اما شرکت‌هایی بودند که با ارائه بازی های مختلف، به همراه گرافیک به نسبت بهتر از سایرین، توانستند در این بازار باقی بمانند. اما نکته جالب توجه در ارتباط با این مسیر پر فراز و نشیب و ورشکستگی چندین شرکت، توسعه چندین شرکت تولید کننده لوازم جانبی کنسول‌ها بود. بسیاری از شرکت‌ها شروع به تولید لوازمی از قبیل دسته‌های بازی، کارتریج، پردازنده و غیره کردند و دراین‌میان سود بسیاری عایدشان شد.

همه ما با بازی هواپیمای آتاری که البته نام صحیح آن حمله رودخانه بود، خاطره داریم. پس از اینکه شرکت آتاری مسیر سخت تولید بازی‌های رایانه‌ای را طی کرد که بعضا با کم اقبالی هم مواجه شد، از دهه 90 میلادی، مجدد راه برای بازی‌های رایانه‌ای باز شد که از آن زمان تاکنون، این بازی‌ها علاقه‌مندان بسیاری پیدا کرده و همچنان در اوج به کار خود ادامه می‌دهند.

از دهه 50 میلادی که بازی‌های رایانه‌ای آغاز به کار کردند، تاکنون هشت نسل از کنسول‌های بازی در جهان تولید و عرضه شده است. اولین نسل بازی‌ها را شرکت آتاری ارائه داد و در میانه راه، شرکت‌های سونی، نینتندو، مایکروسافت و ... نیز به آن پیوستند.

در هر نسلی از این بازی‌ها صدا، گرافیک و تصاویر بازی مرحله به مرحله بهتر و با کیفیت‌تر و همچنین طراحی های دو بعدی و سه‌بعدی به بازی‌ها اضافه شد. شرکت‌های ارائه دهنده بازی، بازی های جدیدتر با کیفیت بالاتری تولید و عرضه می‌کردند.

طی گذشت زمان هدف این شرکت‌ها تنها ارائه کنسول و بازی‌های جدید نبوده، بلکه این شرکت‌ها در تلاشند تا جدیدترین امکانات تکنولوژیکی را نیز به کنسول‌های خود اضافه کنند. برای مثال اتصال به اینترنت و بلوتوث، اجرای بازی‌ها به‌صورت آنلاین توسط کنسول‌های بازی و ... از جمله پیشرفت‌های این شرکت‌ها است.

شرکت سونی کنسول بازی پلی‌استیشن یا به اختصار PS را به بازار معرفی کرد که از آغاز عرضه تاکنون، یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های بازی در بین علاقه‌مندان بوده است. پلی‌استیشن‌ها نیز در نسل‌های مختلفی وارد بازار شدند که جدیدترین مدل آن پلی‌استیشن 4 یا به اختصار پی اس 4 یا همان PS4 است. البته سونی پس از عرضه PS4 به بازار، برخی ایرادات سخت‌افزاری آن را نیز برطرف کرد که پس از آن پلی‌استیشن 4 اسلیم و پلی‌استیشن 4 پرو را با قابلیت 4k به مردم معرفی کرد.

یکی دیگر از شرکت‌های موفق در این زمینه، شرکت نینتندو است که در دهه هشتاد میلادی کار خود را آغاز کرد. جدیدترین مدل این شرکت نیز نینتندو سوییچ است که توجه گیمرهای بی‌شماری را به خود جلب کرده است.

اما شرکت معروف مایکروسافت هم از این غائله عقب نمانده و سال ۲۰۰۱ رسما وارد عرصه تولید کنسول های بازی شد. مایکروسافت در این سال کنسول معروف ایکس‌باکس یا Xbox را روانه بازار کرد. معروف‌ترین مدل ایکس‌باکس، ایکس‌باکس وان یا همان Xbox1 است که جز نسل هشتم کنسول‌های بازی به حساب می‌آید. پس از آن که Xbox1 به بازار عرضه شد، این شرکت، مدل ارتقا یافته Xbox1 s و سری Xbox1 x را نیز به بازار معرفی کرد.

در حال حاضر کنسول‌های نینتندو سوییچ، پلی‌استیشن 4 و Xbox1 از محبوب‌ترین کنسول بازی در جهان هستند که علاقه‌مندان می‌توانند در یونید آن‌ها را تهیه کنند. سایت و اپلیکیشن یونید فضایی را ایجاد کرده که کاربران می‌توانند ازطریق آن، جدیدترین کنسول‌های بازی را تهیه کنند یا کنسول‌های قدیمی خود را به فروش برسانند. همچنین لوازم جانبی این بازی‌ها مانند دسته‌های بازی، انواع سی دی های بازی و ... در یونید موجود است. خبر خوب برای علاقه‌مندان به حوزه بازی اینکه با یونید می‌توانید نزدیک‌ترین گیم‌نت‌های اطراف خود را بشناسید و با گیمرهای حرفه‌ای آشنا شوید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده