// شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۱

آپدیت جدید کارت های گرافیکی AMD همراه با تغییرات چشم‌گیر منتشر شد

شرکت AMD جدید‌ترین نسخه از نرم‌افزار آدرنالین را با نام Adrenalin 2020 Edition منتشر کرده است. این نرم‌افزار به ویژگی‌های بروز و جدیدی مجهز شده است.

حدود یک سال از آخرین بازبینی شرکت AMD روی نرم‌افزار Radeon Software Adrenalin Edition برای کارت‌های گرافیک این شرکت می‌گذرد. حال شرکت AMD جدید‌ترین به‌روزرسانی این نرم‌افزار را منتشر کرده و علاوه‌بر تغییرات رایج و ادعای افزایش سطح عملکرد کارت‌های گرافیک که معمولا با آن سروکار داریم، ویژگی‌های جدید و بروز شده‌ای در آن گنجانده شده است.

به‌گفته‌ی آندرج دراکوویچ، معاون بخش توسعه‌ی نرم‌افزاری در شرکت AMD، این شرکت همواره سعی دارد تا با انتشار نسخه‌های جدیدتر از نرم‌افزار مذکور روی نوآوری، افزایش عملکرد و پیشرفت چشم‌گیر در زمینه‌ی ثبات نرم‌افزار و قابلیت اطمینان به آن تمرکز کند. 

طبق صحبت‌های دراکوویچ، نسخه‌ی جدید نرم‌افزار آدرنالین که با نام Radeon Software Adrenalin 2020 Edition منتشر شده است، باعث می‌شود به دلایلی اعم از تصاویر با کیفیت نفس‌گیر، افزایش عملکرد و سایر ویژگی‌های جدید، تجربه‌ی گیمینگ کاربران به سطح بالاتری برسد.

از آن‌جا که تغییرات سخت‌افزاری، به‌روزرسانی‌های ویندوز و وصله‌های جدید منتشر شده برای بازی‌های رایانه‌ای باعث بهبود عملکرد کارت‌های گرافیک و تجربه‌ی کاربر می‌شود، بررسی ادعاهای AMD مبنی بر افزایش عملکرد به واسطه‌ی نسخه‌ی جدید آدرنالین کار دشواری است، اما به‌طور کلی می‌توان گفت که Adrenalin 2020 نسبت به نسخه‌های پیشین بسیار بهتر شده است.

شرکت AMD با انتشار یک فهرست مدعی شده که Adrenalin 2020 می‌تواند باعث افزایش بهره‌وری کارت‌های گرافیک این شرکت و همچنین افزایش راندمان آن‌ها شود. در ادامه فهرست بازی‌های مورد بررسی که در وضوح تصویر 1440p توسط کارت‌ گرافیک RX 5700 XT مورد بررسی قرار گرفته‌اند (در مقایسه با نسخه‌ی 19.7.1 نرم‌افزار آدرنالین)، منتشر شده است:

اسم بازیتنظیمات گرافیکیمیزان تغییر(تعداد فریم)
بازی Assassin's Creed OdysseyDX11, High ۲ درصد افزایش
بازی Borderlands 3DX12, High ۱۹ درصد افزایش
بازی Deus Ex: Mankind DividedDX12, High ۳ درصد افزایش
بازی Forza Horizon 4DX12, Ultra ۴ درصد افزایش
بازی HItman 2: Miami DX12, Ultra ۴ درصد افزایش
بازی Rage 2Vulkan, Ultra ۵ درصد افزایش
بازی Sid Meier's Civilization 6: Gather StormUltra ۳ درصد افزایش
بازی Total War: Warhammer 2DX11, High ۲ درصد افزایش
بازی The Witcher 3DX11, Ultra ۳ درصد افزایش
بازی Wolfenstein: YoungbloodVulkan, Mein Leben ۹ درصد افزایش

در مقایسه با نسخه‌ی قبلی نرم‌افزار آدرنالین، به وضوح می‌توان دید که فریم خروجی در برخی بازی‌های مطرح به‌شدت افزایش یافته است. به‌عنوان مثال در بازی Borderlands 3 شاهد آن بودیم که نصب جدید‌ترین نسخه‌ی نرم‌افزار آدرنالین باعث بهبود عملکرد ۱۹ درصدی کارت‌های گرافیک شرکت AMD شده است. 

علاوه‌بر افزایش عملکرد و بهبود نرخ فریم خروجی در بازی‌های مطرح، Adrenalin 2020 ویژگی‌های جدیدی از جمله یک رابط کاربری گیمینگ مدرن و کاملا بازسازی شده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ساده‌سازی روند تنظیمات این نرم‌افزار به وضوح مشهود است، زیرا پس از نصب و راه‌اندازی، در مرحله‌ی اول سه گزینه پیش روی شما قرار داده و از شما می‌خواهد تا پروفایل مورد نظر خود را انتخاب کنید. این سه پروفایل عبارت‌اند از پروفایل گیمینگ، پروفایل مسابقات الکترونیکی (ESports) و پروفایل استاندارد.

amd

پروفایل استاندارد بدون فعال‌سازی ویژگی‌های اضافه، مجموعه‌ای از گزینه‌های پیش فرض و متعادل را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این درحالی است که با انتخاب پروفایل‌های گیمینگ و ESports برخی ویژگی‌های اضافه از جمله افزایش کیفیت تصاویر(Radeon Image Sharpening) نیز در اختیار شما قرار گرفته و می‌توانید آن را به‌صورت کاملا دستی یا خودکار تنظیم کنید.

صفحه‌ی اصلی نرم‌افزار نیز دچار تغییراتی شده و ویژگی‌هایی همچون پیگیری ساعات بازی و متوسط فریم خروجی را در اختیارتان قرار خواهد داد.

amd

برای تغییر در تنظیمات گیمینگ نیز می‌توانید به تب Gaming مراجعه کنید. در این بخش نیز آمار مربوط‌به بازی‌های مختلف نیز نمایش داده می‌شود. علاوه‌بر این یک ابزار مفید با نام سازگاری یا Compatibility در این بخش گنجانده شده که به کاربر اجازه می‌دهد سازگاری و عملکرد سخت‌افزار‌های مورد استفاده‌ی خود را برای انجام یک بازی خاص بررسی کند. در صورتی که از سیستم‌های ضعیف و میان‌رده استفاده می‌کنید، در این بخش گزینه‌های پیشرفته‌ی زیادی از جملهAnti-aliasing، Tessellation Mode و سایر موارد وجود دارد که می‌توانید به دلخواه تنظیم کرده و نتیجه‌ی مطلوب را به‌دست آورید.

گزینه‌ی رادئون بوست (Radeon Boost) نیز اساسا طرح وضوح تصویر پویا را روی بازی‌های رایانه‌ای اجرا می‌کند. این گزینه پس از فعال شدن تمام تغییرات و تحرکات بازی شما را بررسی کرده و در زمان کاهش نرخ فریم، به‌صورت کاملا خودکار وضوح تصویر را کاهش می‌دهد. شرکت AMD مدعی شده که این گزینه تغییر بسیار ناچیز و تقریبا غیرقابل مشاهده‌ای در تصویر ارائه شده به کاربران ایجاد می‌کند. البته به یاد داشته باشید که برای فعال‌سازی این گزینه، بازی مورد نظر شما حتما باید قابلیت پشتیبانی از آن را داشته باشد.

سایر ویژگی‌های جدید و پیشرفته‌ای که در نسخه‌ی جدید آدرنالین ارائه شده عبارت‌اند از:

گزینه‌ی AMD Linkیک رابط کاربری بروز شده که به کاربر این امکان را می‌دهد که با استفاده از دستگاه‌های همراه(تلفن همراه و تبلت) بازی مورد نظر خود را استریم کند.
گزینه‌ی Integer Display Scalingتصاویر پیکسلی را چند برابر بزرگ‌تر می‌کند تا بازی‌های کلاسیک و تصاویر پیکسلی روی صفحه با وضوح تصویر و کیفیت بالاتری پخش شوند.
فیلتر DirecML Mediaاز هوش مصنوعی برای فیلتر کردن تصاویر و ویدئوها استفاده می‌کند تا اغتشاش یا نویز به پایین‌ترین حد ممکن برسد.
گزینه‌ی Radeon Image Sharpeningافزودن قابلیت پشتیبانی از DirectX 11 و همچنین تنظیم سطح تیزی لبه‌ها در تصاویر
گزینه‌ی Radeon Anti-Lagافزودن قابلیت پشتیبانی از DirectX 9 روی کارت‌های گرافیک قدیمی‌تر از سری RX 5000

علاوه‌بر موارد گفته شده، شرکت AMD در Adenalin 2020 یک گزینه‌ی تنظیم خودکار با نام Automatic Tuning اضافه کرده است تا کاربران کم تجربه نیز بتوانند بدون سردرگمی از گزینه‌های اورکلاک نیز بهره‌مند شوند. البته تنظیمات دستی نیز همچنان وجود خواهند داشت تا کاربران حرفه‌ای هم بتوانند به بالاترین سطح عملکرد برسند.

درنهایت باید گفت که ویژگی‌های جدید زیادی در نسخه‌ی جدید آدرنالین گنجانده شده و کاربران باید در صورت تمایل خودشان به بررسی تک‌تک آن‌ها بپردازند. اگر شما هم یکی از مصرف‌کنندگان کارت‌های گرافیک شرکت AMD هستید، توصیه می‌کنیم جدید‌ترین نسخه‌ی آدرنالین را روی سیستم خود نصب و راه‌اندازی کنید.


منبع Pcgamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده