// چهار شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۹

MSI از نسخه سفارشی کارت های گرافیک سری RX 5500 رونمایی کرد

اطلاعات مربوط‌به نسخه‌ی سفارشی کارت‌های گرافیک سری RX 5500 شرکت ام‌اس‌آی به‌تازگی منتشر شده است.

با گذشت یک هفته از رونمایی کارت‌های گرافیک Radeon RX 5500 XT توسط شرکت AMD، روز گذشته شرکت MSI از دو مدل سفارشی شده‌ی این محصول رونمایی کرده است. 

سری RX 5500 شرکت AMD در دو نسخه‌ی متفاوت و مجهز به حافظه‌ی ۴ گیگابایتی و ۸ گیگابایتی عرضه خواهند شد. محصولات هر دو خط تولید نیز دارای ۱۴۰۸ هسته‌ی پردازشی RDNA و حافظه‌ی ۱۲۸ بیتی خواهند بود. البته گفته شده که مدل Radeon RX 5500 یک محصول OEM است و تنها توسط شرکت AMD و به شکل نسخه‌ی مرجع عرضه خواهد شد. 

براساس آمار و اطلاعاتی که در فضای مجازی منتشر شده، شرکت ام‌اس‌آی در نظر دارد تا کارت‌های سفارشی MSI Radeon 5500 XT را به‌عنوان نسخه‌ی بهبود یافته و با سرعت کلاک ۱۸۴۵ مگاهرتز روانه‌ی بازار کند. البته سرعت کلاک پایه‌ی کارت‌های گرافیک سری RX 5500 نسبت به برادر بزرگ‌تر خود بسیار پایین‌تر خواهد بود.

این محصول که به‌گفته‌ی مسئولان شرکت ام‌اس‌آی یک کارت گرافیک رده‌ی گیمینگ به شما می‌آید، قابلیت بوست و افزایش سرعت تا ۱۹۰۵ مگاهرتز را هم خواهد داشت. 

ظاهرا از لحاظ سرعت مرجع حافظه در این محصول بهبود یافته تغییری ایجاد نشده و همچنان با سرعت پایه‌ی 14Gbps بر ثانیه عرضه می‌شوند. البته با در نظر گرفتن این موضوع که تمایل شرکت‌های تولید کننده در امر اورکلاک حافظه‌ی نسخه‌ی مرجع کارت‌های گرافیک بسیار کاهش یافته، این مورد تعجب‌آور نخواهد بود. 

تمام کارت‌های Radeon 5500 XT به ۸ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 مجهز هستند و قابلیت پشتیبانی از فناوری PCIe 4.0 را خواهند داشت.


منبع Tomshardware
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده