نویسنده: میلاد فاطمی
// جمعه, ۱۷ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

ساخت بازی برای پلی استیشن 5 آسان‌تر از کنسول های قبلی است

باتوجه به واکنش‌های توسعه دهندگان و ناشران به سخت افزار کنسول پلی استیشن 5، به‌نظر می‌رسد ساخت بازی برای این پلتفرم نسبت به کنسول‌های قبلی پلی استیشن آسان‌تر است.

هرچه زمان می‌گذرد، بحث سر کنسول‌های نسل آینده و مشخصات آنها بیشتر می‌شود. یکی از فاکتورهای اصلی در موفقیت یک کنسول، آثاری است که برای آن تولید و عرضه می‌شوند؛ هرچه سخت افزار و پردازنده کنسول مدنظر از پیچیدگی کمتری برخوردار باشد، بازی‌سازان راحت‌تر بازی‌های متنوعی برای آن خلق می‌کنند. اگر به یاد داشته باشید، سونی در کنسول نسل هفتم خود یعنی پلی استیشن 3 سیاست عجیبی را اتخاذ کرد و باعث شد تا مدت‌ها استفاده بهینه از سخت افزار آن برای اکثر توسعه دهندگان به امری سخت تبدیل شود. همین اقدام نیز باعث شد فهرست بازی‌های ساخته شده برای این کنسول به‌مراتب ضعیف‌تر و کم‌تر از ایکس باکس 360 باشد و جنگ بر سلطه نسل هفتم را کنسول ردموندی‌ها پیروز شود. سونی از شکست خود درس گرفت و کنسول پلی استیشن 4 با پردازنده مشابه پی سی توانست دوباره در نگاه توسعه دهدنگان محبوب تلقی گردد و بازی‌های فراوان و باکیفیتی برای این پلتفرم روانه بازار شوند.

باتوجه به اطلاعات منتشر شده، به‌نظر می‌رسد سونی با استفاده از پردازنده AMD Zen 2 در پلی استیشن 5 بازهم قرار است رویه پلی اسیتشن 4 را ادامه دهد و راه را برای بازی‌سازان به‌منظور تولید اثار بزرگ و فراوان باز کند. در همین رابطه و در جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی، جیم رایان، مدیرعامل پلی استیشن، در مصاحبه‌ای با GamesIndustry اعتراف کرد که توسعه دهندگان و ناشران واکنش‌های مثبتی به کنسول پلی استیشن 5 داشته‌اند و نتایج به‌دست آمده نشان‌دهنده راحتی طراحی بازی در این کنسول است:

یکی از دلایلی که باعث می‌شود نسبت به آینده خوش‌بین باشم، صحبت‌هایی است که بازی‌سازان و ناشران زیادی درمورد پلی استیشن 5 می‌کنند. طبق گفته آنها کدنویسی و طراحی بازی برای این کنسول نسبت به کنسول‌های سابق پلی استیشن به‌مراتب راحت‌تر شده است.

هنوز اطلاعات دقیق و کاملی از فهرست بازی‌هایی که قرار است در روز اول عرضه کنسول پلی استیشن 5 و همزمان با آن منتشر شوند، اعلام نشده است. باید منتظر ماند و دید طی ماه‌های آینده و با نزدیک شدن به زمان عرضه این کنسول، سونی با این فهرست چه شگفتی‌هایی برای ما تدارک دیده است. لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده