نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۱۷ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۹

10 فیلم مهمی که پیش از اکران لغو شده‌اند

به مناسبت لغو اکران فیلم The Hunt، در این مقاله قرار است ۱۰ فیلمی را معرفی کنیم که پیش از شروع اکران، لغو شده‌اند. با زومجی همراه باشید.

پس از یک سلسله حوادث تیر اندازی در آمریکا که باعث مرگ افراد زیادی شده بود، شرکت یونیورسال پیکچرز و استودیوی فیلمسازی بلوم هاوس (Blumhouse) تصمیم گرفتند تا اکران فیلم The Hunt را لغو کنند. این فیلم توسط بلوم‌هاوس تولید شده بود که پیش از این شاهد ساخت مجموعه فیلم‌هایی چون فیلم The Purge و فیلم Paranormal Activity شناخته می‌شود و طی سال‌های اخیر مجموعه‌هایی چون فیلم Halloween و فیلم The Invisible Man را بازسازی کرده بودند. علاوه‌بر این، Blumhouse آثار تحسین شده‌ای مثل فیلم Get Out و فیلم Us را نیز تولید و منتشر کرده است. حال در ماه مرداد امسال، اکران فیلم The Hunt که عواملی مثل دیمون لیندلوف و نیک کیوز، نویسندگان و سازندگان سریال The Leftovers و سریال Lost، در پشت آن قرار داشتند، لغو شد و شاید در آینده و یک روزی شاهد اکران یا نمایش خانگی آن باشیم.

فیلم The Hunt تنها فیلمی نیست که طی این مدت لغو شده و مدتی پیش نتفلیکس به علت مشکل حقوق ساخت مجبور شد فیلم جدید و مشترکش با الکساندر پین را لغو کند که مدس میکلسن قرار بود نقش اصلی این فیلم را بازی کند. فیلم شکار و فیلم بدون نام الکساندر پین تنها فیلم‌هایی نیستند که پیش از اکران و حتی ساخت، لغو شده‌اند و در این مقاله قرار است ۱۰ فیلمی را معرفی کنیم که پیش از ساخت و اکران، لغو شده‌ بودند و در ادامه به‌دلیل لغو این فیلم‌ها نیز خواهیم پرداخت. در ادامه با زومجی همراه باشید.

فیلم Ten Things I Hate About Life

Ten Things I Hate About Life

مراحل فیلم‌برداری فیلم Ten Things I Hate About Life به علت بارداری ایوان ریچل وود متوقف شد

فیلم Ten Things I Hate About Life اقتباسی از یک فیلم کمدی عاشقانه به همین نام بود که فیلم اصلی با بازی بازیگرانی چون جولیا استایلز، هیث لجر و جوزف گوردون لویت در سال ۱۹۹۹ اکران شده بود و پیش از ریبوت آن یک سریال ناموفق هم در سال ۲۰۰۹ از آن تولید و در ادامه و تنها پس از ساخت یک فصل از آن لغو شده بود. در سال ۲۰۱۲ پیش تولید ریبوت این فیلم آغاز شد و در ابتدا هایلی اتول قرار بود نقش اصلی فیلم را بازی کند، اما در ادامه ایوان ریچل وود جانشین او شد و پس از آن توماس مک دونل به او در این فیلم پیوست. مراحل فیلم‌برداری این فیلم از ماه دسامبر ۲۰۱۲ در لس آنجلس آغاز، اما تنها دو ماه بعد و در ماه فوریه ۲۰۱۳ گری اسمیت اعلام کرد که دیگر تهیه کننده فیلم نیست. شرکت سازنده فیلم هیچگاه دلیل جدایی اسمیت را اعلام نکرد و مدتی بعد اعلام شد که به علت باردار شدن ریچل وود مراحل فیلم‌برداری فیلم تا ماه سپتامبر ۲۰۱۳ متوقف شده، اما در ادامه این تاریخ تا ماه نوامبر ۲۰۱۳ نیز عقب افتاد و درنهایت هرگز این فیلم دیگر جلوی دوربین نرفت و رسما مراحل ساخت آن لغو شد. بااین حال، در سال ۲۰۱۴ تهیه کنندگان از ریچل وود برای امتناع از ادامه کار در فیلم درخواست غرامت ۳۰ میلیون دلاری کردند، اما وکلای وود این دادخواست را رد و اظهار داشتند که وود پس از عدم پرداخت از طرف تهیه کنندگان از ادامه حضور در فیلم انصراف داده بوده است.

فیلم A Rainy Day in New York

A Rainy Day in New York

در پی اتهامات اخلاقی به وودی آلن، آمازون اکران فیلم A Rainy Day in New York را لغو کرد

فیلم A Rainy Day in New York جدیدترین فیلم وودی آلن بود که در آن شاهد حضور بازیگرانی چون تیموتی شالامی، ال فانینگ، سلنا گومز و جود لاو بودیم که این فیلم در سال ۲۰۱۷ برای انتشار در آمازون تولید شد که در همان سال و همزمان با موج رسوایی‌های اخلاقی، وودی آلن نیز از این داستان بی‌نصیب نماند و اتهاماتی به او وارد شد. بااین حال، با اینکه مراحل پس از تولید فیلم در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۸ به پایان رسیده بود، اما باتوجه‌به اتهامات رسوایی اخلاقی آلن در سال ۲۰۱۷، آمازون از انتشار این فیلم خودداری و انتشار فیلم را لغو کرد. در فوریه سال ۲۰۱۹، آلن درخواست ۶۸ میلیون دلار غرامت از آمازون برای اینکه نتوانسته به تعهدات قراردادش برای انتشار فیلم پایه بند باشد، کرد و گفت که استودیو به دلایلی مبهم و بی‌اساس تصمیم به لغو اکران فیلم گرفته است. پس از آن و در اردیبهشت امسال آمازون حق اکران فیلم A Rainy Day in New York را به آلن پس داد و در ادامه شاهد اکران این فیلم طی امسال در اروپا بودیم.

فیلم Black Water Transit

Black Water Transit

فیلم Black Water Transit سال‌ها در برزخ بوده و بعید است روزی رسما منتشر شود

فیلم Black Water Transit به‌کارگردانی تونی کی و با بازی بازیگرانی چون لارنس فیشبرن، کارل اربن، استیون درف و آیشا تایلر، در سال ۲۰۰۷ فیلم‌برداری شد، اما مراحل پس از تولید بسیار طولانی را سپری کرد. در اوت سال ۲۰۰۸ لس آنجلس تایمز فاش کرد که کای در ابتدا در نظر داشت تا فیشبرن را به‌عنوان بازیگر اصلی فیلم قرار دهد، اما در ادامه و با فشار تهیه کنندگان به‌خصوص دیوید برگستاین، فیلمنامه فیلم را تغییر داد. گفته می‌شود شرکت تولید کننده فیلم در آستانه ورشکستگی بود و این موضوع باعث کاهش هزینه‌های ساخت فیلم می‌شد. یک نسخه از فیلم Black Water Transit در جشنواره فیلم کن ۲۰۰۹ نمایش داده شد و در ادامه با شرکت Aramid Entertainment برای تکمیل فیلم به توافق رسیدند. بااین حال، در نوامبر ۲۰۰۹، برگستاین و ران توتار به ۱۲۰ میلیون دلار غرامت محکوم شدند. برگستاین و توتار تایید کردند که کای یک نسخه از فیلم را به آن‌ها تحویل داده است، اما اعتقاد داشتند که این نسخه از فیلم غیر قابل انتشار است. با اینکه در سال ۲۰۱۲ حقوق فیلم به شرکت دیگری واگذار شد، اما در سال ۲۰۱۴ توافق شد تا زمان برگزاری دادگاه ورشکستگی حقوق ساخت فیلم به برگستاین دوباره پس داده شود. بااین حال، برگستاین در سال ۲۰۱۸ و به جرم کلاهبرداری به هشت سال زندان محکوم شد و تونی کی هم به سراغ پروژه بعدی خود رفت، اما تکلیف فیلم Black Water Transit هرگز روشن نشد و این فیلم هیچگاه رنگ اکران یا حتی انتشار خانگی را به خود ندید.

فیلم Don

Don's Plum

دی‌کاپریو و مگوایر موانع اصلی عدم انتشار فیلم Don's Plum در آمریکای هستند

فیلم Don's Plum با بازی بازیگرانی چون لئوناردو دی‌کاپریو، کوین کانلی، جنی لویس و توبی مگوایر که اون روزها شاید کمتر شناخته شده بودند، در بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۶ فیلم‌برداری شد. بااین حال، به علت شکایت بازیگران اکران فیلم متوقف شد. این فیلم داستان خوش گذارنی چند نوجوان را نشان می‌داد و دی‌کاپریو و مگوایر اعتقاد داشتند که این فیلم به‌صورت غیر قانونی فیلم‌برداری شده و در ابتدا قرار نبود این فیلم‌ها نمایش داده شود. بااین حال، نمایش فیلم در سینماهای آمریکا و کانادا ممنوع اعلام شد، اما در سال ۲۰۰۱ این فیلم در چند جشنواره از جمله جشنواره فیلم برلین و چند کشور اروپایی به نمایش گذاشته شد. در طی این سال‌ها سازندگان فیلم بارها تلاش کرده‌اند تا دیکا‌پریو یا مگوایر از شکایت خود برای عدم نمایش فیلم در آمریکای شمالی صرف‌نظر کنند، اما این موضوع تنها با سانسور و حذف صحنه‌های مدنظر آن‌ها میسر خواهد شد که تا به امروز نیز این موضوع انجام نشده و این فیلم مدت پیش به‌صورت مجانی در یوتیوب آپلود و منتشر شده بود. بسیاری اعتقاد دارند که دی‌کاپریو و مگوایر بیم این داشتند که نمایش فیلم Don's Plum در آن زمان باعث خدشه‌دار شدن چهره آن‌ها شود و روی آینده بازیگری آن‌ها تاثیر منفی بگذارد.

فیلم Hippie Hippie Shake

Hippie Hippie Shake

با وجود تلاش‌های زیاد، فیلم Hippie Hippie Shake هرکز اکران یا در شبکه خانگی منتشر نشد

فیلم Hippie Hippie Shake داستان عاشقانه ریچارد نویل، ناشر استرالیایی و لوئیز فریر و همچنین مجله جنجالی Oz را دنبال می‌کند که تمرکز بیشتر فیلم روی اتفاقات ضد فرهنگی در دهه ۶۰ میلادی است. در این فیلم شاهد حضور بازیگرانی چون کیلین مورفی و سیه‌نا میلر در نقش‌های اصلی بودیم، اما با اینکه موضوع فیلم و نمایش دوران اوج جنبش‌های اجتماعی و زمانی‌که هیپی‌ها در حال جا انداختن افکار و روش زندگی خود بودند، جالب به‌نظر می‌رسید، اما محتوای فیلم و نمایش چهره‌های واقعی باعث ایجاد نارضایتی شد و در ادامه رسوایی اخلاقی میلر نیز تاثیر زیادی در داستان توقف نمایش فیلم داشت. در طول مراحل پس از تولید، بیبان کیدرون، کارگردان فیلم به علت اختلاف نظر از این پروژه جدا شد و در ادامه لی هال، همسر او نیز تصمیم به ترک فیلم گرفت. فیلم Hippie Hippie Shake در ادامه برای گروهی از منتقدان نمایش داده شد که واکنش نسبتا مثبتی را نیز به فیلم داشته‌اند. با وجود تلاش زیادی که انجام شد، اما درنهایت این فیلم هرگز اکران نشد و حتی تا به امروز به شکل خانگی نیز منتشر نشده است.

I Love You, Daddy

I Love You, Daddy

با وجود لغو نمایش فیلم I Love You, Daddy، این فیلم به‌صورت غیر مجاز فاش شده است 

لوئی سی کی یکی از مشهورترین قربانیان موج رسوایی اخلاقی هالیوود بود که این موضوع نه‌تنها روی سریال Louie و دیگر آثار او تاثیر گذاشت، بلکه باعث لغو اکران فیلم I Love You, Daddy نیز شد. این فیلم در جشنواره فیلم تورنتوی سال ۲۰۱۷ نمایش داده شد، اما با نقدهای متوسط و ضعیف منتقدان مواجه شده بود و بسیاری از منتقدان فیلم را طولانی و خسته کننده توصیف کردند. در فیلم من تو را دوست دارم، بابا شاهد نقش آفرینی لوئی سی‌کی، کلویی گریس مورتس، پاملا ادلون، جان مالکوویچ و رز بیرن، بودیم، اما یک هفته پیش از اکران فیلم، رسوایی اخلاقی لو‌ئی‌ سی‌کی فاش شد و باتوجه‌به اعتراف او، اکران این فیلم در ابتدا در آمریکای شمالی و سپس در دیگر کشورهای جهان لغو شد. با اینکه هرگز نسخه رسمی فیلم I Love You Daddy منتشر نشده است، اما مدتی بعد یک نسخه غیر قانونی و با کیفیت نسبت خوب از این فیلم سیاه و سفید و کمدی منتشر شد تا حداقل طرفداران این کمدین محبوب جدیدترین اثر او را تماشا کنند.

فیلم Nothing Lasts Forever

Nothing Lasts Forever

فیلم Nothing Lasts Forever در چند شبکه اروپایی نمایش داده است

فیلم Nothing Lasts Forever توسط تام شیلر، نویسنده و کارگردان برنامه Saturday Night Live کارگردانی شده بود. در این فیلم بازیگرانی چون زاک گالیگان، لورن تام و بیل مری نیز نقش آفرینی کرده‌اند، اما این فیلم هرگز نه رسما در سالن‌های سینما اکران شد و نه در بازار خانگی منتشر شده است. فیلم Nothing Lasts Forever تنها نمایش آزمایشی و کوتاهی را در سال ۱۹۸۴ تجربه کرد که این نمایش آزمایشی بد و ضعیف توصیف شده بود که همین موضوع باعث شد تا MGM تصمیم به لغو اکران گسترده فیلم بگیرد و حتی فیلم را در شبکه خانگی هم منتشر نکرد. بااین حال، فیلم Nothing Lasts Forever با نام‌های متفاوتی از شبکه‌های مختلف در کشورهای بریتانیا، آلمان، هلند و غیره در طول دهه ۹۰ میلادی نمایش داده شد و در سال ۲۰۱۱ نسخه کامل این فیلم در یوتیوب فاش شد. همچنین تهیه کنندگان فیلم در طول دهه گذشته تلاش کردند تا فیلم Nothing Lasts Forever را رسما در شبکه خانگی منتشر کنند، اما مشکلات حقوقی فیلم باعث توقف این تلاش شد. 

فیلم The Day the Clown Cried

The Day the Clown Cried

هیچ نسخه رسمی از فیلم The Day the Clown Cried قرار نیست تا پیش از سال ۲۰۲۴ منتشر شود

فیلم The Day the Clown Cried توسط جری لوئیس در سال ۱۹۷۲ کارگردانی شد که لوئیس به‌همراه هاریت آندرشون، آنتون دیفرینگ، اولف پالمه و پیر اتکس در این فیلم کمدی فرانسوی-سوئدی نقش آفرینی کرده بود. فیلم روزی که دلقک گریست با موضوع هولوکاست ساخته شده بود، اما گفته می‌شود که این فیلم به‌حدی جنجالی بوده که لوئیس از انتشار فیلم منصرف شده و این فیلم هرگز نه اکران شده و نه در شبکه خانگی منتشر شده است. بااین حال، دهه‌ها است که علاقه‌مندان به سینما و منتقدان به‌دنبال انتشار این فیلم فوق‌العاده جنجالی هستند، اما در سال ۲۰۱۶ سرانجام تصاویری از فیلم The Day the Clown Cried منتشر شد تا حداقل طرفداران کمی با فضای فیلم آشنا شوند. در سال ۲۰۱۵، کتابخانه کنگره آمریکا اعلام کرد که فیلم The Day the Clown Cried تا پیش از سال ۲۰۲۴ نمی‌تواند رسما منتشر شود و احتمالا در آن سال می‌توانیم شاهد انتشار نسخه رسمی فیلم باشیم.

فیلم The Fantastic Four

The Fantastic Four

فیلم The Fantastic Four اولین اقتباس از مجموعه چهار شگفت‌انگیز بود که هرگز اکران رسمی نشد

مجموعه چهار شگفت‌انگیز یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های کامیک است که شاید هیچگاه به حق خودش در سینما نرسیده باشد، اما اولین اقتباس آن به دهه گذشته باز نمی‌گردد و درواقع در دهه ۹۰ میلادی یک اقتباس ناموفق دیگر از آن ساخته شده بود. فیلم The Fantastic Four در سال ۱۹۹۴ قرار بود منتشر شود که یک فیلم ابرقهرمانی مستقل بود که منشا جنگ بین این گروه و دکتر دووم پرداخته است. این فیلم تنها در روز ۳۱ می ۱۹۹۴ برای گروه کوچکی در یک سالن سینما نمایش داده شد و از آن زمان نمایش فیلم لغو رسما لغو شده بود. در سال ۲۰۰۵ استن لی فاش کرد که کسی قرار نبود این فیلم را هرگز تماشا کند و درواقع نمایش آزمایشی آن با واکنش منفی بسیاری از جمله مقامات مارول مواجه شده بود. اگرچه هرگز نسخه رسمی از فیلم Fantastic Four منتشر نشد، اما نسخه غیر قانونی آن فاش و منتشر شده و طرفداران موفق شده‌اند تا این فیلم را دریافت و تماشا کنند که در هر حال فیلمی نبوده که آن‌ها انتظار آن را می‌کشیدند و شاید پس از تماشا آرزو می‌کردند که شاید بهتر بود هرگز چنین فیلمی ساخته نمی‌شد.

فیلم The Last Film Festival

The Last Film Festival

مرگ دنیس هاپر پیش از پایان فیلم‌برداری، باعث شد تا انتشار فیلم The Last Film Festival چند سال طول بکشد

بیش از ۴ هزار جشنواره فیلم در سراسر جهان وجود دارد و چی می‌شد فیلم شما در ۳.۹۹۹ جشنواره رد می‌شد؟ این تنها خلاصه‌ای از داستان تلاش یک تهیه کننده در فیلم The Last Film Festival است که در تلاش است تا فیلمش را در یک جشنواره نمایش دهد. اگرچه موضوع فیلم جالب به نظر می‌رسید، اما مرگ غیر منتظره دنیس هاپر پیش از پایان فیلم‌برداری فیلم در سال ۲۰۱۰ تمامی برنامه‌ها را به هم ریخت و سال‌ها اکران فیلم نیز عقب افتاد. درنهایت فیلم The Last Film Festival اکران کوتاهی را در ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۶ در لس آنجلس تجربه کرد و در ادامه به‌صورت خانگی منتشر شد. همچنین این فیلم نتوانسته نظر مثلبت منتقدان را جلب کند و درنهایت اثری پایین‌تر از انتظار تبدیل شده که باتوجه‌به مشکلاتی که روند تولید فیلم به وجود آمده بود، نمی‌توان خیلی تعجب کرد. همچنین گفته می‌شود که نمایش آزمایشی فیلم The Last Film Festival چندان مثبت نبوده تا جایی که تیم تولید و بازیگران فکر می‌کردند که این فیلم هرگز قرار نیست منتشر شود.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده