نویسنده: روزبه حسینی
// چهار شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۱

فروش نینتندو سوییچ در ژاپن به ۱۰ میلیون دستگاه رسید

شرکت نینتندو آمار فروش جدیدترین کنسول خود را در ژاپن اعلام کرد و آمار اعلام شده باتوجه‌به میزان جمعیت کشور ژاپن شگفت انگیز به نظر می‌رسد.

چندی پیش، شرکت نینتندو اعلام کرد که جدیدترین کنسول خود به نام نینتندو سوییچ در کشور آمریکا بیش از ۱۵ میلیون دستگاه فروش داشته است. حال طبق جدیدترین اخبار کنسول‌ های بازی، این شرکت آماری از فروش سوییچ در ژاپن را نیز اعلام کرده است.

طبق اعلام نینتندو، سوییچ در این کشور به فروش ۱۰ میلیون نسخه‌ای رسیده است. این آمار شامل فروش هر دو مدل کنسول معمولی و نسخه‌ی ارزان‌قیمت‌تر آن به نام نینتندو سوییچ لایت می‌شود. با اینکه این رقم به نظر کمتر از فروش سوییچ در آمریکا به نظر می‌رسد اما باید این نکته را نیز در نظر گرفت که جمعیت کشور ژاپن تنها ۲۰ درصد آمریکای شمالی است و باتوجه‌به این موضوع به نظر می‌رسد که ژاپنی‌ها بسیار به دستگاه جدید نینتندو علاقه نشان داده‌ و از آن حمایت کرده‌اند. 

در مقیاس جهانی نیز سوییچ توانسته‌ است که عملکردی بی‌نظیر از خود نشان دهد. نینتندو پیش از این اعلام کرده بود که این دستگاه در سراسر دنیا به فروشی بیش از ۴۱ میلیون دستگاه دست پیدا کرده است. از آن‌ جایی که از زمان عرضه‌ی سوییچ به بازار هنوز سه سال هم نگذشته است، این فروش بسیار عظیم جلوه می‌کند و می‌توان با اطمینان خاطر اعلام کرد که پلتفرم جدید نینتندو در بازار جهانی بسیار موفق بوده است. 

از آن‌ جایی که فصل تعطیلات با سرعت در حال فرا رسیدن است، به نظر می‌رسد که فروش سوییچ همچنان روند خوب خود را در ادامه‌ی سال میلادی جاری حفظ خواهد کرد. این موضوع با درنظرگرفتن این نکته که هنوز بازی‌های بزرگی مانند بازی Pokemon Sword and Shield قرار است که تا انتهای سال برای سوییچ عرضه شوند، بدیهی‌تر به نظر می‌رسد و عرضه‌ی این دست از بازی‌ها قطعا به فروش سوییچ کمک قابل توجهی خواهند کرد. 

nintendo switch

اگر سوییچ روند فروش خوب خود را حفظ کند، احتمالا تا پیش از سومین سالگرد عرضه‌ی این دستگاه، فروش ۵۰ میلیونی آن دور از ذهن نباشد. رقمی که قطعا برای نینتندو دست‌آوردی فوق‌العاده خواهد بود و نوید پشتیبانی بیشتر و عرضه‌ی بازی‌های بزرگ‌تر را برای این دستگاه به‌دنبال خواهد داشت. با اینکه فروش سوییچ بسیار خارق‌العاده است، اما این کنسول برای رسیدن به آمار فروش پلی‌استیشن 4 ( که البته در سال ۲۰۱۳ عرضه شده است) همچنان راهی طولانی در پیش دارد. 

نظر شما راجع به عملکرد خوب نینتندو سوییچ در ژاپن و به‌طور کل، بازار جهانی چیست؟ باتوجه‌به اینکه به زمان عرضه‌ی کنسول‌های نسل نهم نزدیک می‌شویم، آیا به نظر شما سوییچ روند فروش خوب خود را حفظ خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


منبع Dual Shockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده