نویسنده: نیما احمدی
// پنجشنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۲

۴۰ تا ۵۰ درصد فروش شرکت تیک تو از پلتفرم پی سی حاصل می‌شود

به گفته مدیرعامل Take-Two، پلتفرم پی سی سهمی ۴۰ تا ۵۰ درصدی از فروش بازی‌های این شرکت را به خود اختصاص داده است و با آسان‌تر شدن دسترسی به سخت‌افزار این روند ادامه پیدا می‌کند.

شاید باور این موضوع سخت باشد، اما زمانی بود که اکوسیستم کامپیوتر و کنسول جدا از یکدیگر به حساب می‌آمدند. معمولاً بازی‌هایی که برای یکی از آن‌ها ساخته می‌شدند به صورت اختصاصی برای نقاط ضعف و قدرت آن اکوسیستم طراحی شده بودند. حال، این موانع با نزدیک شدن کنسول‌های خانگی به کامپیوترها تقریباً از بین رفته‌اند و همینطور دسترسی به کامپیوترهای گیمینگ نیز بسیار ساده‌تر شده است. این موضوع زمانی آشکار می‌شود که چگونگی تغییر فروش ناشرانی مانند تیک-تو اینتراکتیو را بررسی می‌کنید.

استراوس زلنیک

استراوس زلنیک، مدیرعامل Take-Two Interactive

استراوس زلنیک، مدیرعامل تیک-تو اینتراکتیو در مصاحبه‌ای با گیم اینداستری اعلام کرد که امروزه تقریباً نیمی از میزان فروش بازی‌ها از نسخه‌های پی‌سی تأمین می‌شود. به همین دلیل روز به روز سخت‌افزارها با شباهت بیشتری به هم طراحی می‌شوند.

زلنیک در ادامه گفت:

دنیا تغییر کرده است. زمانی که برای کنسول‌ها بازی را منتشر می‌کنیم، نسخه‌ی کامپیوتر آن می‌تواند سهمی به اندازه ۴۰ یا ۵۰ درصد از درآمد را شکل دهد. ۱۰ سال پیش، این عدد ۱ یا ۲ درصد بود. قطعاً دنیا در حال تغییر است. سیستم بسته گذشته در حال تبدیل شدن به یک سیستم بدون محدودیت است.

وی در ادامه گفت که در حال حاضر سخت‌افزارها وابستگی کمتری به نرم‌افزار دارند و بیشتر نقش سخت‌افزار را ایفا می‌کنند که این موضوع، خبر خوبی برای آن‌ها محسوب می‌شود.

با گذر زمان، رایانه‌های شخصی محبوبیت بیشتری کسب کرده‌اند و نسبت به گذشته به ابزاری اساسی تبدیل شده‌اند. بدون شک با آسان‌تر شدن دسترسی به سخت‌افزارها و بیشتر شدن اعتماد توسعه‌دهندگان به این پلتفرم، این موضوع ادامه پیدا خواهد کرد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده