نویسنده: حسین صدری
// سه شنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۱

بازی Final Fantasy VII Remake یک سال در انحصار پلی استیشن خواهد بود

با عوض شدن کاور بازی Final Fantasy VII Remake، مشخص شد که این بازی یک انحصاری زمانی برای کنسول سونی است و یک سال بعد ممکن است برای دیگر پلتفرم‌ها هم عرضه شود.

زمانی که بازی Final Fantasy VII Remake در سال ۲۰۱۵ معرفی شد گفته می‌شد که این بازی قرار است ابتدا برای پلی استیشن 4 منتشر شود. چندی پیش شرکت ناشر این بازی یعنی اسکوئر انیکس (Square Enix) در بیانیه‌ای درباره‌ی این بازی گفت: «در حال حاضر برنامه‌ای برای دیگر پلتفرم‌ها نداریم.» این بیانیه باعث شد عده‌ی زیادی گمان کنند این بازی قرار است یک انحصاری زمانی برای کنسول پلی استیشن 4 باشد. این مسئله باعث اختلاف نظرهای مختلفی شد و عده‌ی زیادی از طرفداران گیج شده بودند و نمی‌دانستند این بازی قرار است برای دیگر پلتفرم‌ها هم عرضه شود یا نه. اما حالا به‌صورت رسمی می‌دانیم که نسخه‌ی ریمیک بازی فاینال فانتزی قرار است به‌صورت قطعی برای دیگر پلتفرم‌ها هم عرضه شود. اما به مدت یک سال فقط روی پلی استیشن در دسترس است.

اسکوئر انیکس کاور بازی جدید را در سپتامبر امسال معرفی کرد؛ کاوری که برای عده‌ی زیادی از طرفداران یادآور کاور نمادین بازی اصلی بود و بسیاری از آن‌ها با آن خاطره داشتند. این باکس آرت حالا آپدیت شده و در گوشه‌ی آن یک یادآوری کوچک هست. این بازی قرار است تا یک سال پس از عرضه‌ی نسخه‌ی پلی استیشن 4 در ۳ مارس ۲۰۲۰ (۱۳ اسفند ۱۳۹۸) به صورت انحصاری فقط روی کنسول سونی در دسترس باشد. این مسئله نشان می‌دهد صاحبان کنسول سونی برای یک سال به این بازی دسترسی انحصاری دارند و حتی هنوز به‌صورت رسمی تایید نشده که بازی قرار است بعد از این یک سال برای کدام پلتفرم‌ها عرضه شود.

Final Fantasy VII Remake

اینکه سونی با شرکت سازنده‌ی بازی قرارداد انحصار زمانی بسته، چیز چندان تازه‌ای نیست. پیشتر هم بازی‌هایی چون Rise of the Tomb Raider با مایکروسافت قرارداد انحصاری زمانی داشتند و صاحبان کنسول پلی استیشن به مدت یک سال از دسترسی به این بازی محروم بودند. به نظر می‌رسد انتخاب نسخه‌ی ریمیک بازی Final Fantasy VII برای سونی انتخاب خوبی است؛ چرا که مدت بسیار زیادی بود که همه انتظار عرضه‌ی این بازی را می‌کشیدند و با توجه به تاریخچه‌ای که این بازی روی اولین کنسول پلی استیشن داشته، جالب است که نسخه‌ی ریمیک آن مجددا روی این کنسول انحصاری شود.

بدون شک دیدن عملکرد بازی روی ایکس باکس وان هم دیدنی خواهد بود؛ خصوصا حالا که می‌دانیم کنسول‌های ایکس باکس اسکارلت و پلی استیشن 5 هم در آن موقع عرضه شده‌اند. بازی Final Fantasy VII Remake قرار است در ۳ مارس ۲۰۲۰ یا همان ۱۳ اسفند ۹۸ به‌صورت انحصار زمانی برای پلی استیشن 4 عرضه شود و شما می‌توانید از همین حالا برای پیش‌خرید کردن آن اقدام کنید.

نظر شما درباره‌ی این بازی چیست؟ آیا انحصاری زمانی بودن آن را امر درستی می‌دانید؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده