نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۷

طراحی احتمالی کنترلرهای پلی استیشن 5 مشخص شد

اولین تصاویر طراحی شده از ظاهر کنترلرهای DualShock 5 بر اساس اطلاعات و طرح‌های لو رفته منتشر شدند.

وبسایت LetsGoDigital که سابقه انتشار رندرهایی از کیت توسعه‌ی کنسول پلی استیشن 5، نینتندو سوییچ VR و چندین دستگاه دیگر را (براساس تصاویر و پتنت‌های منتشر شده از آن‌ها) در کارنامه دارد، این بار به پیشبینی ظاهر کنترلرهای DualShock 5 بر اساس طرح‌ها و اطلاعات فاش شده پرداخته است.

طراحی کلی این تصویر، بیشتر از پتنت جدیدی که اخیراً توسط سونی منتشر شد الگوبرداری کرده است. هفته‌ی گذشته پتنت جدیدی از کنترلرهای کنسول پلی استیشن 5 به ثبت رسید که به تکنولوژی جدید سونی، در فراهم کردن امکان کنترل دسته‌های DualShock 5 توسط چند کاربر به صورت همزمان اشاره می‌کرد.

هدف اصلی این تکنولوژی، اشتراک بخشی از دستورات مورد نیاز برای کنترل بازی توسط یک بازیکن با بازیکن دیگر است. این ویژگی، در مقایسه با فناوری مشابه Share Play در کنترلرهای پلی استیشن 4، پیشرفت قابل توجهی به شمار می‌رود. در واقع، تفاوت اصلی این دو قابلیت، امکان فراهم کردن یک سرور ابری برای ترکیب دستورات ورودی در مقیاسی بزرگ‌تر از آن‌ چیزی است که هم‌اکنون در کنترلرهای DualShock 4 شاهد آن هستیم.

طراحی ارتقاء یافته‌ی کنترلرهای جدید پلی استیشن امکان واگذاری برخی از کارکردها یا کلیدهای یک کنترلر را برای کاربرانی که به هر دلیلی دچار ناتوانی هستند، فراهم خواهد کرد که از این منظر، ویژگی کاربردی و مفیدی به نظر می‌رسد.

با این حال، هنوز به طور صریح اعلام نشده که این ویژگی قطعاً در PS5 یا کنترلرهای آن وجود خواهد داشت. LetsGoDigital بر اساس آن‌چه که تا کنون از کنترلرهای DualShock 5 می‌دانیم، اقدام به طراحی ظاهر این دسته‌ها و انتشار تصاویر زیر کرده است.

طرح احتمالی پلی استیشن 5 / PS5

طرح احتمالی پلی استیشن 5 / PS5

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی ظاهر احتمالی کنترلرهای جدید سونی چیست؟


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده