نویسنده: مهرداد داودی
// چهار شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

رئیس پلیس فتا از دستگیری فروشنده کلاهبردار بازی های ویدیویی خبر داد

رئیس پلیس فتا تهران از دستگیری فروشنده کلاهبرداری که به بهانه فروش بازی های ویدیویی از کاربران سواستفاده کرده است، خبر داد.

بنابر جدیدترین اخبار بازی در ایران؛ رئیس پلیس فتا تهران اخیرا خبری مبنی بر دستگیری شخصی محکوم به کلاهبرداری در زمینه بازی‌های ویدیویی منتشر کرده است. شخص مذکور گویا به بهانه‌ی فروش بازی‌های ویدیویی اطلاعات حساب بانکی افراد را سرقت و دست به خالی کردن حساب بانکی ایشان زده است. سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتا تهران در باب اتفاق مذکور به قرار زیر سخن گفته است:

شاکی [که] جوانی ۱۸ ساله [بود] مدعی [شد] که: «در شبکه اجتماعی اینستاگرام با صفحه‌ای که بازی‌های ویدیویی را می‌فروخت، آشنا شدم. تصمیم گرفتم یکی از بازی‌های صفحه را بخرم و درخواست خرید کردم. ادمین کانال لینکی برای من فرستاد و پیام داد که فقط از طریق این لینک می‌توانید مبلغ خرید را واریز کنید و سپس درگاه بانک بر روی صفحه باز شد و بعد از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی‌ام در صفحه درگاه بانک، عملیات ناموفق بود و من نتوانستم بازی را خرید کنم.»

کاظمی در ادامه به این قرار روایت کرد:

شاکی ادامه داد: بعد از گذشت یک روز پیامی دریافت کردم و متوجه شدم مبلغ ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال از حساب بانکی‌ام برداشت شده است و بلافاصله به بانک مراجعه کردم و مطلع شدم که درگاه بانک جعلی بوده و مدیر کانال جعلی از حسابم پول برداشت کرده است.

فیشینگ

وی افزود:

شناسایی و بررسی موضوع در دستور کار تیمی از ماموران تخصصی پلیس فتا گرفت و ماموران موفق شدند در تحقیقات پلیسی جوانی ۲۵ ساله ساکن تهران حوالی خیابان ناصرخسرو را شناسایی کنند. نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و دستور بازداشت این متهم اخذ شد.

سرهنگ تورج کاظمی در باب واکنش متهم گفت:

متهم که در ابتدا منکر بزه انتسابی بود، با مشاهده مدارک جمع آوری شده، به جرم ارتکابی اقرار و اظهار داشت [که] از عدم دقت و بی اطلاعی بعضی از کاربران فضای مجازی سوء استفاده می‌کرده است و با ساخت درگاه جعلی بانک به محض ثبت اطلاعات بانکی توسط کاربران در فضای مجازی، اطلاعات وارده شده را سرقت و در فرصت مناسبی مبالغی از حساب بانکی کاربران بر می‌داشته است.

رئیس پلیس فتا تهران در نهایت در پیشنهادی به کاربران گفت:

برای خرید از سایت‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند، استفاده کنند.

شما کاربران زومجی درباره پدیده فیشینگ چه نظری دارید؟ آیا تاکنون با چنین وضعیتی مواجه شده‌اید؟


منبع خبر فوری
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده