نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۱

الین می کارگردان فیلم Crackpot خواهد بود

الین می، کارگردان و بازیگر قدیمی خوش‌نام سینمای هالیوود، پس از چند سال به سینما بازمی‌گردد و کارگردانی فیلم Crackpot (روانی) را بر عهده خواهد داشت.

طبق گزارش سایت خبری دِدلاین، الین می، هنرپیشه، کارگردان و فیلمنامه‌نویس قدیمی و معروف سینمای هالیوود، پس از چند سال به سینما بازمی‌گردد و برای ساخت فیلم Crackpot (روانی) که بازیگر اصلی آن داکوتا جانسون است، روی صندلی کارگردانی خواهد نشست. هفتهٔ گذشته بود که داکوتا جانسون به گزارشگر سایت دِدلاین از ساخت فیلم Crackpot خبر داد و بااین‌حال اطلاعات زیادی از پروژه در دسترس نیست و هنوز مشخص نیست داستان فیلم از چه قرار خواهد بود و شخصیت‌ها چه کسانی خواهند بود و فیلمنامه‌نویس نیز انتخاب و معرفی نشده است.

Dakota Johnson

الین می نخستین زنی است که در یک فیلم هم کارگردان بود، هم فیلمنامه‌نویس و هم بازیگر بود و عنوان آن فیلم، A New Leaf (برگی نو) بود که در این فیلم ژانر کمدی رمانتیک، بازیگرانی چون والتر متیو، جک وستن، جرج رز و جیمز کوکو حضور داشتند و به‌ایفای نقش پرداختند؛ این فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز ۱۰۰ را دارد و در مجموع منتقدان فیلم الین می را تحسین کردند، فیلمی که با بودجهٔ ۴ میلیون دلاری، تنها ۵ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. الین می کارگردانی، نویسندگی و بازی در فیلم‌های زیادی را در کارنامه دارد که از معروف‌ترین آنان می‌توان به فیلم The Graduate (فارغ‌التحصیل)، فیلم Such Good Friends (چه دوستان خوبی)، فیلم California Suite (سوئیت کالیفرنیا)، فیلم Labyrinth (مارپیچ)، فیلم Wolf (گرگ)، فیلم Dangerous Minds (ذهن‌های خطرناک)، فیلم Primary Colors (رنگ‌های اصلی)، فیلم  The Birdcage (قفس پرنده) و فیلم Small Time Crooks (دزدهای خرده‌پا) اشاره داشت که آخرین فیلم وی در نقش بازیگر نیز همین فیلم بود که تریسی آلمن بابت نقش‌آفرینی در این فیلم نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن فیلم موزیکال یا کمدی و الین می برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر مکمل زن از سوی «انجمن ملی منتقدان فیلم» شدند؛ فیلمی که کارگردانی آن را وودی آلن مشهور و صاحب‌سبک بر عهده داشت.

آخرین نقش‌آفرینی داکوتا جانسون روی پردهٔ سینما در فیلمی معروف، مربوط‌به ‎فیلم Bad Times At The El Royale (اوقات بد در ال رویال) می‌شود که وی در این فیلم درو گادرد، کارگردان فیلم The Cabin in the Woods (کلبه‌ای در جنگل)، با بازیگرانی چون کریس همسورث، سینتیا اریو، جف بریجز، لوییس پولمن، جان هم، کیلی اسپنی، نیک آفرمن، زاویه دولان، شیا ویگهام، چارلز هالفورد و منی جاسینتو، همبازی بود. فیلم Bad Times At The El Royale با واکنش بسیار متفاوت منتقدان مواجه شد، بااین‌حال، این فیلم پرستاره که با بودجه‌ای معادل ۳۲ میلیون دلار تولید شد، تنها کمی بیش از ۳۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده