// پنجشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۳

تصاویر کارت گرافیک Radeon RX 5500 XT THICC II با برند XFX منتشر شد

شرکت XFX علاوه‌بر انتشار تصاویر کارت گرافیک Radeon RX 5500 XT THICC II با برند خود، قیمت آن را نیز برای فروش اعلام کرد.

طبق جدیدترین اخبار سخت‌افزار، دومین مدل از کارت گرافیک Radeon RX 5500 XT THICC II که از طراحی کاستوم بهره می‌برد و برند XFX را یدک می‌کشد، برای فروش در وب‌سایت آمازون قرار داده شده است و دارای قیمتی تقریبا نزدیک به مدل قبلی یعنی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 5500 XT NITRO است. دومین کارت از سری Radeon RX 5500 XT که دارای طراحی کاستوم است، دارای ۸ گیگابایت حافظه از نوع GDDR6 و طراحی بدنه از نوع THICC است که پیش‌تر در سری Radeon RX 5700 با برند XFX شاهد آن بوده‌ایم.

کارت گرافیک XFX Radeon RX 5500 XT THICC II

پیش‌تر بود که شاهد عرضه کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 5500 XT NITRO با قیمت ۲۵۹.۹۹ دلار بودیم. حالا مدل Radeon RX 5500 XT THICC II با برند XFX را می‌توان با ۳۰ دلار کمتر یعنی به قیمت ۲۲۹.۹۹ دلار تهیه کرد که از نظر طراحی هم نسبت‌به مدل قبلی از سیستم خنک کنندگی تقریبا بهتری بهره می‌برد. می‌توانید در طول مطلب تصاویر این کارت گرافیک را مشاهده کنید.

از جمله‌ی مشخصات این کارت می‌توان به ۱۴۰۸ پردازنده‌ی استریم، حافظه‌ی VRAM از نوع GDDR6 به میزان ۸ گیگابایت، واسط باس ۱۲۸ بیتی و توانایی انتقال اطلاعات در پهنای باندی به میزان ۲۲۴ گیگابایت بر ثانیه، اشاره کرد. این کارت همچنین از دو اسلات بهره می‌برد و به‌صورت تمام مشکی ساخته شده است. سیستم خنک‌‌کنندگی این کارت گرافیک نیز از دو عدد فن ۱۰۰ میلی‌متری و تکنولوژی ZeroDB بهره می‌برد. این تکنولوژی به این معنا است که اگر دمای کارت کمتر از درجه‌ای خاص باشد، فن‌ها شروع به چرخش نمی‌کنند و تنها در دماهای بالاتر روشن خواهند شد.

کارت گرافیک XFX Radeon RX 5500 XT THICC II

صفحه پشتی کارت نیز به رنگ مشکی طراحی شده است و همچنین لوگوی بزرگ XFX روی آن خودنمایی می‌کند. پورت‌های کارت هم شامل دو عدد پورت DVI، یک عدد پورت Display و یک عدد پورت HDMI است. بلاک انتقال حرارت کارت از جنس آلومینیوم است و از چندین لوله انتقال حرارت مسی با قطر ۶ میلی‌متر بهره می‌برد. از جمله‌ی مشخصات باقی‌مانده از کارت گرافیک XFX Radeon RX 5500 XT THICC II نیز می‌توان به کانکتور ۸ پینی برای تغذیه، بُرد PCB از نوع کاستوم و اورکلاک شدن کارت در کارخانه، اشاره کرد.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده