نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۱

آپدیت 7.23b بازی Dota 2 با تمرکز روی آیتم‌ها و قهرمانان منتشر شد

بسته‌ی به‌روزرسانی 7.23b بازی Dota 2 برای اعمال تغییرات روی برخی از آیتم‌ها و هیروها در دسترس قرار گرفت.

در تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که شرکت ولو (Valve) پس از انتشار آپدیت بزرگ Outlanders در انتهای هفته‌ی گذشته، بسته‌ی به‌روزرسانی جدیدی را در دسترس بازیکنان قرار داده است که برخی از تغییرات پچ 7.23 را متعادل می‌سازد. بسته‌ی به‌روزرسانی 7.23b تغییرات زیادی را برای آیتم‌های Neutral به ارمغان می‌آورد. از آن‌جایی‌که برخی از آیتم‌های بازی بیش از اندازه قوی بودند، نیاز به این تغییرات کاملاً احساس می‌شد. بازیکنان از این پس به‌جای دقیقه‌ی ۵ بازی، در دقیقه‌ی ۷ به نخستین سطح از آیتم‌های نیوچرال دست پیدا می‌کنند و دیگر Damage Block هیروهای نزدیک‌زن دربرابر نیروهایِ تحت کنترل هیروهای دشمن کار نمی‌کند. شما می‌توانید در ادامه‌ی مطلب شاهد برجسته‌ترین تغییرات آیتم‌ها و هیروها پس از آپدیت 7.23b باشید.

Dota 2

  • آیتم Mango Tree: این آیتم را می‌توان یکی از جالب‌ترین آیتم‌های بازی دانست که مانگوهای رایگان در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. ظاهراً این آیتم از محبوبیت بالایی برخوردار نبوده است و به‌همین‌خاطر شرکت ولو تصمیم گرفته تا تغییراتی روی آن اعمال کند. این آیتم اکنون حاوی سه مانگو است و میزان ویژن آن از ۸۰۰ به ۱۲۰۰ افزایش یافته است.
  • آیتم Mind Breaker: این آیتم یکی از قدرتمندترین آیتم‌هایی است که می‌توان به دست آورد. البته شرکت ولو آن را در پچ 7.23a ضعیف کرد، اما به نظر می‌رسد که این مقدار کافی نبوده است؛ بنابراین آن‌ها این آیتم را کاملاً تغییر دادند. آیتم «مایند بریکر» از حالا به‌جای دزدیدن مانا، دارای یک Cooldown پَسیو است که میزان ۲۵+ سرعت ضربه (Attack Speed) و ۲۵+ آسیب مجیکال (Magic Damage) را برای ضربات بازیکنان فراهم می‌کند. علاوه‌بر این، ضربه‌ی بعدی باعث Silence شدن هدف به مدت ۴ ثانیه خواهد شد.
  • آیتم Ring of Aquila: میزان بازیابی مانای این آیتم از ۰.۵ به ۱.۲۵ تغییر کرده است. وضعیت کلی این آیتم بسیار عجیب‌وغریب است؛ زیرا این آیتم در سطح ۲ دسته‌بندی می‌شود. بااینکه آن را می‌توان از آیتم‌های خوب بازی دانست، اما در دقیقه‌ی ۲۰-۱۵ بازی چندان کارآمد نخواهد بود. بسیاری بر این باورند که این آیتم باید برای اثربخشی بیشتر به سطح ۱ آیتم‌های نیوچرال منتقل شود.
  • آیتم‌های Skull Basher و Abyssal Blade: درحال‌حاضر نوع خسارت Stun این آیتم‌ها از فیزیکی به مجیکال تغییر یافته است.
  • آیتم Titan Silver: این آیتم یکی از آیتم‌های نیوچرال نامتعادلی بود که می‌توانست نتیجه‌ی مبارزات را تغییر دهد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، این آیتم درحال‌حاضر بسیار تضعیف شده است؛ زیرا به‌جای ۲۲+ درصد Attack Damage ،Magic Resistance و Status Resistance، میزان ۱۶+ درصد از هر یک از این سه مورد را در اختیار می‌گذارد.

Dota 2

  • هیروی Crystal Maiden: این قهرمان به یکی از انتخاب‌های برتر پچ 7.23 تبدیل شده بود. به‌این‌خاطر، اکنون برای استفاده از مهارت Crystal Nova این هیرو باید زمان بیشتری منتظر بمانیم؛ زیرا میزان Cooldown آن از ۱۱/۱۰/۹ ثانیه به ۱۴/۱۲/۱۰ ثانیه تغییر کرده است.
  • هیروی Drow Ranger: برای دومین بار قدرت این قهرمان افزایش یافته است. میزان کسب Agility این هیرو از ۲.۶ به ۲.۹ افزایش یافت و افزاینده‌ی Agility مهارت Marksmanship نیز بیشتر از قبل شد.
  • هیروی Lifestealer: در پچ 7.23b مهارت آلتیمیت این قهرمان دستخوش تغییرات زیادی شد. درحال‌حاضر سرعت جابه‌جایی این قهرمان با مهارت Infest به اندازه‌ی سرعت اضافی کریپ‌ها (Creeps Bonus) است. افرون‌بر این، میزان ۵ ثانیه به Cooldown مهارت Infest به‌هنگام داشتن آیتم Aghanim's Scepter افزوده شده است و این Cooldown پس از خروج از بدن میزبان محاسبه می‌شود. همچنین میزان سلامتی اضافه مهارت آلتیمیت از ۷۵۰/۱۰۰۰/۱۲۵۰ به ۴۰۰/۸۰۰/۴۰۰ کاهش یافته است.
  • هیروی Treant Protector: این قهرمان یکی از قهرمانانی است که در Patch تازه تغییرات زیادی به خود دید. اکنون زمان مورد نیاز برای استفاده‌ی دوباره از مهارت Nature’s Grasp کاهش یافته است و این مهارت دیگر مستقیماً درختان را هدف قرار نمی‌دهد. افزون‌بر این، میزان Cooldown مهارت Lech Seed این هیرو کاهش یافت و میزان آسیب مهارت Overgrowth زیاد شد.

Dota 2

بسته‌ی به‌روزرسانی 7.23b شامل تغییرات دیگری است که برای اطلاع از آن‌ها می‌توانید به مطالعه‌ی «یاداشت‌های همراه» آن بپردازید. درحال‌حاضر مرحله‌ی ماقبل‌مقدماتی دومین ماینور/میجور فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ بازی Dota 2 در جریان است؛ بنابراین فراموش نکنید که رقابت‌های تماشایی تیم‌ها برای راه‌یابی به مرحله‌ی مقدماتی مسابقات WePlay! Bukovel Minor و DreamLeague Season 13 را تماشا کنید. شما می‌توانید سایر اخبار مربوط‌به بازی دوتا 2 را در «صفحه‌ی اختصاصی» آن مطالعه کنید و نظرات خود را درباره‌ی این مطلب با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع ESTNN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده