نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۲۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۲

خالقان سریال Game of Thrones فیلمی در مورد اچ پی لاوکرفت می‌سازند

دیوید بنیاف و دی بی وایس در تدارک ساخت فیلم لاوکرفت براساس یک رمان گرافیکی هستند.

بعد از اتمام کار دیوید بنیاف و دی بی وایس روی سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones)، در این ماه‌ها شاهد اخبار زیادی در مورد این دو شورانر معروف بودیم و در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، شرکت برادران وارنر از همکاری خود با بنیاف و وایس برای تولید فیلم سینمایی لاوکرفت (Lovecraft) صحبت کرده است.

داستان این اثر دلهره‌آور که هنوز مشخص نیست نام نهایی آن لاوکرفت خواهد بود یا عنوان دیگری خواهد داشت، در سال ۱۹۲۰ جریان دارد و براساس یک رمان گرافیکی به همین نام ساخته می‌شود؛ رمان گرافیکی لاوکرفت نوشته‌ی هانس ردیونوف که در سال ۲۰۰۴ توسط شرکت ورتیگو منتشر شد و به این قضیه می‌پرداخت که شاید هیولاهای خلق‌شده توسط اچ‌ پی لاوکرفت نویسنده‌ی بزرگ آثار ترسناک، واقعیت داشته‌اند و تنها از ذهن او سرچشمه نگرفته‌اند.

معروف‌ترین مخلوق لاوکرفت را می‌توان Cthulhu دانست؛ موجودی عظیم با سری اختاپوس‌مانند که بعد از حضور در داستان‌های لاوکرفت، به‌دلیل ویژگی‌های خاص و جالب خود توانست به شهرت بالایی برسد و بعدها در فیلم‌های سینمایی و بازی‌های ویدیویی مختلفی هم شاهد حضور او بودیم. این موجود درکنار بعضی ویژگی‌های دیگر نوشته‌های لاوکرفت باعث خلق زیرمجموعه‌ای از ژانر وحشت به‌نام وحشت لاوکرفتی (Lovecraftian Horror) شد؛ زیرمجموعه‌ای که حال و هوای آن بارها در فیلم‌ها و بازی‌ها مشاهده شده است، از بازی‌های گرفته از خود دنیای لاوکرفت مثل Call of Cthulhu تا آثار دیگری که از اتمسفر و شکل و شمایل لاوکرفتی برخوردار بوده‌اند، مثل Bloodborne محصول فرام‌سافتور.

لاوکرفت

رمان گرافیکی لاوکرفت

فیلمنامه‌ی لاوکرفت اثری است از فیل هی و مت مانفردی؛ تیم دونفره‌ای که پیش از این روی فیلمنامه‌هایی مثل Aeon Flux و Ride Along کار کرده بودند. کارین کوساما، کارگردان The Invitation، Aeon Flux و Destroyer هم تهیه‌کننده‌ی فیلم خواهد بود.

طبق شنیده‌ها، بنیاف و وایس از سال‌ها قبل منتظر ساخت چنین اثری بوده‌اند و در این مدت مذاکرات زیادی با شرکت برادران وارنر و مسئولان آن از جمله کورتنی ولنتی و توبی امریک داشته‌اند. در همان روزهای بحث و گفت‌وگو با وارنر هم بود که این دو به ساخت سریال بازی تاج و تخت ادامه می‌دادند و موفق شدند یکی از پربیننده‌ترین آثار تلویزیونی تاریخ را براساس کتاب‌های جرج آر آر مارتین تولید کنند.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده