نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۴

بازی Half-Life: Alyx در لحظات آخر از برنامه The Game Awards 2019 خارج شد

به‌نظر می‌رسد عرضه‌ی یک بازی واقعیت مجازی دیگر باعث عدم حضور Half-Life: Alyx در مراسم The Game Awards بوده است.

روز گذشته مراسم The Game Awards 2019 برگزار شد و برندگان بخش‌های مختلف آن هم اعلام شدند؛ مراسمی که می‌توانید آن را از اینجا دانلود کنید. دراین‌میان قرار بود بازی هف لایف: الیکس (Half-Life: Alyx) هم در این مراسم حضور داشته باشد و جف کیلی از مدتی قبل به طرفداران بازی قول ارائه‌ی نمایشی در ارتباط با آن را داده بود، ولی در نهایت خبری از بازی نشد و اکنون صحبت‌هایی در مورد علت این قضیه به گوش می‌رسد.

این اثر واقعیت مجازی (VR) حدود یک ماه قبل معرفی شد و طرفداران شرکت ولو (Valve) را امیدوار کرد که بعد از سال‌ها می‌توانند نسخه‌ی جدیدی از مجموعه‌ی هف لایف (Half-Life) را تجربه کنند؛ بازی‌ای که قرار است در ماه مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸-فروردین ۱۳۹۹) برای کامپیوتر عرضه شود. درحالی‌که خیلی‌ها منتظر نمایش تریلر جدیدی از بازی در The Game Awards بودند، اکانت توئیتر شرکت ولو قبل از برگزاری مراسم نوشت:

واقعاً متأسفیم که هف لایف: الیکس در مراسم امشب حضور نخواهد داشت. تیم ما به‌سختی سرگرم کار روی بازی است و بسیار هیجان‌زده‌ایم که در سال آینده و پیش از عرضه‌ی بازی، نمایش‌های بیشتری از آن ارائه خواهیم داد.

بعد از این بود که سوالات زیادی برای هواداران بازی ایجاد شد و این اتفاق مشکوک برای آن‌ها خیلی عجیب بود؛ تا اینکه تایلر مک‌ویکر به صحبت در این زمینه پرداخت؛ کسی که به‌عنوان اینسایدر شرکت ولو شناخته می‌شود و در کانال یوتیوب خود تحت عنوان Valve News Network خبرهای زیادی از این شرکت می‌دهد. مک‌ویکر علت عدم نمایش بازی را انتشار یک اثر واقعیت مجازی جدید به‌نام Boneworks می‌داند.

Boneworks

بازی Boneworks

این محصول شرکت Stress Level Zero که چهار روز قبل منتشر شده، با استقبال بالا و واکنش‌های بسیار مثبتی از طرف مردم مواجه شده و توانسته است در همین مدت کوتاه به یکی از مطرح‌ترین آثار واقعیت مجازی تبدیل شود. Boneworks فیزیکی خیره‌کننده دارد و از ویژگی‌هایی مثل قابلیت حرکت کامل در محیط هم برخوردار است. از طرف دیگر هف لایف: الیکس در حال حاضر چنین ویژگی‌ای ندارد و تنها به شکل تله‌پورت می‌توان در آن حرکت کرد. هرچند در نهایت قرار است قابلیت حرکت کامل در محیط هم به بازی اضافه شود، ولی ولو مایل نبوده است حالت فعلی بازی را در این شرایط نشان دهد و در مجموع سران شرکت تصمیم گرفته‌اند مدتی بعد و پس از پیشرفت مراحل ساخت بازی و بالاتر رفتن کیفیت آن، به نمایش محصول خود بپردازند.

هرچند عدم نمایش هف لایف: الیکس در The Game Awards ناراحتی طرفداران بازی را به دنبال داشت، ولی شاید بتوان از جهتی هم به ولو حق داد. سال‌ها از انتشار آخرین نسخه‌ی این مجموعه می‌گذرد (Half-Life 2: Episode Two در سال ۲۰۰۷ منتشر شده بود) و طبیعی است که حساسیت‌های ولو در مورد ارائه‌ی نسخه‌ی جدید یکی از باکیفیت‌ترین سری بازی‌های تاریخ زیاد باشد و نگرانی‌هایی در این زمینه داشته باشند. در هر حال باید تا حدود سه ماه دیگر صبر کرد و دید این‌بار ولو با هف لایف جدید چه می‌کند.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده