نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۷

کنسول Xbox Scarlett هر سه چهار ماه یک بار، یک بازی First Party جدید دریافت خواهد کرد

به گفته‌ی رئیس بخش Xbox Game Studios، مایکروسافت انتشار یک بازی فرست پارتی جدید در یک بازه‌ی سه الی چهار ماهه را برای نسل جدید کنسول‌های خود، تضمین می‌کند.

به عقیده‌ی بسیاری از کارشناسان حوزه‌ی گیم، علت اصلی عدم موفقیت نسل کنونی کنسول‌های ایکس باکس در مقایسه با آنچه که مایکروسافت از آن انتظار داشت، با توان پردازش پایین، قیمت بالا یا حتی برنامه‌های محکوم به شکست مایکروسافت در زمان پیش فروش این کنسول، که به قابلیت همواره آنلاین آن اشاره داشت، ارتباط چندانی ندارد. قبلاً هم شاهد نمونه‌هایی از جمله پلی استیشن 3 یا کنسول 3DS نینتندو بوده‌ایم که با وجود عملکرد ضعیف در زمان عرضه، رفته رفته شرایط را به نفع خود تغییر داده و به موفقیت‌های چشم‌گیری دست یافته‌اند.

سونی و نینتندو با گذشت زمان، شروعِ ضعیف سیستم‌های خود را جبران کردند؛ در حالی که ایکس باکس وان همچنان درگیر آمار پایین‌تر از سطح انتظار خود در برابر رقبای قدرتمند خود از سونی و نینتندو است. به عقیده‌ی بسیاری از این کارشناسان، این موضوع فقط در گرو بازی‌های متعدد و انحصاری کنسول‌هایی مانند PS4 است که هیچ جای دیگر نمی‌توانید آن‌ها را تجربه کنید. به عبارت دیگر، بازی‌های انحصاری و فرست پارتی، عامل موفقیت یک پلتفرم هستند. حتی اگر این پلتفرم، کنسول ضعیفی مانند Wii U نیز باشد، به لطف این بازی‌های اختصاصی می‌تواند بیش از ۱۰ میلیون واحد فروش کند.

مایکروسافت کمی دیر به این نکته رسیده اما بعد از آن، توجه خود را روی جبران این نقص متمرکز کرده است. آن‌ها، بعد از این تصمیم، استودیوهای کوچک و بزرگ متعددی را از آن خود کردند و حالا به نظر می‌رسد که سال ۲۰۲۰، سال فشرده‌ای برای بازی‌های اختصاصی ایکس باکس خواهد بود. مایکروسافت با ورود به عصر ایکس باکس اسکارلت قصد دارد برنامه‌ی منسجمی را به انتشار بازی‌های فرست پارتی خود اختصاص دهد و در فواصل ۳ الی ۴ ماهه، یک بازی جدید را برای کنسول اختصاصی خود منتشر کند.

مت بوتی، رئیس بخش استودیوهای ایکس باکس، در مصاحبه با وبسایت Gamesradar در اینباره می‌گوید:

ما با ورود به سال ۲۰۲۰، احساس بسیار خوبی در رابطه با آینده‌ی فعالیت‌های خود داریم. برنامه‌ی ما استودیوهای بازی‌‌سازی فرست پارتی را موظف می‌کند تا در بازه‌های سه الی چهار ماه، یک بازی جدید را [برای Xbox Scarlett] منتشر کنند. ما برای دست‌یابی به این هدف، یک سری کارهای باقی‌مانده داریم که در زمان پیش‌رو باید انجام شوند. باید گفت که با نزدیک شدن به سال ۲۰۲۰، ما هم اشتیاق رونمایی از پروژه‌ی اسکارلت و برنامه‌های جدید ایکس باکس، در حوزه‌ی تولید محتوا را داریم.

در حال حاضر، به نظر می‌رسد که مایکروسافت مقدمات لازم برای اجرای این برنامه‌ی جاه‌طلبانه را فراهم کرده است؛ برنامه‌ای که حتی سونی هم با انتشار نهایتاً دو بازی انحصاری بزرگ در سال، سابقه‌ی انجام این حجم از آن را نداشته است. همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، سال ۲۰۲۰، سال فشرده‌ای برای بازی‌های انحصاری کنسول ایکس باکس خواهد بود.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده