نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

تاریخ اکران فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker در کشور چین مشخص شد

طبق اطلاعات منتشر شده، فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker قرار است همزمان با اکران در آمریکا، اکرانش را در کشور چین نیز آغاز کند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، تاریخ اکران فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker (جنگ ستارگان: رستاخیز اسکای واکر) در کشور چین مشخص شده است. طبق اطلاعات منتشر شده، قسمت نهم فیلم Star Wars (جنگ ستارگان) قرار است در تاریخ ۲۰ دسامبر امسال (۲۹ آذر) در کشور چین به‌روی پرده برود که در واقع این موضوع نشان می‌دهد که اکران این فیلم در کشور چین با اکران آن در آمریکای شمالی همزمان خواهد بود. اگرچه بازار کشور چین طی سال‌های اخیر به بازاری بزرگ و پر سود برای فیلم‌های غربی مثل مارول، DC و غیره تبدیل شده، اما این موضوع در مورد دنیای جنگ ستارگان صدق نمی‌کند. یکی از دلایل آن این است که بینندگان چینی خیلی آشنایی به دنیای جنگ ستارگان ندارند؛ چرا که در زمان اکران اولین قسمت فیلم Star Wars در دهه ۷۰ میلادی و با توجه به ممنوعیت واردات فرهنگی غربی در کشور چین، این فیلم‌ها در کشور چین نمایش و اکران نشده‌اند تا تاثیری روی دوران انقلابی این کشور نگذارد.

فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) در سال ۲۰۱۶ در کشور چین اکران و موفق شد ۱۲۴ میلیون دلار فروش کند. در ادامه فیلم Rogue One: A Star Wars Story (روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان) در سال ۲۰۱۷ تنها ۶۹ میلیون دلار در کشور چین فروش کرد. همچنین فیلم Solo: A Star Wars Story (سولو: داستانی از جنگ ستارگان) و فیلم Star Wars: The Last Jedi (جنگ ستارگان: آخرین جدای) به‌ترتیب ۱۶.۵ میلیون دلار و ۴۲.۵ میلیون دلار در کشور چین در طول سال ۲۰۱۷ فروش کرده بودند و این برای اولین‌بار است که یک قسمت از فیلم جنگ ستارگان طی این سال‌ها قرار است همزمان با اکران جهانی در این کشور نیز نمایش داده شود. 

بااین حال، والت دیزنی علاقه زیادی به گسترش مجموعه جنگ ستارگان در کشور چین دارد و در زمان اکران فیلم The Force Awakens در این کشور، ۵۰۰ استورم تروپر را در روی دیوار چین قرار داده بود. در واقع دیزنی در تلاش است تا با شرکت‌های چینی ارتباط برقرار کند و مدتی پیش با شرکت انتشارات آنلاین بزرگ Tencent China Literature قرارداد همکاری امضا کرد که طبق این قرارداد، رمان‌های متعارف برای بازار چین از دنیای جنگ ستارگان و ۴۰ کتاب الکترونیک به زبان چینی قرار است برای اولین‌بار در چین منتشر شوند.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده