نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱

گروه‌ بندی مسابقات ONE Esports Dota 2 World Pro Invitational Singapore مشخص شد

برگزارکنندگان مسابقات ONE Esports Dota 2 World Pro Invitational Singapore از نحوه‌ی قرارگیری تیم‌ها در مرحله‌ی گروهی این رویداد رونمایی کردند.

حالا که پرونده‌ی مرحله‌ی مقدماتی دومین رویدادهای ماینور/میجور فصل ۲۰-۲۰۱۹ بازی Dota 2 بسته شده است، تیم‌ها می‌توانند روی یکی از بزرگ‌ترین تورنمنت‌های فاقد امتیاز Dota Pro Circuit چند سال اخیر تمرکز کنند. مسابقات One Esports World Pro Invitational از اواسط هفته‌ی آینده کارش را آغاز می‌کند. با اینکه این تورنمنت هیچ امتیازی را برای راه‌یابی به مسابقات اینترنشنال آتی در اختیار تیم‌ها نمی‌گذارد، اما دارای جایزه‌ی نقدی ۵۰۰ هزار دلاری است که بین ۱۲ تیم حاضر تقسیم می‌شود. طبیعتاً بهترین تیم‌های جهان در این رویداد حاضر می‌شوند تا شانس خود را امتحان کنند. دراین‌میان، طرفداران می‌توانند با مراجعه به استادیوم سرپوشیده‌ی سنگاپور به صورت زنده به تماشای بازی‌ها بپردازند.

مطابق تازه‌ترین اخبار مسابقات، درحالی‌که زمان زیادی به آغاز ONE Esports Dota 2 World Pro Invitational Singapore باقی نمانده است، برگزارکنندگان مسابقات از نحوه‌ی قرارگیری تیم‌ها در مرحله‌ی گروهی این رویداد بزرگ پرده برداشتند. همان‌طور که انتظار می‌رفت، دوازده تیم حاضر در این رویداد به دو گروه تقسیم می‌شوند که در هر گروه شاهد ۶ تیم هستیم. تیم‌های هر دو گروه در ادامه‌ی مطلب قابل مشاهده است.

گروه اولگروه دوم
Team SecretAlliancePSG.LGDEvil Geniuses
TNC PredatorJ.StormTeam LiquidGambit Esports
Virtus.proTeam AsterVici GamingNatus Vincere

در گروه اول تیم‌های TNC Predator ،Team Aster ،Virtus.Pro ،J.Storm ،Alliance و Team Secret تعیین می‌کنند که کدام یک از آن‌ها به براکت بالایی مرحله‌ی اصلی صعود خواهد کرد. اگر بخواهیم بر اساس عملکرد آن‌ها در رویدادهای اخیر رای صادر کنیم، در این گروه سه تیم برجسته وجود دارد که از شانس بیشتری برای پیروزی برخوردار هستند. غول منطقه‌ی جنوب‌شرقی آسیا یعنی TNC Predator یکی از این تیم‌ها است که چند هفته پیش جام قهرمانی نخستین رویداد میجور این فصل را بالای سر برد. بااین‌حال، در پچ تازه عملکرد آن‌ها در مرحله‌ی مقدماتی مسابقات WePlay! Bukovel Minor و DreamLeague Season 13 Major امیدوارکننده به نظر نمی‌رسید. درواقع، آن‌ها به‌سختی توانستند تا به رویداد دارای امتیاز Dota Pro Circuit بعدی راه یابند. در آن سو نام تیم سیکرت در این گروه دیده می‌شود که پس از پایان مسابقات The International 9 تصمیم به استراحت گرفت. بااینکه این تیم مدت‌ها از رقابت‌ها دور بود، اما در مرحله‌ی مقدماتی دومین رویدادهای ماینور/میجور فصل با چالش‌های زیادی مواجه نشد. بدیهی است که آن‌ها شانس بسیار زیادی برای پیروزی در این گروه دارند. در نهایت ما تیم الاینس را داریم که یکی از تیم‌های باثبات ماه‌های گذشته بوده است. آن‌ها ثابت کرده‌اند که می‌توانند از پس تیم‌های بزرگ بربیایند، اما بااین‌حال این بزرگ‌ترین چالشی خواهد بود که این تیم تابه‌حال با آن مواجه بوده است.

برخلاف اولین گروه، گروه دومِ مسابقات بسیار مرگبار به نظر می‌رسد. در نگاه اول، تمام تیم‌ها شانس پیروزی در این تورنمنت را دارند. بااین‌حال، تیم‌های Vici Gaming ،Team Liquid و Evil Geniuses احتمالاً رقبای اصلی این گروه خواهند بود. شاید برخی از افراد بگویند که تیم PSG.LGD نیز باید در این لیست قرار بگیرد، اما این تیم از زمان بسته‌شدن پرونده‌ی مسابقات اینترنشنال 9 اقدام شگرفی انجام نداده است. درواقع آن‌ها در مرحله‌ی مقدماتی ماینور/میجور آتی شرکت کردند، اما خیلی زود از گردونه‌ی رقابت‌ها خارج شدند و میجور بعدی را از دست دادند. تیم‌های وی‌ چی گیمینگ و تیم لیکوئید در یکی دو ماه اخیر، بازی‌های بسیار خوبی به نمایش گذاشتند. اروپایی‌ها شروع ضعیفی در این فصل داشتند، ولی عملکرد آن‌ها از آن زمان دائماً بهبود یافته است. در آن سو، غول‌های چینی چند سالی است که بر دنیای Dota 2 تسلط دارند. بااینکه آن‌ها در بسیاری از رویدادها به قهرمانی دست نمی‌یابند، اما همیشه موفق به ایستادن در یک جایگاه خوب می‌شوند. تیم Evil Geniuses نیز به‌واسطه‌ی ترکیب فعلی خود از تیم‌های برجسته‌ی گروه دوم به‌شمار می‌آید. تا اینجا همه چیز در مورد این تیم خوب به نظر می‌رسد، اما آن‌ها هنوز با چالش‌های بزرگی روبه‌رو نشده‌اند و این تورنمنت آزمونی عالی برای آن‌ها است که ببینند آیا با ترکیب تازه از پس سایر تیم‌های بزرگ برمی‌آیند یا تغییرات اخیر نتیجه‌ی مطلوبی نداشته است. بااین‌وجود، نباید دو تیم Natus Vincere و Gambit Esports از منطقه‌ی CIS یا کشورهای مستقل مشترک المنافع را از یاد برد. هر دو آن‌ها اخیراً بسیار عالی ظاهر شدند؛ بنابراین آن‌ها حتی قادر به غلبه بر قدرتمندترین تیم‌های گروه دوم نیز هستند.

مسابقات ONE Esports Dota 2 World Pro Invitational Singapore

مسابقات ONE Esports Dota 2 World Pro Invitational Singapore در بازه‌ی زمانی ۲۶ آذر تا ۱ دی (۱۷ تا ۲۲ دسامبر) در کشور سنگاپور برگزار خواهد شد. فراموش نکنید که دیدارهای این رویداد را تماشا کنید؛ زیرا مبارزات تیم‌ها برای فتح جام بسیار حماسی خواهد بود. برگزارکنندگان مسابقات تابه‌حال از نحوه‌ی برگزاری مرحله‌ی گروهی و اصلی رونمایی نکرده‌اند، اما احتمالاً در مرحله‌ی گروهی شاهد حذف دو تیم قعرنشین هر گروه و صعود چهار تیم به مرحله‌ی اصلی باشیم که در دو براکت بالایی و پایینی رودرروی هم قرار می‌گیرند. شما می‌توانید سایر اخبار مربوط‌به مسابقات بازی دوتا 2 را در «صفحه‌ی اختصاصی» آن مطالعه کنید و در صورت تمایل نظرات خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع Liquipedia ESTNN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده