نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۱

دنباله فیلم Downton Abbey در دست ساخت است

طبق گزارشی جدید، دنباله فیلم موفق در گیشه Downton Abbey (دانتون ابی) که اقتباسی از سریالی با همین عنوان بود، توسط شرکت فیلمسازی کارنیوال فیلمز در دست ساخت است.

گرث نیم، مدیرعامل شرکت فیلمسازی کارنیوال فیلمز (Carnival Films)، در مصاحبه‌ای با سایت خبری هالیوود ریپورتر (THR)، تأیید کرد که مراحل تولید و ساخت دنبالهٔ اقتباس سینمایی Downton Abbey (دانتون ابی) که با استقبال خوب تماشاچیان و منتقدان همراه شد، شروع شده است. این فیلم که امتیازات خیلی خوبی از منتقدان دریافت کرد، با بودجهٔ ۲۰ میلیون دلاری، فروشی ۱۸۵ میلیون دلاری در گیشه داشت و تقریباً بیست روز پیش در کشور چین نیز اکران شد و در آن‌جا نیز فروش قابل قبولی داشت.

نسخه دیجیتال فیلم «دانتون ابی» هم‌اکنون برای خرید موجود است و نسخهٔ بلوری و DVD آن نیز در تاریخ ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر ماه) برای علاقمندان در دسترس قرار خواهد گرفت و امکان پیش‌خرید آن از الان وجود دارد.

گرث نیم در مصاحبه با سایت هالیوود ریپورتر در مورد ساخت دنبالهٔ اقتباس سینمایی Downton Abbey چنین گفت:

صحبت‌هایی در رابطه با ساخت دنبالهٔ این فیلم داشته‌ایم. در حال حاضر مشغول کار روی داستان هستیم که چه باشد و بعد ممکن است بتوانیم با قطعیت از ساخت آن سخن بگوییم. اما این مرتبه نیز با ماجراهای پیش از ساخت فیلم ابتدایی روبه‌رو هستیم و باید تلاش کنیم همه را به پروژه بازگردانیم و تیم را جمع کنیم که این کار در آن زمان بسیار کار سخت و چالش‌انگیزی بود.  

گفتنی است نسخهٔ بلوری و DVD  دارای صحنه‌هایی بیشتری نسبت به نسخهٔ به‌نمایش درآمده روی پردهٔ سینما خواهد بود و شامل برخی صحنه‌های حذف‌شده نسخهٔ سینمایی است و همچنین مصاحبه با بازیگران نیز در این دو نسخه موجود است. صحبت‌های مایکل انگلر، کارگردان فیلم، در رابطه با مسائل گوناگون پیرامون ساخت اقتباسی سینمایی از سریال موفق «دانتون ابی» نیز در این نسخه موجود است.

Downton Abbey

فیلم سینمایی Downton Abbey را شرکت فوکس فیچرز (Focus Features) ساخته و به‌دست مایکل انگلر، کارگردان فیلم The Chaperone (نگهبان)، سریال Unbreakable Kimmy Schmidt (کیمی اشمیت شکست ناپذیر)، سریال Splitting Up Together (جدا شدن با یکدیگر)، سریال The Affair (عاشقانه)، سریال The Guest Book (کتاب مهمان)، سریال Pure Genius (نابغه محض)، سریال Notorious (رسوا)، سریال Empire (امپراطوری)، سریال Downton Abbey (دانتون ابی) و سریال Brooklyn Nine-Nine (بروکلین نه-نه) کارگردانی شده است. در این فیلم بازیگرانی چون هیو بونه ویل در نقش رابرت کراولی، لورا کارمایکل در نقش ادیث پلهام، جیم کارتر در نقش چارلز کارسن، راکل کسیدی در نقش فیلیس بکستر، برندن کویل در نقش جان بیتس، مایکل داکری در نقش بانو مری تالبوت، کوین دویل در نقش جوزف مولسلی، مایکل سی. فاکس در نقش اندی پارکر، جوآن فروگات در نقش آنا بیتس، متیو گود در نقش هنری تالبوت، هری هیدن پاتون در نقش برتی پلهام، رابرت جیمز کولیر در نقش توماس بارو، آلن لیچ در نقش تام برنسون، فیلیس لوگان در نقش السی هیوز و الیزابت مک‌گاورن در نقش کورا کراولی حضور داشتند و به‌ایفای نقش پرداختند.

نسخهٔ بلوری و DVD  دارای صحنه‌هایی بیشتری نسبت به نسخهٔ به‌نمایش درآمده روی پردهٔ سینما خواهد بود و شامل برخی صحنه‌های حذف‌شده نسخهٔ سینمایی است

در داستان این فیلم، کرالی‌ها و همچنین کارکنان شجاع و دلیر آن‌ها، در حال آماده‌سازی خود برای مهم‌ترین لحظه زندگی‌شان هستند. ملاقات سلطنتی پادشاه و ملکه انگلیس خیلی زود رسوایی، رابطهٔ عاشقانه و فتنه‌هایی را به‌بار می‌آورد. این اتفاقات باعث می‌شوند که آینده دانتون در وضعیت کاملاً نامشخصی قرار بگیرد.

گفتنی است این فیلم براساس یک مجموعهٔ تلویزیونی تاریخی-مقطعی بریتانیایی به‌نویسندگیِ جولین فلوز است و توسط شرکت کارنیوال فیلمز و برنامهٔ تلویزیونی مَـسترپیس تولید شده است. این مجموعه نخستین مرتبه در بریتانیا در تاریخ ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۰ از کانال تلویزیونی iTV و در ایالات متحده آمریکا در تاریخ ۹ ژانویهٔ ۲۰۱۱ از شبکه تلویزیونی PBS و در قالب بخشی از یک مجموعهٔ آنتولوژی پخش شد. وقایع این مجموعه در یک قصر بزرگ در یورک‌شر رخ می‌دهد و در آن، داستان زندگی یک خانوادهٔ اشرافی به نام «خاندان کرالی» به‌همراه خدمتکاران‌شان، در دورانِ پس از سلطنت ادوارد هفتم و در خلال سلطنتِ جرج پنجم و پس از آن، روایت می‌شود. در این سریال به‌وقایع تاریخی-اجتماعی مهم در جامعه انگلستان و جهان و تأثیر آن بر زندگی اشراف و مردم عادی اشاراتی وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: غرق شدن کشتی تایتانیک و جنگ جهانی اول (در فصل اول)، همه‌گیری جهانی ۱۹۱۸ آنفلوآنزای اسپانیایی و رسوایی مارکونی (در فصل دوم)، دوره میان‌ دو جنگ و جنگ استقلال ایرلند (در فصل سوم)، رسوایی سیاسی تیپات دُم (در فصل چهارم)، انتخابات سراسری ۱۹۲۳ در بریتانیا، کشتار جلیان‌والا باغ و Beer Hall Putsch (در فصل پنجم) و در فصل پایانی (ششم) هم شاهد قدرت‌گرفتن طبقهٔ کارگر جامعه در دوران میان‌ دو جنگ و نشانه‌هایی از افولِ اشرافِ بریتانیا بودیم. این سریال جایزه گلدن گلوب بهترین مجموعه تلویزیونی کوتاه یا فیلم تلویزیونی و جایزه اِمی ساعات پربیننده برای مجموعه تلویزیونی کوتاه یا فیلم تلویزیونی را از آن خود کرده است. در مجموع شش فصل و ۵۲ قسمت از سریال Downton Abbey روی آنتن رفته است.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده