نویسنده: روزبه حسینی
// جمعه, ۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۹

موجودی هدست واقعیت مجازی Valve Index به لطف معرفی بازی Half-life: Alyx به پایان رسید

به‌لطف معرفی بازی Half-Life: Alyx تمامی موجودی هدست واقعیت مجازی Valve Index در کانادا و آمریکای شمالی به فروش رسید.

شرکت ولو (Valve)، بازی واقعیت مجازی جدید خود را به نام Half-life: Alyx چندی پیش معرفی کرد و حال طبق آخرین اخبار سخت‌افزار، به نظر می‌رسد که معرفی بازی جدید سری Half-Life بسیاری را مجاب به خرید هدست واقعیت مجازی شرکت ولو یعنی Valve Index کرده است چرا که موجودی این هدست‌ها در کانادا و آمریکای شمالی به پایان رسیده است. اگر به صفحه‌ی فروش این هدست در فروشگاه استیم سری بزنید با جمله‌ی «به‌زودی دوباره موجود خواهد شد» رو‌به‌رو می‌شوید که نشان از اتمام موجودی محصول مورد نظر دارد. 

سه نوع باندل از هدست واقعیت مجازی Valve Index به اتمام رسیده است که اولین باندل شامل هدست، دسته‌ها و بازی Half-Life: Alyx می‌شود. دومین باندل شامل هدست و صرفا خود بازی می‌شود و سومین باندل نیز دارای کنترلرها و بازی است. 

تنها باندلی که برای فروش هنوز باقی مانده است، گران‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود که ۹۹۹ دلار قیمت دارد. در این باندل هدست واقعیت مجازی Valve Index، کنترلرها، بازی Half-Life: Alyx و دو عدد بیس استیشن جا خوش کرده‌اند. درهرصورت، درکنار پیغام اتمام موجودی محصولات پیغامی با مضمون اینکه این هدست‌ها تا قبل از اتمام سال جاری میلادی دوباره موجود می‌شوند، وجود دارد که مایه دلگرمی است. 

تا پیش از رونمایی از بازی Half-Life: Alyx، تمامی پکیچ‌های هدست واقعیت مجازی Valve Index برای فروش فوری در آمریکای شمالی و کانادا موجود بودند. اینکه اکنون فروش این هدست‌ها جان تازه‌ای گرفته است می‌تواند بیانگر این نکته باشد که بازی جدید سری هف لایف با فروش خوبی رو‌به‌رو خواهد شد. 

در همین مورد، Andrzej Nowakowski از استودیو سی دی پراجکت رد گفته است که ترسی از نزدیکی تاریخ انتشار بازی Half-Life: Alyx با بازی مورد انتظار این استودیو یعنی Cyberpunk 2077 ندارد. او در این مورد اعلام کرده است که: 

واقعیت مجازی به‌عنوان بازاری بسیار بسیار کوچک باقی خواهد ماند.

این بازار بسیار بسیار بسیار (من می‌توانم چندین بسیار دیگر به آن اضافه کنم) کوچک است. بنابراین اگر از من پرسیده شود که آیا ما [از نزدیکی تاریخ انتشار دو بازی به یکدیگر] هراس داریم؟ باید بگویم که خیر؛ چرا که [این دو بازی] دو بازار متفاوت را هدف گرفته‌اند.

به نظر می‌رسد که استودیو CD Projekt Red ترس چندانی از موضوع نزدیکی تاریخ انتشار بازی خود به بازی شرکت ولو ندارد؛ چرا که آن بازی صرفا برای هدست‌های واقعیت مجازی روی پلتفرم کامپیوتر عرضه می‌شود. 

استودیو سی دی پراجکت رد در این عقیده که بازار بازی‌های واقعیت مجازی بسیار کوچک است، تنها نیست. چندی پیش رئیس ایکس‌باکس یعنی فیل اسپنسر نیز اظهارنظر مشابهی را در مورد این بازی‌ها بیان و اعلام کرد که تمرکز نسل بعدی کنسول‌های ایکس‌باکس روی واقعیت مجازی نخواهد بود؛ چون که بازار بزرگی برای این دسته از بازی‌ها به عقیده‌ی او وجود ندارد. 

 نظر شما در مورد فروش خوب هدست واقعیت مجازی Valve Index چیست؟ به نظر شما بازی Half-Life: Alyx می‌تواند به بزرگترین بازی واقعیت مجازی چه از نظر منتقدان و چه از نظر فروش تبدیل شود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده