نویسنده: تیم کجارو
// یکشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۵

چرا دبی با وجود توریست های زیاد همیشه دوستدار طبیعت بوده است؟

دبی مانند خیلی از کشورهای پیشرفته به طبیعت آسیب وارد کرده است؟ آیا اقدامی برای جلوگیری از آسیب به طبیعت انجام داده‌اند؟ و آیا در این کشور می‌توان به طبیعت نزدیک‌ شد؟

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومجی بازنشر شده است.

در این مقاله به خاطره مسافری می‌پردازیم که در سفرش به دبی تجربه‌ی جدیدی را از سر گذرانده است. طی تعریف این تجربه متوجه می‌شویم که دبی چه اقدامات ارزشمند اما نوپایی در راستای حفظ حیات‌وحش انجام داده است. اگر به محیط‌زیست و اخبار مربوط‌به آن علاقه‌مند هستید، با کجارو در ادامه همراه باشید.

پروزه گرین پلنت

معلوم بود که لاک‌پشتی در حال درد کشیدن است. از آن قایقی که سوارش بودیم می‌شد صدای نفس‌هایش را شنید که به‌ سختی دم و بازدم می‌شدند. دست و پاهایش در آب تکان می‌خوردند و تعداد زیادی کشتی‌چسب اطرافش را گرفته بودند. درحالی‌که مضطرب شده بودیم از گوگل پرسیدیم که باید چه کاری انجام دهیم.

پس از چند ثانیه معلوم شد که وجود کشتی‌چسب‌ها نشاندهنده یک بیماری است (برای این موجودات حمله به یک موجود ضعیف راحت‌تر است) اما اینترنت راهکارهای بسیاری خوبی را در اختیار ما قرار داد! برخی صفحات پیشنهاد داده بودند که سریع کشتی‌چسب‌ها را برداریم؛ برخی هم دراین‌باره هشدار داده بودند. درنهایت آنچه را می‌خواستیم، پیدا کردیم و آسوده‌خاطر شدیم: صفحه فیسبوک پروژه ‌توان‌بخشی لاک‌پشت‌های دبی. راهکارهای ناکارآمد و احمقانه‌ای داشت.

قدم اول:لاک‌پشت را از دریا وارد آبی کنید که توان تحملش را داشته باشد؛ اما کشتی‌چسب‌ها آن را تحمل نکنند. بدین صورت راحت‌تر جدا می‌شوند؛ وظیفه‌ای که بیشتر از پس متخصصان برمی‌آید. قدم دوم: نزدیک‌ترین متخصص را پیدا کنید.

در کمال شگفتی پروژه توان‌بخشی لاک‌پشت‌ها مدعی یکی از منحصربه‌فردترین آدرس‌ها است: هتل ۷ ستاره برج‌العرب. به‌محض اینکه رسیدیم، نام خزنده‌ را به نام همسفرم در کشتی که آن را پیدا کرده بود، «کریستی» گذاشتیم و آن را در یک حوله خیس قرار دادیم. خیلی سریع یک تیم دریایی به کریستی رسیدگی کرد؛ انگار که یک مهمان ویژه و مهم بود.

به ما اطمینان دادند که ما را از جریان بهبود او باخبر می‌کنند. همچنین گفتند که قورت دادن آشغال‌های پلاستیکی که در دریا ریخته‌اند، عامل اصلی بیماری کریستی است. داخل دهانم مزه‌ی بد هزاران نی پلاستیکی را احساس کردم.

خوشبختانه استفاده از نی‌های پلاستیکی در بیشتر هتل‌ها و رستوران‌های دبی ممنوع شده است. گروه جمیرا (همان‌ها که به کریستی کمک کردند) رهبری این کار را به عهده گرفتند و در تاریخ مه ۲۰۱۸، تمام نی‌ها، همزن‌ها و خلال‌دندان‌های پلاستیکی را از غذاها و نوشیدنی‌ها حذف کردند.

گرینت پلنت

دبی، ورای سیمان، شیشه و تهویه هوا، اشتیاق روزافزون به طبیعت و تمایل روبه‌‌رشدی به ارتباط با طبیعت دارد. به همین خاطر در داخل شهر اقداماتی انجام داده‌اند تا دسترسی به طبیعت بیشتر باشد که همین امر باعث شده است تا سفر به دبی تجربه‌ی جدیدی برای مسافران رقم بزند.

The Green Planet جاذبه جدیدی برای گیاه‌شناسان و زیست‌شناسان است: یک گنبد زینتی آموزشی-تفریحی و منزلگاه یک جنگل بارانی ساخت دست انسان.

برای دسترسی سریع به حیات‌وحش به هتل هاتا وادی هاب از شرکت مراس بروید. اینجا دارای سه بخش روستایی پاییز تا بهار به نام دامانی لژ، هاتا کاروان پارک و سدر تریلرز است که در دامنه رشته‌کوه‌های هاتا قرار دارد. رزرو کردن یک بلیط، حکم برنده شدن در لاتاری را دارد. هر سه مکان در همان فصل اول، از نوامبر تا مه به‌طور کلی رزرو شدند.

گرین پلنت

این اقامتگاه در مرکز یک زمین بازی هیجان‌انگیز با هوایی خوب و تمیز و فعالیت‌های غیرموتوری قرار گرفته است. چرخ‌های کوهستانی جایگزینی سالم برای اتومبیل‌های شن‌رویی هستند که در این منطقه بسیار محبوب‌اند. پرتاب تبر، کمان، ترامپولینگ و کایاک‌سواری در اطراف سد هاتا از دیگر سرگرمی‌های بدون کربن است. همچنین بازی با طناب در فضای باز به‌اندازه بازی‌های کامپیوتری برای کودکان لدت‌بخش است.

هنوز برای این اقامتگاه نوپا زود است که مدعی واقعی طبیعت باشد؛ اما تلاش‌هایش در جهت درستی است؛ درست مانند کریستی.

هزینه

هزینه ورود به Green Planet دقیقا ۹۹ درهم امارات (۲۱ پوند) برای بزرگسالان و ۷۹ درهم (۱۷ پوند) برای کودکان سه تا ۱۲ shg است. هزینه برای افراد زیر سه سال رایگان است.

کجارو به گردشگرانی که قصد سفر به دبی یا دیگر مقاصد خارجی را دارند، در انتخاب ارزان‌ترین تور کمک می‌کند. شما می‌توانید از میان پکیج‌های ده‌ها آژانس معتبر همکار کجارو، تور دبی را انتخاب و سفرتان را با پایین‌ترین قیمت، برنامه‌ریزی کنید.


منبع کجارو
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده