نویسنده: نیما احمدی
// یکشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۴

نگاهی به رویداد زنده جنگ ستارگان در بازی Fortnite

شب گذشته رویداد زنده Star Wars در بازی Fortnite برگزار شد و در طول این رویداد کلیپ کوتاهی به‌صورت اختصاصی از فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker نیز برای بازیکنان به‌نمایش درآمد.

رویداد زنده شب گذشته در بازی Fortnite ترکیب تبلیغاتی خاصی از فیلم جدید مجموعه جنگ ستارگان بود. این رویداد مخلوطی از حضور شخصیت‌هایی مانند جف کیلی و جی. جی. آبرامز به‌صورت هولوگرافیک و سفینه‌های معروفی همچون ملینیوم فالکون و جنگنده‌های TIE بود.

برای تجربه‌ی این رویداد باید وارد اکانت اپیک گیمز خود می‌شدید تا بازی را اجرا کنید. تعداد افراد زیادی در زمان این رویداد در سرورهای فورتنایت حضور داشتند. این ازدحام باعث شد تا بازیکنان جدید نتوانند برای چند ساعت وارد اکانت خود شوند. این مشکلات حتی بعد از پایان رویداد بازهم ادامه داشتند. اپیک برای جبران این مشکلات، تصمیم گرفت تا به تمامی بازیکنان فورتنایت گلایدر اختصاصی TIE Whisperer را هدیه بدهد.

این رویداد با ورود یک سفینه جنگی به آسمان جزیره فورتنایت آغاز شد. بازیکنان می‌توانستند جنگ میان سفینه معروف فالکون را با جنگنده‌های TIE مشاهده کنند. در این مبارزه، جنگنده‌های TIE به‌نوبت همگی نابود شدند و سقوط کردند. این مبارزه زیبا در نهایت به فرود فالکون ختم شد و رویداد به صحنه نمایش تبدیل شد.

جف کیلی به‌صورت هولوگرافیک به همراه یک استورم تروپر برای چندین دقیقه روی صحنه نمایشی اجرا کردند. درنهایت نیز جی. جی. آبرامز ظاهر شد تا هدف این رویداد را برای بازیکنان فورتنایت توضیح بدهد. او اعلام کرد که کلیپ اختصاصی کوتاهی از فیلم جدید Star Wars: The Rise of Skywalker برای بازیکنان پخش خواهد شد. او پس از صحبت‌هایش چهار انتخاب را برای کلیپ اختصاصی در اختیار بازیکنان قرار داد تا آن‌ها موضوع کلیپ را انتخاب کنند. این چهار گزنیه با نام‌های Rey & Kylo Power Ballad ،Knights of Ren ،Jedi Mind Trick و Darth Jar-Jar برای بازیکنان به نمایش درآمد تا آن‌ها موضوع کلیپ را مشخص کنند. در نهایت با رأی اکثریت کلیپ Jedi Mind Trick انتخاب شد.

Fortnite / Star Wars

تصویری از جف کیلی، جی.جی. آبرامز و استورم تروپر در رویداد جنگ ستارگان

پس از رأی‌گیری، کلیپ Jedi Mind Trick برای بازیکنان به‌نمایش درآمد (مدت زمان این کلیپ کمتر از یک دقیقه بود). بعد از اتمام کلیپ، کیلی دوباره روی صحنه آمد تا رویداد را به‌پایان برساند. این حرکت فورتنایت تفاوت زیادی با دیگر رویدادها داشت و تلاش می‌کرد تا با بازیکنان تعامل داشته باشد. این رویداد تبلیغاتی، تأثیر بسیار مثبتی برای فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker داشت.

در آخر نیز آبرامز رأی‌گیری دیگری را اعلام کرد و این‌بار بازیکنان باید رنگ لایت سیبر محبوب خود را انتخاب می‌کردند. بازیکنان باید با ایستادن در روی سکوی موردنظر باید رنگ خود را مشخص می‌کردند. چهار رنگ قرمز، آبی، سبز و بنفش برای بازیکنان به‌نمایش گذاشته شد. پس از رأی‌گیری جنگنده‌های جدیدی وارد صحنه شدند تا سفینه فالکون را نابود کنند. ناگهان صدایی از دیالوگ امپراطور پالپاتین پخش شد. پس از اتمام صحبت‌های او، جعبه‌ای که از سفینه فالکون روی صحنه باقی مانده بود، باز شد و بازیکنان لایت سیبرهای خود را با رنگ انتخابی دریافت کردند. ویدیوی کامل این رویداد را می‌توانید در پایین مشاهده کنید:

دانلود از آپارات

با پایان این رویداد، چالش‌های Star Wars درون بازی فعال شدند و سلاح‌های لایت سیبر و تفنگ پلاسمای First Order، در تمام بخش‌ها و به عنوان سلاح Mythic-rarity، در دسترس قرار گرفتند. محل سقوط جنگنده‌های TIE به همراه نیروهای First Order (بات‌های دشمن) در نقشه یافت می‌شوند که بازیکنان باید با آن‌ها مبارزه کنند. به‌نظر می‌رسد که در روزهای آینده شاهد حضور اسکین‌های بیشتری از مجموعه جنگ ستارگان خواهیم بود.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده