نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۵

تصویر جدیدی از کیت توسعه و کنترلرهای پلی استیشن 5 فاش شده است

کنترلرهای پلی‌استیشن 5 برای اولین‌بار در تصویر جدیدی که توسط یکی از فعالان اخبار اینترنتی در اکانت توییتر خود منتشر شده، دیده شدند. شایعه‌ی ساخت نسخه‌ی بازسازی شده‌ی بازی Demons Souls قوت گرفت.

AllGamesDelta، یکی از کاربران فعال در زمینه‌ی اخبار اینترنتی است که ظاهراً تصویر موثقی از کیت توسعه‌ی کنسول جدید پلی‌استیشن ۵ را ازطریق یکی از توسعه‌دهندگان ناشناس سونی دریافت و در حساب کاربری خود منتشر کرده است. طرح ظاهری کنسول جدید پلی‌استیشن، در ادامه‌ی تصاویری که قبلاً هم توسط خود سونی تأیید شده بود، حالت V شکلِ کیت توسعه‌ی این دستگاه را تأیید می‌کند.

 

Playstation 5

باتوجه‌به تصاویر و طرح‌هایی که اوایل این ماه، طراحی کلی کنترلرهای کنسول PS5 را فاش کردند، می‌توان به جرأت ادعا کرد که کنترلری که روی کنسول سمت راستی تصویر بالا قرار دارد، همان DualShock 5 است. در طرح‌های ساده‌ای که توسط خود سونی فاش شده بود، تغییر چندانی در ساختار دسته‌های جدید DualShock به چشم نمی‌خورد؛ و تنها تفاوت‌های قابل ذکر آن، به حذف لایت بار، یا نوار نورانی پشت دسته و تعبیه‌ی یک میکروفون in-built در ساختار آن محدود می‌شوند.

تاکنون تصاویر زیادی از کیت توسعه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۵ منتشر شده است اما به نظر می‌رسد که این تصویر، بهترین و واضح‌ترین نمونه در میان آن‌ها است. ظاهراً این تصویر ازطریق یکی از توسعه‌ دهندگان سونی به دست این کاربر توییتر رسیده است.

اما از کنسول‌های جدید پلی‌استیشن ۵ چه انتظاری داریم؟ تاکنون، Bluepoint یکی از استودیوهایی بوده که بنا به اعلام رسمی خود، بازی بعدی خود را به‌صورت انحصاری برای کنسول PS5 خواهد ساخت. موضوع دیگری که تایید شد، امکاناتِ رهگیری پرتو (ray tracing) به‌صورت شتاب‌دهنده‌ی سخت‌افزاری در هسته‌ی گرافیکی PS5 است که معاون ارشد استودیوی EA، لورا میله مثالی از چگونگی بکارگیری این تکنیک را خصوصا در پردازشِ واقع‌گرایانه‌ترِ سایه‌های تماسی (AO) و سایه‌های تولید شده با رهگیریِ پرتو عنوان کرد. نسل جدید کنسول‌های سونی، در تاریخ نامعلومی از تعطیلات سال ۲۰۲۰ و همزمان با رقیب خود از مایکروسافت معرفی خواهد شد.

اما یکی دیگر از نکات هیجان انگیز این تصویر، تشخیص عبارت «Demons Souls prototype» روی نمایشگر کوچک کیت توسعه‌ی PS5 است. به نظر می‌رسد که شایعه‌ی ساخت نسخه‌ی بازسازی شده‌ی بازی Demons Souls که اخیراً هم اخبار مربوط‌به آن را منتشر کردیم، بیش‌ازپیش به واقعیت نزدیک شده است.


منبع gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده